تاریخ انتشار : یکشنبه 4 تیر 1402 - 11:13
کد خبر : 100294

کمیته هماهنگی مقاومت عراق:

آخرین فرصت را به آمریکا برای توقف تجاوزاتش در عراق می‌دهیم

آخرین فرصت را به آمریکا برای توقف تجاوزاتش در عراق می‌دهیم

کمیته هماهنگی مقاومت عراق با صدور بیانیه‌ای، نسبت به تمام شدن صبر این نیروها در برابر تجاوزات آمریکا در عراق هشدار داد.

به گزارش تیتر داغ؛ کمیته هماهنگی مقاومت عراق با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد: در سایه تحولات سیاسی و امنیتی و اقتصادی اخیر در کشور، هیأت هماهنگی مقاومت عراق بر نقش خود در اولویت بخشیدن به منافع کشور تاکید دارد.

در ادامه این بیانیه آمده است: یکی از دلایل توقف عملیات نظامی علیه حضور نظامیان آمریکایی در داخل عراق، توجه به اهمیت مرحله کنونی در کشور و ضرورت عبور از آن است. ما شاهد تداوم وجود پایگاه‌های نظامی و نیروهای رزمی و پرواز هواپیماهای نظامی از جمله هواپیماهای جاسوسی، در کنار نقش مخربی که سفارت شرور آمریکا در گسترش انحرافات اخلاقی بازی می‌کند هستیم.

در این بیانیه تاکید شده است: ما شاهد تمام این اقدامات سفارت آمریکا علیه ارزشهای اخلاقی و آداب و سنن مردم اصیل عراق در کنار محروم کردن آنها از خدمات رسانی به ویژه در زمینه انرژی برق هستیم. آمریکا گستاخانه، رهبران مقاومت را تهدید می‌کند و ما باید به وظایف مشروع و ملی خود در خصوص نشان دادن واکنش مناسب در صورت ادامه یافتن این تهدیدات عمل کنیم.

در این بیانیه تاکید شده است: کمیته هماهنگی مقاومت عراق در سایه تلاش‌هایی که دولت این کشور قصد دارد انجام دهد، آخرین فرصت را برای توقف این تجاوزات می‌دهد. همگان باید بدانند که صبر ما حد و حدودی دارد و هر عملی، عکس العملی در پی خواهد داشت.

پیش از این، «عقیل الطائی» کارشناس مسائل امنیتی عراق تاکید کرده بود که تداوم حضور نظامیان آمریکایی در این کشور با هدف حمایت از منافع واشنگتن و همچنین حمایت از تروریسم صورت می‌گیرد.

وی در ادامه افزود: آمریکا پایگاه‌های خود را در مناطق مختلف عراق یعنی بغداد، الانبار و اربیل مستقر کرده است. این پایگاه‌ها به منظور آموزش بنا نشده‌اند بلکه با اهداف رزمی ایجاد شده‌اند تا از منافع آمریکا در عراق حمایت کنند. ما نیاز فوری به این داریم که پرونده حضور نظامیان آمریکایی در عراق بار دیگر در پارلمان این کشور به جریان افتد تا نهایی شود به ویژه آنکه برخی افراد برای حفظ پست و مقام خود از حضور این نظامیان حمایت می‌کنند.

منبع: سومریه نیوز

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.