تاریخ انتشار : پنجشنبه 14 مرداد 1400 - 7:13
کد خبر : 22805

آتش‌سوزی گسترده در کارولینای جنوبی

آتش‌سوزی گسترده در کارولینای جنوبی

منابع خبری از آتش‌سوزی گسترده در کارولینای جنوبی آمریکا و احاطه خانه‌ها و زمین‌های این منطقه با آتش خبر دادند.

به گزارش تیتر داغ؛ در حال حاضر گسترده‌ترین آتش‌سوزی در تاریخ کارولینای جنوبی در حال گسترش است و امروز (پنج‌شنبه) منابع خبری از احاطه شدن بخش مرکزی و جنوبی شهر «گرینویل» در آتش خبر دادند.

بنابراعلام این نشریه اکنون خانه‌های اطراف این شهر نیز گرفتار آتش شدند. بخشی از مرکز این شهر نیز در آتش سوخته است. این آتش‌سوزی عصر چهارشنبه به وقت محلی آغاز شد و تاکنون بسیاری از خانه‌ها و مشاغل را نابود کرده است.

عکاسی از آسوشیتدپرس در این باره اعلام کرد: «یک پمپ‌بنزین، هتل و کافه به طور کامل سوخته است.»

کلانتری شهر پلوماس نیز در صفحه فیسبوک خود گفت: «اگر همچنان در گرینویل هستید، در معرض خطر جدی قرار دارید و باید هرچه سریعتر اینجا را ترک کنید.»

دفتر کلانتری پلوماس تاکنون به تلاش خبرنگاران برای مصاحبه پاسخی نداده است. اکنون ۳ هفته از آغاز این آتش‌سوزی گسترده در این منطقه می‌گذرد و حدود ۴۲۸ مایل از زمین‌های این منطقه در آتش سوخته است.

هفته گذشته نیز منابع خبری اعلام کردند وقوع آتش سوزی در ایالت کالیفرنیای آمریکا آنقدر بزرگ است که این ایالت اکنون سیستم آب و هوایی خود را ایجاد کرده و این خطر وجود دارد که وظیفه آتش نشانانی که با آن مقابله می‌کنند، حتی بیشتر هم شود.

این آتش سوزی به قدری بزرگ است که در روز‌های اخیر ابر‌هایی به نام پیروکولوکوس pyrocumulus ایجاد کرده است که باعث رعد و برق و وزش باد شدید می‌شود و آتش را تشدید می‌کنند.

آتش سوزی در کالیفرنیا معمول است – به حدی که مردم محلی گاهی اوقات تعجب می‌کنند که چه چیزی برای آتش زدن باقی مانده است. اما به دلیل تغییر آب و هوا، تابستان امسال این آتش سوزی‌ها بسیار شدید بود. آتش سوزی‌ها در حال حاضر سه برابر بیشتر از سال ۲۰۲۰ پوشش گیاهی منطقه را ویران کرده اند. با این حال، سال ۲۰۲۰ بدترین سال در تاریخ کالیفرنیا از نظر آتش سوزی بوده است.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.