تاریخ انتشار : پنجشنبه 30 اردیبهشت 1400 - 12:55
کد خبر : 20436

آخرین آمار کرونا در جهان؛ تعداد قربانیان به بیش از ۳ میلیون و ۴۳۳ هزار نفر رسید

آخرین آمار کرونا در جهان؛ تعداد قربانیان به بیش از ۳ میلیون و ۴۳۳ هزار نفر رسید

آمار مبتلایان به کرونا در جهان تاکنون به بیش از ۱۶۱ میلیون نفر و شمار قربانیان به بیش از سه میلیون و ۴۳۳ هزار نفر رسیده است.

به گزارش تیتر داغ؛ آمار مبتلایان به کووید۱۹ ناشی از ویروس کرونا (SARS-CoV-۲) در جهان تاکنون به ۱۶۵ میلیون و ۶۳۱ هزار و ۱۲۷ نفر رسیده و این ویروس مرگبار سه میلیون و ۴۳۳ هزار و ۶۰۲ نفر قربانی گرفته است. همچنین بنا بر تازه‌ترین آمار‌ها تاکنون ۱۴۴ میلیون و ۶۸۸ هزار و ۹۳۰ نفر از مبتلایان به کووید ۱۹ بهبود یافته‌اند.

روند افزایش آمار ابتلا به بیماری کووید۱۹ که تاکنون در ۲۲۰ کشور و منطقه در جهان شیوع یافته است، ادامه دارد و این بیماری همچنان در دنیا قربانی می‌گیرد.

آمریکا تا کنون با بیش از ۳۳ میلیون و ۸۰۲ هزار مبتلا و بیش از ۳۲۴ هزار بیمار مبتلا به کرونا همچنان در صدر فهرست کشور‌های درگیر با کووید۱۹ قرار دارد.

هند نیز با آمار بیش از ۲۵ میلیون و ۷۷۲ هزار و ۴۴۰ مبتلا پس از آمریکا در رتبه دوم جهانی کشور‌های درگیر با کووید۱۹ قرار دارد، آمار مبتلایان به کووید۱۹ در برزیل هم از ۱۵ میلیون نفر فراتر رفته و در حال حاضر سومین کشور جهان به لحاظ بالاترین شمار مبتلایان به کروناست.

پس از آمریکا با ۶۰۱ هزار و ۹۴۹ قربانی، کشور‌های برزیل با بیش از ۴۴۱ هزار و هند با بیش از ۲۸۷ هزار جانباخته بالاترین آمار قربانیان کووید ۱۹ را در فهرست جهانی ثبت کرده‌اند. پس از آن‌ها نیز کشور‌های مکزیک، انگلیس، ایتالیا، روسیه، فرانسه، آلمان و اسپانیا به ترتیب بیشترین تعداد قربانیان بیماری کرونا را در دنیا ثبت کرده‌اند.

تعداد جانباختگان کووید۱۹ در مکزیک بیش از ۲۲۰ هزار نفر اعلام شده و در انگلیس نیز از ۱۲۷ هزار نفر عبور کرده و این کشور تاکنون بیشترین قربانیان کرونا را در اروپا داشته است. به علاوه هم‌اکنون تعداد قربانیان کرونا در ایتالیا از ۱۲۴ هزار نفر عبور کرده است و در میان کشور‌های اروپایی در رتبه دوم قرار دارد.

همچنین روسیه بیش از ۱۱۷ هزار، فرانسه بیش از ۱۰۸ هزار و آلمان نیز بیش از ۸۷ هزار فوتی بر اثر ابتلا به بیماری کووید۱۹ را گزارش داده‌اند.

پس از این کشورها، اسپانیا با بیش از ۷۹ هزار، کلمبیا با بیش از ۸۲ هزار، ایران با بیش از ۷۷ هزار، لهستان با بیش از ۷۲ هزار، آرژانتین با ۷۲ هزار، پرو با بیش از ۶۷ هزار، آفریقای جنوبی با بیش از ۵۵ هزار، اندونزی با بیش از ۴۸ هزار، اوکراین با بیش از ۴۸ هزار، ترکیه با بیش از ۴۵ هزار و جمهوری چک با بیش از ۲۹ هزار جان باخته ۲۰ کشور نخست هستند که تاکنون آمار بالای مرگ و میر ناشی از کووید۱۹ را ثبت کرده‌اند.

آخرین آمار کرونا در جهان

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی ورلداُمتر (worldometers)، شمار مبتلایان و قربانیان این بیماری در ۱۰ کشوری که طبق گزارش‌های رسمی بالاترین آمار‌ها را تاکنون داشته‌اند تا ظهر امروز (جمعه) به ترتیب به شرح زیر است:

۱. آمریکا: ۳۳ میلیون و ۸۰۲ هزار و ۳۲۴ مبتلا، ۶۰۱ هزار و ۹۴۹ قربانی

۲. هند: ۲۵ میلیون و ۷۷۲ هزار و ۴۴۰ مبتلا، ۲۸۷ هزار و ۱۵۶ قربانی

۳. برزیل: ۱۵ میلیون و ۸۱۵ هزار و ۱۹۱ مبتلا، ۴۴۱ هزار و ۸۶۴ قربانی

۴. فرانسه: پنج میلیون و ۹۱۷ هزار و ۳۹۷ مبتلا، ۱۰۸ هزار و ۱۸۱ قربانی

۵. ترکیه: پنج میلیون و ۱۵۱ هزار و ۹۹۶ مبتلا، ۵۴ هزار و ۴۱۹ قربانی

۶. روسیه: چهار میلیون و ۹۷۴ هزار و ۹۰۸ مبتلا، ۱۱۷ هزار و ۳۶۱ قربانی

۷. انگلیس: چهار میلیون و ۴۵۲ هزار و ۵۲۷ مبتلا، ۱۲۷ هزار و ۶۹۴ قربانی

۸. ایتالیا: چهار میلیون و ۱۷۲ هزار و ۵۲۵ مبتلا، ۱۲۴ هزار و ۶۴۶ قربانی

۹. اسپانیا: سه میلیون و ۶۲۷ هزار و ۷۷۷ مبتلا، ۷۹ هزار و ۲۸۱ قربانی

۱۰. آلمان: سه میلیون و ۵۷۵ هزار و ۶۴۴ مبتلا، ۸۷ هزار و ۴۰۵ قربانی

براساس آمار فوق در حال حاضر در ۲۸ کشور، شمار مبتلایان از رقم یک میلیون عبور کرده‌اند و پس از آمریکا، هند و برزیل که سه کشور رکورددار شمار مبتلایان در دنیا هستند، کشور‌های فرانسه، ترکیه، روسیه، انگلیس، ایتالیا، اسپانیا، آلمان، آرژانتین، کلمبیا، لهستان، ایران، مکزیک، اوکراین، پرو، اندونزی، جمهوری چک، آفریقای جنوبی، هلند، کانادا، شیلی، عراق، فیلیپین، رومانی، سوئد و بلژیک نیز بیش از یک میلیون مبتلا را ثبت کرده‌اند.

آندورا، مونته نگرو، جمهوی چک، سن مارینو، جَبل‌الطّارِق، اسلونی، بحرین، لوکزامبورگ، سودان و آمریکا، ۱۰ کشوری هستند که رکورددار آمار مبتلایان نسبت بر یک میلیون جمعیت هستند.

همچنین مجارستان، جَبل‌الطّارِق، جمهوی چک، بوسنی و هرزگوین، سن مارینو، بلغارستان، مقدونیه شمالی، مونته نگرو، اسلواکی و بلژیک ۱۰ کشوری هستند که رکورددار آمار قربانیان کووید ۱۹ نسبت بر یک میلیون جمعیت هستند.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.