تاریخ انتشار : پنجشنبه 1 تیر 1402 - 11:19
کد خبر : 100128

براساس مصوبه رگولاتوری اعلام شد؛

آغاز اجرای طرح توزیع ترافیک و تمرکززدایی شبکه ارتباطی کشور

آغاز اجرای طرح توزیع ترافیک و تمرکززدایی شبکه ارتباطی کشور

براساس مصوبه جدید کمیسیون تنظیم مقررات، طرح توزیع ترافیک و تمرکززدایی شبکه ارتباطی کشور از ماه جاری اجرایی می شود.

به گزارش تیتر داغ؛ در جلسه ای در سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی پس از ارائه گزارش شرکت ارتباطات زیرساخت در خصوص طرح توزیع ترافیک و تمرکززدایی شبکه ارتباطی کشور و تعرفه پیشنهادی آن شرکت برای ارائه خدمات ابر انتقال با سرعت ۱۰۰ مگابیت بر ثانیه و بالاتر، کمیسیون تنظیم مقررات تعرفه پیشنهادی در شبکه ارتباطات زیر ساخت را بررسی و تصویب کرد.

به این ترتیب کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات در جلسه شماره ۳۴۴ مورخ ۱۴۰۲/۰۲/۱۷ پس از استماع گزارش شرکت ارتباطات زیرساخت در خصوص طرح توزیع ترافیک و تمرکز زدایی شبکه ارتباطی کشور و در اجرای طرح کلان و معماری شبکه ملی اطلاعات مصوب جلسه شماره ۶۶ مورخ ۱۳۹۹/۰۶/۲۵ شورای عالی فضای مجازی و تصمیم جلسه شماره ۳۴۰ مورخ ۱۴۰۱/۰۸/۱۵، تعرفه پیشنهادی آن شرکت برای ارائه خدمات ابر انتقال با سرعت Mbps۱۰۰ و بالاتر در شبکه ارتباطات زیرساخت را بررسی و به شرح زیر تصویب کرد:

ماده ۱- ستون زیرساخت در جدول مندرج در جز (۱) بند «ج» ماده (۲) مصوبه جلسه شماره (۲۶۶) مورخ ۱۳۹۶/۰۸/۲۱ کمیسیون به دو بخش داخل هر ناحیه و بین نواحی تفکیک و جدول مذکور به شرح زیر اصلاح و از اول تیر ۱۴۰۲ اعمال می‌شود:

آغاز اجرای طرح توزیع ترافیک و تمرکززدایی شبکه ارتباطی کشور

گفتنی است؛ تا پیش از این و طبق مصوبه ۲۶۶ سال ۱۳۹۶، تعرفه خدمت ابر انتقال برای سرعت بالای ۱۰۰ مگابیت بر ثانیه به سه دسته «زیرساخت»، «غیر زیرساخت بین‌شهری» و «غیر زیرساخت شهری» دسته‌بندی می‌شد، اما اکنون کمیسیون تنظیم مقررات آن را به دو بخش داخل هر ناحیه و بین‌نواحی تفکیک کرده است.

با مصوبه جدید، این تعرفه به دو بخش داخل هر ناحیه و بین نواحی تقسیم شده است و تعرفه گذاری نیز از این پس به دو صورت ۱۰ تا ۵۰ درصد تعرفه انجام می‌شود. به این صورت که اگر انتقال در داخل هر ناحیه اتفاق افتاده باشد ۱۰ درصد تعرفه و در بین نواحی ۵۰ درصد تعرفه محاسبه خواهد شد.

و همچنین بر این اساس، ۳۱ استان کشور به پنج ناحیه تقسیم شده‌اند که فهرست استان‌های واقع در هر ناحیه زیرساخت به شرح زیر است.

آغاز اجرای طرح توزیع ترافیک و تمرکززدایی شبکه ارتباطی کشور

تعرفه ارائه خدمات ابر انتقال بر اساس نمودار پهنای باند تجمیع شده مصرفی دارنده پروانه در هر نقطه حضور شرکت ارتباطات زیرساخت بسته به اینکه داخل هر ناحیه یا بین نواحی قرار گرفته باشد، مطابق روش صدور صورتحساب بر مبنای اندازه‌گیری مصرف بالاترین پیک ماهانه و گزارش سوئیچ دسترسی زیرساخت با میانگین پنج (۵) دقیقه‌ای و لحاظ حداقل ۲۰ درصد ظرفیت هر پورت محاسبه و به صورت ماهانه دریافت می‌شود.

دارندگان پروانه ایجاد و بهره برداری از شبکه ارتباطات ثابت (FCP) و مشمولین بند (۴-۱-۴) ماده (۴) اصول حاکم بر پروانه‌های یکپارچه شبکه و خدمات ارتباطی (موضوع مصوبه شماره (۱) جلسه شماره (۳۳۶) مورخ ۱۴۰۱/۰۵/۰۹)، موظفند ظرف مدت یک ماه، از تاریخ ابلاغ این مصوبه تصمیم خود را در خصوص تأمین یا عدم تأمین تجهیزات حاکمیتی در نواحی (۲) تا (۵) جدول موضوع ماده (۲)، به سازمان اعلام کنند.

تبصره ۱: برای اشخاص موضوع این ماده از تاریخ اعمال تعرفه‌های جدول ذیل ماده (۱)، به مدت یک‌سال، تعرفه نقاط بین نواحی با ضریب ۰/۸۵ اعمال می‌شود.

تبصره ۲: در صورتی که اشخاص موضوع این ماده متقاضی استفاده از خدمات تجهیزات حاکمیتی شرکت ارتباطات زیرساخت باشند، تا زمان تأمین تجهیزات و ارائه خدمت مذکور توسط شرکت ارتباطات زیرساخت، تعرفه خدمات ابر انتقال ارائه شده توسط شرکت ارتباطات زیرساخت به آن‌ها، فارغ از اینکه مربوط به داخل یا بین نواحی جدول موضوع ماده (۲) باشد بر اساس تعرفه نقاط داخل هر ناحیه جدول موضوع ماده (۱) محاسبه شده و پس شروع ارائه خدمات یاد شده، حسب مورد، تعرفه نقاط داخل هر ناحیه یا تعرفه نقاط بین نواحی اعمال می‌شود.

براساس مصوبه سازمان تنظیم مقررات این مصوبه از تاریخ ابلاغ لازم‌الاجرا است.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.