تاریخ انتشار : یکشنبه 16 خرداد 1400 - 11:30
کد خبر : 20688

 آشنایی با اصول طراحی پیج اینستاگرام

 آشنایی با اصول طراحی پیج اینستاگرام

اینستاگرام یک دنیای گسترده و عجیب و غریب است که توانسته است کاربران بسیاری را به کمک جذابیت هایی که دارد برای خود جذب کند. در همین راستا هر ادمین پیج اینستاگرام و صاحب کسب و کاری که تصمیم گرفته اند از این بستر فراهم شده نهایت استفاده را ببرند و کسب و کار خود

اینستاگرام یک دنیای گسترده و عجیب و غریب است که توانسته است کاربران بسیاری را به کمک جذابیت هایی که دارد برای خود جذب کند. در همین راستا هر ادمین پیج اینستاگرام و صاحب کسب و کاری که تصمیم گرفته اند از این بستر فراهم شده نهایت استفاده را ببرند و کسب و کار خود را در این فضا حرفه ای تر و اصولی تر فعالیت میکنند. طراحی پیج اینستاگرام یکی از مهمترین مسئله هایی است که صفحه های کسب و کاری می بایست به آن توجه کنند. در این مطلب از تیتر داغ قصد داریم تا به طراحی پیج اینستاگرام پرداخته و در مورد خدماتی که در این زمینه به وسیله ی سایت تبلیغات اینستاگرام نمادین ارائه می شود به صحبت بپردازیم. اگر قصد توسعه و بهبود کسب و کار خود را دارید پیشنهاد می کنیم این نوشتار را از دست ندهید.

اهمیت توجه به طراحی پیج اینستاگرام چیست؟

یکی از مهمترین مواردی که برای در اختیار داشتن یک صفحه ی پابلیک می بایست رعایت کنید طراحی پیج اینستاگرام است. اما چرا اصلا باید این موضوع اهمیت داشته باشد؟ چه چیزهایی سبب پ مهم جلوه کردن این امر می شود؟ نکته ی نخستی که در این زمینه مطرح می شود احترام به کاربر و مخاطب صفحه تان است. به وسیله ی وقت گذاشتن برای طراحی پیج اینستاگرام و حتی طراحی پست هایتان در اینستاگرام شما می توانید به کاربر و بهتر بگوییم دنبال کننده ی خود این پیغام را القا کنید که به وی و وقتی که در صفحه ی شما می گذارد و به شما اختصاص میدهد احترام می گذارید و برای آن ارزش قائل هستید. لذا سعی می کنید تا در عوض وقتی که این فرد برای صفحه ی شما اختصاص می دهد شما هم برای محتوای صفحه تان و نیز  شکل و ظاهر آن با برنامه ریزی عمل کنید. مورد مهم دیگر برای زمانی است که شما از تبلیغ پیج اینستاگرام برای صفحه تان استفاده می کنید. وقتی شما تبلیغ خود را به یک مرجع معتبر یا یک صفحه ی مناسب ارائه می کنید نیمی از راه را رفته اید. نیم دیگر آن هم بر می گرد به مختوایی که در صفحه تان دارد و طراحی پیج اینستاگرام شما. چرا که هرچقدر این طراحی در کنار محتوای تولید شده حرفه ای و در عین حال اصولی باشد می تواند مخاطب را بیشتر جذب صفحه تان کرده و وی را برای دنبال کردن صفحه تان متقاعد کند. پس همانطور که می بینید این که برای صفحه تان از نظر بصری و شکل ظاهری هم ارزش قائل باشید و برای بهتر کردن آن تلاش کنید هم از اهمیت بالایی برخوردار بوده و می تواند در مسیر موفقیت کمک شایانی به شما کند.

دریافت خدمات طراحی پیج اینستاگرام

ممکن است که شما به شخصه نتوانید برای طراحی پیج اینستاگرام و حتی پست های خود وقت زیادی بگذارید. این امر می تواند ناشی از مشغله ی زیاد باشد یا ناآگاهی و کمبود دانش فرقی نمی کند بهرحال شما نیاز دارید تا از تجربه های شخص و یا گروهی که در این زمینه اطلاعاتی دارد بهره مند شوید و صفحه تان را به شکلی اصولی توسعه دهید. حتما می پرسید برای این کار چه راه حلی داریم؟ برای این کار شما می توانید از سایت هایی که خدمات شبکه های اجتماعی ارائه می دهند بهره ببرید. با توجه به گسترش روزافزون اینستاگرام و محبوبیت آن خیلی از افراد تصمیم گرفتند تا مرجع هایی را راه اندازی کرده و خدماتی را برای این شبکه به دارندگان صفحات اینستاگرامی ارائه دهند. از جمله ی این خدمات می توان به مواردی نظیر خرید لایک، کامنت، ویو، خرید انواع فالوور از جمله خرید فالوور واقعی لایک زن، خرید فالوور فیک، خرید فالوور ایرانی و سایر مواردی از این دست اشاره کرد. علاوه بر این خدمات خدمات دیگری نظیر طراحی پیج اینستاگرام ، طراحی پست های اینستاگرام، کمک به تولید محتوا و خیلی کارها و خدمات دیگر هم به وسیله ی این سایت ها و مراجع قابل انجام است. سایت نمادین کلیه ی این خدمات ذکر شده را با کیفیت بسیار بالا در اختیار مشتریان خود قرار می دهد و علاوه بر این پشتیبانی خدمات هم دارد.

اینیستا2

شما در گام نخست می بایست سایت ارائه دهنده ی خدمات خود را انتخاب کنید. سپس از میان لیستی از خدمات موجود آن موردی را که در نظر دارید را سفارش دهید. در انتخاب سایت مناسب و معتبر دقت لازم و کافی را به خرج دهید تا در نهایت تجربه ی خوبی از خدمات دریافت شده داشته باشید و بازدهی مدنظرتان را دریافت کنید.

طراحی پیج اینستاگرام چیست؟

هنگامی که شما یک صفحه ی بیزینسی در بستر اینستاگرام برای خود راه اندازی می کنید یعنی ویترین خود را در این فضا به نمایش گذاشته اید. در واقع صفحه ی شما در این فضا همان ویترین شماست که می تواند موفقیت و یا عدم موفقیت را برایتان به ارمغان بیاورد. همانطور که در مغازه ها و فروشگاه های فیزیکی ویترین از اهمیت فوق العاده ای برخوردار بوده و سبب جذب مشتری یا دفع وی می شود اینستاگرام هم از این قاعده مستثنی نیست و حتی بهتر است بگوییم این موضوع تمام و کمال برای آن صدق میکند. اگر شما بتوانید هنگامی که فرد برای نخستین بار وارد حساب کاربری صفحه تان می شود و پروفایلتان را مشاهده می کند وی را در همان نگاه نخست جلب و جذب صفحه ی خود کنید قطعا گامی بزرگ در زمینه ی موفق شدن بیزینس خود برداشته اید. طراحی پیج اینستاگرام را می توان همان چینش صفحه ی اینستاگرامی تان به شمار آوریم که بر اساس فاکتورهای مختلفی انجام می شود. برخی از این فاکتورهای مهم عبارت هستند از:

  1. رنگ ها و متناسب بودن و هماهنگی آنها
  2. الگوهایی رفتاری که برای پیج مورد نظر به چشم می آیند
  3. محتوایی که برای پست ها تولید می شود و موضوعات به کار رفته برای آنها
  4. و سایر مواردی از این دست

به طور کلی طراحی پیج اینستاگرام می تواند منجر به منظم جلوه کردن ان صفحه شده و به نوعی پیج را آراسته و مرتب و در عین حال چشم نواز جلوه دهد تا مخاطب بهتر و بیشتر جذب این صفحه شود. به کمک طراحی های جذاب و در عین حال اصولی شما علاوه بر اینکه موضوعی را که در ذهن دارید می توانید به خوبی منتقل کنید قادر هستید تا بیزینس خود را هم توسعه دهید.

طراحی پیج اینستاگرام را چگونه انجام دهیم؟

همانطور که گفتیم طراحی کردن صفحه ی اینستاگرامی پابلیک شما که مربوط به کسب و کارتان است یکی از مهمترین مواردی است که می بایست آن را مدنظر داشته باشید و به انجام برسانید. گام نخستی که برای این کار مطرح می شود این است که یک رنگ اصلی یا تم رنگی اصلی برای صفحه ی خود در نظر بگیرید. در کنار این کار یک قالب مشخص برای صفحه ی خود انتخاب کنید. این دو از جمله ی مهمترین کارها در طراحی صفحه ی اینستاگرامی ما هستند و حتی به تنهایی می توانند بسیار کمک کننده باشند. گام بعدی که می بایست در راستای طراحی پیج اینستاگرام خود بردارید طراحی و در اختیار داشتن یک لوگوی مناسب برای صفحه و یا بهتر بگوییم کسب و کارتان است. اگر هدف شما در نهایت برندینگ است تحت هیچ شرایطی از لوگو غافل نشوید و حتما آن را برای صفحه و نیز کسب و کار داشته باشید. پس از این دو مرحله نوبت به عکس پروفایل صفحه تان می رسد. یکی از نخستین مواردی که کاربر در هنگام وارد شدن به یک صفحه ی اینستاگرامی به آن توجه می کند همین عکس پروفایل صفحه ی مورد نظر است. لذا برای طراحی عکس پروفایل خود زمان بگذارید و به آن دقت ویژه ای داشته باشید. خیلی از صفحه ها از لوگوی خود به عنوان عکس پروفایل استفاده می کنند که می تواند برای بهتر شناخته شدن صفحه تان و نیز در خاطر ماندن محصولاتتان کمک ویژه ای باشد. در گام بعدی بهتر است سعی کنید برای استوری های که به صورت هایلایت در صفحه تان قرار داده اید یک کاور مناسب انتخاب کنید. وقتی همه ی هایلایت ها یک دست و با یک کاور سیو شوند جلوه ی زیبایی به صفحه تان خواهند داد.

نبایدهای طراحی صفحه ی اینستاگرامی

اینیستا3

در بخش پیشین گفتیم برای ل طراحی پیج اینستاگرام مان لازم است تا یک سری اصول و گام ها را رعایت کنیم. همچنین پیشتر هم گفتیم اگر نمی توانیم به هر دلیلی طراحی صفخع ی اینستاگرامی ما را به صورت اصولی انجام دهیم بهترین کار سپردن آن به متخصص این امر است. حال در این قسمت می خواهیم مختصری راجع به کارها و فعالیت هایی که به هیچ عنوان نباید برای طراحی صفحه ی اینستاگرامی مان انها را انجام دهیم صحبت کنیم. این نبایدها در طراحی صفحه ی اینستاگرام به شرح زیر هستند:

  1. تحت هیچ شرایطی صفحه ی خود را از ظاهر یکدست و یکپارچه ای که دارد بیرون نیاورید. حفظ یکدست بودن از اهمیت بالایی در طراحی پیج برخوردار است
  2. بهتر است از عکس ها و تصویرهایی که ارتباطی با صفحه ی شما ندارند استفاده نکنید. همچنین سعی کنید لوگویی برای صفحه تان طراحی کنید که کاملا مرتبط با کسب و کار بیزینس و صفحه ی شما باشد و بتواند حق مطلب را ادا کند.
  3. طرح هایی را که به کار می برید مدام عوض نکنید. سعی کنید در همان ابتدا طرح گرافیکی را انتخاب کنید که بهترین باشد و دیگر به صورت پیوسته اقدام به عوض کردن و تغییر آن نکنید.
  4. تحت هیچ شرایطی مشابه رقیب هایتان نباشید. این خوب است که رقیب ها را رصد کنید و ببینید که آنها چه کارهایی انجام می دهند اما تقلید کردن و شبیه بودن ممنوع است. همیشه سعی کنید منحصر بفرد و بی همتا بوده و اولین در زمینه ی کاری خودتان باشید. اجازه دهید شما آن کسی باشید که سایریت از وی تقلید می کنند.

چه نکته هایی می بایست در طراحی پیج اینستاگرام وقال مورد استفاده برای آن مورد توجه قرار بگیرند؟

برای این که بتوانید طراحی پیج اینستاگرام خود را به بهترین نحو ممکن انجام دهید لازم است تا نکته هایی را که در مطالب قبلی گفتیم به نحو احسنت اجرایی کنید. یکی از این موارد قالب های مورد استفاده برای طراحی پیج اینستاگرام بود. قالب ها انواع مختلفی دارند که برخی از آنها به شرح زیر هستند:

  1. استفاده از قالب مربعی: این تم که به عنوان مربع به مربع هم شناخته می شود از رایج ترین و محبوب ترین قالب های مورد استفاده در اینستاگرام است. برای این نوع طراحی شما می بایست پست مورد نظر خود را فاقد هرگونه قاب بندی خاصی در صفحه تان آپلود کنید. هیچ طرح زائدی در این روش بر روی پست خود قرار ندهید و آن را خیلی ساده بارگذاری کنید. نکته ی مهم در مورد این نوع قالب بندی این است که هماهنگی رنگ ها و فیلترهای استفاده شده برای پست ها را با دقت انتخاب کرده و مورد استفاده قرار دهید.
  2. استفاده از قالب قطری: یکی از روش های طراحی تم برای صفحه ی کسب و کاری تان استفاده از تم و یا همان قالب قطری است. چینش پست ها در این قالب به صورت قطری و اریب یا همان مورب انجام می شوند. در این نوع از قالب بندی می بایست پست هایی را که از نظر تم رنگی شبیه به هم و در یک زمینه هستند را به شکلی بارگذاری کنید که در نهایت به حالت قطری کنار هم قرار بگیرند.

علاوه بر موارد گفته شده تم های دیگر هستند که از جمله ی آنها می توان قالب بندی موزاییکی، قالب بندی ردیفی، آپلود پست ها با قاب بندی سفید یا مشکی و بسیاری موارد دیگر را نام برد.

نتیجه گیری

هنگامی که شما فضای اینستاگرام را برای ارائه ی خدمات خود یا معرفی و فروش محصولاتتان انتخاب میکنید می بایست حتما در مورد آن اطلاعات کافی داشته باشید تا بتوانید موفق شوید. یکی از مهمترین موارد مطرح شده در این زمینه طراحی پیج اینستاگرام است. اگر صفحه ی شما از این طراحی بهره مند باشد در چشم کاربر به عنوان یک صفحه ی حرفه ای جلوه می کند و می تواند نقش مهمی را در جذب مخاطب و دنبال کننده ایفا کند.

 

 

 

 

 

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.