تاریخ انتشار : جمعه 26 شهریور 1400 - 8:32
کد خبر : 24242

آغاز برنامه‌های جدید درباره واکسیناسیون از روز سه شنبه

آغاز برنامه‌های جدید درباره واکسیناسیون از روز سه شنبه

محسنی بندپی جزئیات اقداماتی که از روز سه شنبه آغاز خواهد شد و ظرف ۱۰ روز افراد بالای ۱۸ سال واکسیناسیون خواهند شد را تشریح کرد.

به گزارش تیتر داغ؛   انوشیروان محسنی بند پی استاندار تهران در پایان جلسه ستاد استانی مبارزه با ویروس کرونا اظهار کرد: ظرف دو هفته اخیر  آمادگی از سوی استانداری تهران و دانشگاه‌های علوم پزشکی استان تهران اعلام شد و می‌توانیم تمهیداتی را اتخاذ کنیم تا میزان واکسیناسیون و مراکز تجمیعی را افزایش دهیم.

وی ادامه داد: نهایتا در ۲۴ شهریور ماه معاونت بهداشتی وزارت کشور نامه‌ای در هفت بند به همه دانشگاه‌های علوم پزشکی ابلاغ کرد که مراکز تجمیعی افزایش پیدا کنند، تیم‌های واکسیناتور افزایش یابند و مراکز به صورت شبانه روزی فعالیت کنند.

وی ادامه داد:این اقدامات در راستای این بود که نهایتا سرعت واکسیناسیون برای افراد بالای ۱۸ سال بیشتر شود و ظرف یک یا دو هفته این کار به پایان برسد. در جلسه از همه فرمانداری‌ها گزارش میزان ظرفیت و تعداد تزریق واکسن دریافت شد و همه شهرستان‌ها اعلام آمادگی کردند که تمام اقدامات برای سرعت بخشی به واکسیناسیون انجام دهند.

استاندار تهران گفت:از روز سه شنبه و ظرف ۱۰ روز که این اقدامات شروع خواهد شد، همه افراد هدف دز اول واکسن را دریافت می‌کنند؛ روز گذشته ۲۵۵ هزار دوز واکسن در تهران تزریق شد و قطعا تزریق دوز اول و دوم به موازات هم انجام می‌شود.

وی بیان کرد:۱۰ میلیون و ۶۸۲ هزار جمعیت بالای ۱۸ سال در استان داریم و ما از وزارت بهداشت تقاضا داریم که ثبت نام از طریق دانشگاه‌های علوم پزشکی انجام شود.

بندپی گفت: شرکت‌هایی مثل ایران‌خودرو و سایپا اعلام آمادگی کردند که روزانه ۱۰ هزار واکسن به افرادی غیر از جامعه هدف خودشان  تزریق کنند.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.