تاریخ انتشار : سه شنبه 8 آذر 1401 - 5:27
کد خبر : 91076

آزادی ۱۶۸ زندانی زن جرایم مالی در قالب پویش آزادی مادران زندانی

آزادی ۱۶۸ زندانی زن جرایم مالی در قالب پویش آزادی مادران زندانی

شهردار منطقه ۵ تهران از آزادی ۱۶۸ زندانی زن جرایم مالی در قالب پویش آزادی مادران زندانی خبر داد.

به گزارش تیتر داغ؛ نشست هم اندیشی و تقدیر از افراد تأثیر گذار در پویش آزادی مادران زندانی به میزبانی شهرداری منطقه ۵ تهران برگزار شد.

در این نشست، احسان شریفی شهردار منطقه ۵، خیر اله باقی پور رئیس مرکز خدمات اجتماعی و مراقبت بعد از خروج سازمان زندان‌ها، اسماعیل جمیاری معاونت سلامت اداره کل زندان‌های استان تهران و جمعی از خیرین حضور داشتند.

شریفی در این نشست به سنت حسنه احسان و نیکوکاری و آزادی زندانیان نیازمند اشاره کرد و گفت: کار زیبایی که در منطقه ۵ تهران به راه افتاده باعث می‌شود تا هر سال تعداد زیادی از زنان نیازمند که به دلیل مشکلات مالی گرفتار شده و پشت میله‌های زندان رفته آمد آزاد شده و به آغوش خانواده برگردند.

شهردار منطقه ۵ تهران با بیان اینکه در این زمینه شهرداری نقش واسطه و اطلاع رسانی را دارد، تاکید کرد: وظیفه شما خیر رساندن است و با خیرین بزرگی که داریم که می‌توانند با کمک‌هایشان خیلی از فضاها را عوض کنند.

وی ادامه داد: جریان آزادی زندانی‌ها جریانی زلال و شفاف است که در حال حاضر ۱۶۸ زندانی آزاد شدند که بعضی از آن‌ها بالای ۷ سال زندانی داشتند.

شریفی به مرکز توانمندسازی کوثر ۵ که مهارت آموزش و اشتغال زندانیان را بر عهده دارد اشاره کرد و افزود: اشتغال زایی جهت کمک هزینه برای رهن و اجاره و کمک هزینه معیشتی شامل سبد غذایی، توزیع پوشاک، ودیعه مسکن شامل خرید رهن و اجاره، هزینه ایاب ذهاب و خرید وسایل اولیه زندگی برای زندانیان صورت گرفت.

شهردار منطقه ۵ تهران به سالروز تولد حضرت فاطمه (س) در دی ماه اشاره داشت و گفت: خبرهای خوبی در راه است و امیدواریم با ادامه این پویش شاهد آزادی شمار دیگری از زنان زندانی جرایم مالی باشیم.

وی در خصوص زندانیان رأی باز اذعان کرد: تلاش می‌کنیم از این زندانیان در امور خدمات شهری استفاده کنیم تا بتوانند معیشت زندگی خود را بگذرانند.

در طی سه پویش برگزار شده مدد جویان آزاد شده زیر ۲۰ سال ۱۶ نفر، مددجویان آزاد شده ۳۰ تا ۴۰ سال ۳۴ نفر، مددجویان آزاد شده ۴۰ تا ۵۰ سال ۲۲ نفر و مددجویان آزاد شده ۵۰ سال به بالا ۲۴ نفر بوده‌اند که به تفکیک بر اساس میزان تحمل حبس زیر یک سال ۱۸ نفر. یک تا سه سال ۲۹ نفر. سه تا هفت سال ۳۱ نفر و ۷ سال به بالا ۳۶ نفر را شامل می‌شود.

کمک‌های نقدی شامل کارت هدیه و پرداخت وجه، ۲۷ مورد به ارزش ۹۴۰,۰۰۰,۰۰۰ ریال، کمک هزینه درمان شامل تهیه دارو و جراحی ۶ مورد و کمک هزینه تحصیلی ۴ مورد بوده است.

برچسب ها :

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.