تاریخ انتشار : چهارشنبه 15 اردیبهشت 1400 - 10:30
کد خبر : 19862

آشنایی با چگونگی تعویض صافی بنزین در خودرو

آشنایی با چگونگی تعویض صافی بنزین در خودرو

وجود صافی بنزین در خودرو به منظور حذف آلودگی‌ها و کثیفی‌های احتمالی است که به همراه سوخت به سیستم سوخت رسانی خودرو وارد می‌شود.

به گزارش تیتر داغ؛ شاید وجود کمی آلودگی در سیستم سوخت رسانی در خودرو‌ها کاربراتوری اهمیتی نداشته باشد، اما در خودرو‌های انژکتوری، وجود حتی مقدار اندکی آلودگی می‌تواند موجب گرفتگی و از کار افتادگی کامل سوزن‌ها یا سایر مجموعه‌های خودرو شده که در ساده‌ترین حالت ممکن می‌تواند موجب اختلال در عملکرد پیشرانه شود و یا تبعات جدی‌تر و هزینه برداری را به همراه آورد. به همین دلیل وابسته به نوع خودرو، طراحان ممکن است از دو یا بیش از دو صافی در مسیر سوخت رسانی خودرو استفاده کنند که معمولا یکی از آن‌ها درست در ابتدای پمپ سوخت یعنی در داخل باک و دومی در مسیر به سمت پیشرانه قرار می‌گیرند.

آشنایی با چگونگی تعویض صافی بنزین در خودرو

چگونه صافی را تعویض کنیم؟
آن صافی که در باک قراردارد، جز با باز کردن مجموعه سوخت رسانی قرارگرفته در باک روشی برای تعویض ندارد. اما صافی دوم که بعد از باک قرار می‌گیرد معمولا در زیر خودرو یا درون محفظه موتور مهار شده و دسترسی به آن بسیار ساده است و تعویض آن در کیلومتر‌های معینی توصیه می‌شود.

آشنایی با چگونگی تعویض صافی بنزین در خودرو

پیش از آغاز کار از سرد بودن پیشرانه اطمینان حاصل کنید و ضمن به دست داشتن دستکش، کپسول اطفا حریق را نیز به همراه داشته باشید. اکیدا توصیه می‌شود از تعویض فیلتر در فضای بسته ای، چون پارکینگ‌های سرپوشیده منازل خودداری کنید.
صافی‌ها از سر و از ته با دو بست در جای خود محکم می‌شوند. این بست‌ها از نوع خاردار هستند که با فشار بر ضامن از جای خود رها می‌شوند یا از نوع پیچ دار هستند که با چرخش پیچ رها می‌شوند.

آشنایی با چگونگی تعویض صافی بنزین در خودرو

با باز کردن بست‌ها ممکن است مقدار قابل توجهی بنزین موجود در خط سوخت رسانی و خود فیلتر بیرون بریزد از این رو مراقب باشید تا با بدنتان تماس پیدا نکند.

با برداشتن صافی قدیمی حالا می‌توانید صافی مشابه آن را در محل قرار دهید. توجه داشته باشید که صافی‌های بنزین معمولا جهت دار هستند یعنی تنها در جهتی مشخصی بسته می‌شوند از این رو از نصب آن‌ها بصورت سر و ته خودداری کنید.

آشنایی با چگونگی تعویض صافی بنزین در خودرو

هواگیری
با باز کردن فیلتر بنزین کمی هوا وارد مدار سوخت رسانی می‌شود. این هوا پس از استارت خوردن پشرانه در مسیر حرکت کرده و با رسیدن به پیشرانه ممکن است موجب ریپ خوردن مقطعی یا حتی خواموش شدن پیشرانه شود. جای نگرانی نیست چرا که با خروج این حجم کم از هوا پیشرانه به وضعیت استاندارد خود بازخواهد گشت.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.