تاریخ انتشار : یکشنبه 8 بهمن 1402 - 12:34
کد خبر : 113411

با گذشت ۳ روز از حمله یمنی‌ها؛

آتش‌سوزی کشتی تجاری انگلیس در دریای سرخ بالاخره مهار شد

آتش‌سوزی کشتی تجاری انگلیس در دریای سرخ بالاخره مهار شد

آتش‌سوزی کشتی تجاری انگلیس در دریای سرخ که جمعه هدف حملات نیروهای یمن قرار گرفته بود، امروز مهار شد.

به گزارش تیتر داغ؛ فرماندهی مرکزی نیروهای آمریکا در منطقه (سنتکام) امروز اعلام کرد که آتش‌سوزی کشتی تجاری انگلیس که نیروهای مردمی یمن روز جمعه در خلیج عدن آن را هدف حمله موشکی قرار داده بودند، بالاخره اطفا شد.

بر اساس بیانیه نیروهای آمریکایی، ۳ کشور در اطفای این آتش‌سوزی در دریای سرخ همکاری کردند که به نام آنها اشاره‌ای نشده است.

نیروهای مردمی دولت یمن روز جمعه در واکنش به حملات موشکی ائتلاف آمریکایی انگلیسی ضد یمن، یک نفت‌کش انگلیسی را در دریای سرخ هدف حملات موشکی خود قرار دادند. این نفتکش توسط دو کشتی جنگی آمریکایی و انگلیسی همراهی می‌شد که کشتی‌های جنگی بلافاصله بعد از آغاز درگیری، از محل حادثه دور شدند.

بیانیه نیروهای آمریکایی در منطقه تاکید دارد که محموله کشتی مذکور شامل میعات نفتی با قابلیت اشتعال بالا است که استفاده تجاری دارد. این ماده با هیدروژن مایع مخلوط است.

بیانیه مذکور مدعی شد که کشتی مذکور همچنان برای ادامه حرکت خود مشکلی ندارد و به مسیر سابق خود بازگشته است. سنتکام روز جمعه مالکیت این کشتی را متعلق به انگلیس دانسته بود و در بیانیه امروز خود اعلام کرد که این کشتی و کادر آن هیچ ارتباطی با اسرائیل ندارند. کشتی مذکور با پرچم جزایر مارشال از دریای سرخ عبور می‌کرد.

دولت مردمی یمن پیش از حمله ائتلاف آمریکایی- انگلیسی به این کشور، تنها کشتی‌های صهیونیستی و کشتی‌هایی که به سمت بنادر اسرائیل حرکت می‌کردند را در واکنش به محاصره مردم غزه هدف قرار می‌داد؛ اما بعد از حملات این دو کشور، کشتی‌های وابسته به آنها را نیز در لیست حملات خود معرفی کرد.

منبع: پایگاه خبری روزنامه القدس العربی

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.