تاریخ انتشار : یکشنبه 9 مهر 1402 - 10:43
کد خبر : 105780

رئیسی در کنفرانس وحدت اسلامی مطرح کرد؛

آزادی قدس شریف، مهمترین مساله جهان اسلام است

آزادی قدس شریف، مهمترین مساله جهان اسلام است

رئیس‌جمهور با بیان اینکه توجه به آزادی قدس شریف مهمترین شاخص برای امت اسلامی در جهان اسلام است، گفت: عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی حرکت ارتجاعی و قهقرایی برای هر دولتی در جهان اسلام است.

به گزارش تیتر داغ؛ حجت الاسلام سید ابراهیم رئیسی صبح امروز (یکشنبه ۹ مهر ماه) در سی و هفتمین کنفرانس بین‌المللی وحدت اسلامی در سالن اجلاس سران، گفت: یاد همه کسانی را که در جهت وحدت اسلامی مجاهدت کردند، قلم زدند و تلاش کردند گرامی می‌دارم و از دست اندرکاران برگزاری کنفرانس وحدت اسلامی و همین طور عزیزانی که در این اجلاس سخنرانی کردند، تشکر و قدردانی می‌کنم.

وی افزود: موضوع وحدت اسلامی همواره بسیار اهمیت دارد و در تاریخ اسلام مورد توجه بوده است. اهمیت وحدت روز به روز در عالم اسلام بیشتر مورد تاکید قرار می‌گیرد. توجه به وحدت به عنوان یک امر فردی و مقطعی نیست، بلکه یک منظومه فکری و اندیشه‌ای با محوریت حق است.

رئیسی گفت: امروز موضوع وحدت بسیار اهمیت دارد، همواره در تاریخ اسلام وحدت امت اسلامی دارای اهمیت بوده و اهمیت وحدت روز به روز در عالم اسلام مورد تاکید قرار می‌گیرد.

رئیس جمهور با بیان اینکه توجه به وحدت یک نگاه مقطعی و یک نگاه فردی نیست، افزود: وحدت، منظومه فکری و اندیشه‌ای است با محوریت حق و اساس قرار دادن باور به قرآن کریم و نبی مکرم اسلام.

وی تاکید کرد: وحدت امروز به معنای وحدت مذاهب و یا جغرافیا نیست بلکه وحدت به عنوان اتحاد و انسجام برای حفظ منافع امت اسلامی است.

رئیسی با بیان اینکه وحدت امت اسلامی همواره در تاریخ اسلام دارای اهمیت بوده است، گفت: وحدت و موضوع اتحاد در حفظ منافع امت اسلامی و ارتقای آن است.

وی با بیان اینکه توجه به آزادی قدس شریف مهمترین شاخص برای امت اسلامی در جهان اسلام است، گفت: عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی حرکت ارتجاعی و قهقرایی برای هر دولتی در جهان اسلام است.

منبع: مهر

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.