تاریخ انتشار : شنبه 6 خرداد 1402 - 7:11
کد خبر : 98720

آشنایی با ۴ نوع نهال گلابی سودآور برای کاشت

آشنایی با ۴ نوع نهال گلابی سودآور برای کاشت

متا  :گلابی یکی از میوه‌هایی است که کاشت آن می‌تواند برای باغداران سودآور باشد. در این مقاله به ۴ نوع نهال گلابی سودآور و روش تهیه آن‌ها اشاره می‌کنیم. مقدمه گلابی میوه‌ای به‌صرفه و پرطرفدار در بازار به‌حساب می‌آد. بعضی از انواع این میوه در برابر آفات مقاومت بالایی دارند و به همین دلیل، باغداران

متا  :گلابی یکی از میوه‌هایی است که کاشت آن می‌تواند برای باغداران سودآور باشد. در این مقاله به ۴ نوع نهال گلابی سودآور و روش تهیه آن‌ها اشاره می‌کنیم.

مقدمه

گلابی میوه‌ای به‌صرفه و پرطرفدار در بازار به‌حساب می‌آد. بعضی از انواع این میوه در برابر آفات مقاومت بالایی دارند و به همین دلیل، باغداران زیادی از کاشت آن‌ استقبال می‌کنن. این میوه انواع مختلفی داره. به همین دلیل قبل از خرید نهال، بهتره به گونه و شرایط نگهداری از آن، توجه کنید. به نقل از پایگاه خبری تحلیلی فرارو بهترین کار اینه که نهال گلابی رو از مراکز معتبر مثل نهالستان پالیز تهیه کنید. با این کار، هم از کیفیت محصول خیالتون راحت می‌شه و هم اطلاعات مفیدی برای کاشت و نگهداری کسب می‌کنید.

با این انواع نهال گلابی بیشتر از آن چیزی که انتظار داری، برداشت کنید!

سه گونه اصلی درخت گلابی وجود داره که شامل اروپایی، آسیایی و هیبرید می‌شه. گلابی‌های اروپایی شیرین و آبدار هستند و بعد از چیده شدن در انبار می‌رسن. عیب عمده این نوع گلابی‌ها، آسیب‌پذیری در برابر بیماری باکتریایی آتشک است.

گونه‌های گلابی آسیایی و هیبریدی مقاومت بیشتری در برابر آفات دارند. گلابی آسیایی شکلی شبیه به سیب و بافتی تردتر از گلابی اروپایی داره. در این نوع گلابی، برخلاف گلابی اروپایی، میوه روی درخت می‌رسه و می‌شه بلافاصله اون رو خورد.

هیبریدها که هیبریدهای شرقی نیز نامیده می‌شوند، میوه‌های سفتی دارند که بعد از چیدن می‌رسند. آن‌ها معمولاً بیشتر برای پخت‌وپز و نگهداری استفاده می‌شن تا تازه خوردن.

۴ نوع نهال گلابی برای کاشت در ایران

در این بخش درباره ۴ نوع نهال گلابی صحبت می‌کنیم که می‌شه اون‌ها رو در ایران پرورش داد. برای تهیه این گونه‌ها به‌علاوه خرید نهال گلابی و همچنین مشاهده قیمت نهال گلابی و سایر نهال‌ها می‌تونید از طریق لینک زیر به وب‌سایت پالیز نهال مراجعه کنید:

https://paliznahal.ir/product/pear-seedlings/

نهالستان پالیز قدیمی‌ترین و بزرگ‌ترین نهالستان ایران به‌حساب می‌آد که نهال‌های اغلب نهالستان‌های کشور رو تامین می‌کنه. با خرید نهال از این مرکز، هیچ نگرانی از بابت کیفیت و محصول‌دهی گیاه، وجود نخواهد داشت.

بارتلت

بارتلت یکی از محبوب‌ترین انواع گلابی، محسوب می‌شه. این گلابی انگلیسی میوه‌های بزرگ آبدار زرد یا قرمز رنگی داره. گلابی بارتلت برای تازه خوردن و همچنین کنسرو کردن کاملا مناسبه.

شاخه‌ها در اوایل بهار با شکوفه‌های سفیدرنگی آراسته می شن و برداشت از اواخر مرداد یا شهریور آغاز می‌شه. میوه‌های گلابی بارتلت می‌تونن تا ۳ ماه روی درخت بمونن. بارتلت به گرده‌افشانی متقابل از انواع دیگه در همان گروه گرده‌افشانی نیاز داره.

نهال گلابی بارتلت باید در طول روز حداقل ۶ تا ۸ ساعت در معرض آفتاب باشه. آب‌وهوای خشک برای رشد این درخت مناسب نیست و آب‌و‌هوا باید معتدل باشه.

بسیاری از باغداران نهال گلابی بارتلت رو برای باغ خود انتخاب می‌کنن، چون حدود ۸۰ تا ۱۲۰ تن در هر هکتار میوه تولید می‌کنه. به همین دلیل، گلابی بارتلت یکی از سودآورترین انواع گلابی محسوب می‌شه.

گلابی رد آنجو

رد آنجو یکی از ارقام عجیب گلابی، محسوب می‌شه. این نوع گلابی پوستی قرمز رنگ و عطر و طعمی فوق‌العاده داره. رد آنجو بومی کشور فرانسه است اما در ایران نیز امکان کاشت آن وجود داره.

رد آنجو، مثل بسیاری از گلابی‌ها، وقتی در دمای اتاق نگهداری می‌شه، می رسه. بسته به میزان رسیدگی اون‌ها در هنگام خرید، ممکنه چندین روز طول بکشه تا آماده خوردن بشن. رد آنجو طعم ملایم و شیرین با بافت بسیار صاف و آبدار داره. این گیاه در هر هکتار حدود ۵۰ تن میوه تولید می‌کنه که با وجود خاص بودن آن در بازار، می‌تونه سودآوری بالایی برای باغدار داشته باشه.

قد درخت رد آنجو کوتاهه و به همین دلیل، راحت چیده می‌شه. مزیت بزرگ این درخت، مقاومت در برابر سرما و خشکی است. این گیاه شرایط سخت آب‌وهوایی رو تحمل می‌کنه و به همین دلیل، خرید این نهال بسیار به‌صرفه است. برای دریافت اطلاعات درباره نحوه کاشت و نگهداری این محصول می‌تونید به منابع آنلاین مثل ویکی‌پدیا، پالیز نهال، ویکی چگونه (Wiki How) و … مراجعه کنید. از طریق وب‌سایت پالیز نهال امکان خرید نهال گلابی و استعلام قیمت نهال گلابی و انواع نهال‌های دیگه رو هم دارید.

آشنایی با 4 نوع نهال گلابی سودآور برای کاشت

گلابی اسپادانا

این نوع نهال گلابی بومی کشور ایتالیا است و به دلیل شرایط نگهداری ساده، یکی از محبوب‌ترین میوه‌ها برای باغداران به‌حساب می‌آد. گلابی اسپادانا برای پرورش در مناطق کوچک و همچنین گرم و خشک هم مناسبه. مقاومت در برابر بیماری‌ها و آفات یکی از مزیت‌های این میوه محسوب می‌شه.

گلابی اسپادانا در هوای خنک، محصول بهتری می ده و به همین دلیل بهتره در پاییز، اواخر زمستان یا اوایل بهار کاشته بشه. وجود آفتاب کامل برای شیرین شدن میوه‌ها بسیار مهمه و ضروری است. این میوه به‌صورت میانگین ۵۰ تن در هر هکتار محصول تولید می‌کنه که رقم بسیار خوبی محسوب می‌شه.

گلابی نطنزی

این میوه که مبدا آن شهر نطنز است، در برابر سرما و گرما مقاومت بالایی داره. به دلیل محصول پرثمر، گلابی نطنزی در بین باغداران پرطرفداره. با خرید نهال گلابی نطنزی، در صورت نگهداری مناسب می‌شه انتظار داشت درخت تا ۳۰ سال عمر اقتصادی داشته باشه.

هر گلابی نطنزی میوه‌ای خوش‌طعم و بزرگ در حدود ۱۰۰ تا ۱۵۰ گرم داره. این نوع در بین گلابی‌های ایرانی درشت‌ترین میوه رو می‌ده. در نگهداری این میوه باید توجه زیادی به خرج داد، چون در برابر آفات آسیب پذیره. میزان محصول‌دهی گلابی نطنزی در هر هکتار نزدیک به ۴۰ تن است و به همین دلیل، باغدارها علاقه زیادی به این گیاه دارن.

آیا گلابی برای کاشت به‌صرفه است؟

بعضی از انواع گلابی تا ۱۲۰ تن در هر هکتار محصول تولید می‌کنن. با توجه به این که این گیاه در برابر بسیاری از آفات مقاومه و برخی از انواع آن امکان رشد و باردهی در شرایط آب‌وهوایی سخت رو دارن، می‌شه گلابی رو یک میوه سودآور حساب کرد. نکته مهم، شناخت بهترین گونه نهال گلابی و آشنایی با شرایط نگهداری از اونها است. شما می‌تونید برای خرید انواع نهال گلابی، گردو، بادام، سیب و … همچنین استعلام قیمت نهال گلابی و سایر انواع نهال‌های میوه به پالیز نهال (https://paliznahal.ir/) مراجعه یا عبارت (نهالستان پالیز) را در مرورگر گوگل جستجو کنید و وارد سایت رسمی پالیز نهال بشید.از کارشناسان باتجربه آن‌ها برای کاشت و نگهداری مشاوره بگیرید.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.