تاریخ انتشار : شنبه 8 آبان 1400 - 8:21
کد خبر : 25781

آب مروارید با احتمال بالاتر مرگ ناشی از بیماری قلبی مرتبط است

آب مروارید با احتمال بالاتر مرگ ناشی از بیماری قلبی مرتبط است

تحقیقات جدید نشان می دهد آب مروارید، اختلال چشمی رایج که اغلب با افزایش سن ایجاد می شود، ممکن است با افزایش خطر مرگ ناشی از بیماری قلبی نیز مرتبط باشد.

به گزارش تیتر داغ: کارشناسان تاکید کردند که این یافته به این معنا نیست که آب مروارید به نوعی باعث ناراحتی قلبی می‌شود.

دکتر «متیو گورسکی»، چشم پزشک مرکز سلامت نورث ول نیویورک، در این باره می‌گوید: «انواع مشکلات پزشکی مانند فشارخون بالا، دیابت یا سیگار کشیدن با افزایش آب مروارید مرتبط هستند و این بیماری‌ها نیز با مرگ و میر عروقی ارتباط دارند که ممکن است توضیح دهنده این رابطه باشند.»

در این مطالعه، داده‌های به‌دست‌آمده از سال‌های ۱۹۹۹ تا ۲۰۰۸ در مورد حدود ۱۵۰۰۰ بیمار آمریکایی ۴۰ ساله و بالاتر تجزیه و تحلیل شد. بیش از ۲۰۰۰ نفر (۹.۶٪) از آنها گفتند که تحت عمل جراحی آب مروارید قرار گرفته اند.

در مدت میانگین ۱۱ سال پیگیری وضعیت این افراد، نزدیک به ۴۰۰۰ نفر (۱۹٪) از شرکت کنندگان جان خود را از دست دادند.

پس از در نظرگرفتن برخی از عوامل بهداشتی و اجتماعی-اقتصادی، محققان دریافتند که خطر مرگ به هر علتی در افرادی که جراحی آب مروارید انجام داده بودند ۱۳ درصد بیشتر بود و خطر مرگ ناشی از بیماری قلبی ۳۶ درصد بیشتر بود.

دکتر «مینگ یوآنگ هه»، سرپرست تیم تحقیق از مرکز تحقیقات چشم استرالیا در دانشگاه ملبورن، در این باره گفت: «فشار اکسایشی (عدم تعادل در فرآیندهای اکسیداسیون طبیعی که سلول‌ها را تحت تأثیر قرار می‌دهد) و افسردگی ممکن است فاکتورهای رایجی باشند که می‌توانند بر تشکیل آب مروارید تأثیر بگذارند و همچنین خطر مرگ ناشی از بیماری قلبی را افزایش دهند.»

به گفته تیم استرالیایی، افراد مبتلا به آب مروارید حتی پس از انجام عمل جراحی آب مروارید نسبت به افراد بدون بیماری چشمی نیز بیشتر در معرض ابتلاء به افسردگی هستند و افراد مبتلا به افسردگی در معرض خطر بیماری قلبی قرار دارند.

در مجموع، این مطالعه به وجود ارتباط بین جراحی آب مروارید با افزایش خطر مرگ به هر علتی و به طور خاص به دلایل مرتبط با قلب پی برد.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.