تاریخ انتشار : شنبه 4 شهریور 1402 - 10:18
کد خبر : 103786

آغاز تولید تایرهای ماشین آلات کشاورزی در کشور

آغاز تولید تایرهای ماشین آلات کشاورزی در کشور

تولید تایرهای ماشین آلات کشاورزی در کشور آغاز شد.

به گزارش تیتر داغ؛  برای نخستین بار در کشور، تولید تایرهای ATV (تایرهای کشاورزی سبک و موتورهای ۴ چرخ) در کشور آغاز شد.

در آغاز هفته دولت از تولید تایرهای تراکتور رونمایی شد. مهندسان داخلی توانستند با مهندسی معکوس موفق به تولید اکسترودر ۸ اینچ کاملاً داخلی شوند که رویه تایرهای ATV را تولید می‌کند.

پیش از این تایرهای ATV به طور کامل بر اساس نیاز بازار وارد می‌شد اما با همت تولیدکنندگان داخلی خط تولید این تایرها کاملاً ایرانی و فرایند تولید لاستیک ماشین آلات بخش کشاورزی کاملاً داخلی سازی شد.

پیش بینی می‌شود با راه اندازی خط تولید تایر ATV و خودکفایی در حوزه تولید این محصول حوزه کشاورزی واردات آن ممنوع شود.

گفتنی است در هفته جاری مراسم افتتاح تولید تایرهای ATV و همچنین توسعه تولید تایرهای کشاورزی سبک و خط اکسترودر ۸ اینچ تولید ناحیه آج تایر با حضور مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشوری برگزار شد.

اولین گام اساسی برای تولید تایرهای کشاورزی تا عرض مقطع ۷.۵ اینچ ۰، فراهم کردن یکی از مراحل توسعه محصولات گروه ATV، افزایش تناژ تولید و به تبع آن افزایش بهره‌وری سیستم، طراحی و ساخت با تکیه بر دانش و تجارب داخلی، ایجاد فضا و زمان برای بهره برداری حداکثری از سایر تجهیزات موازی و کاهش ضایعات و دوباره کاری‌ها با توجه به افزایش ظرفیت تولیدی و کاهش هزینه‌های سربار در قیمت تمام شده محصول از جمله مواردی است که می‌توان به عنوان مزیت‌های افتتاح خط اکسترودر برشمرد.

از دیگر مزیت‌های این خط می‌توان به افزایش ظرفیت تولید ترد به میزان ۲۵ تن در روز، توسعه تایرهای کشاورزی، ایجاد قابلیت تولید و توسعه تایرهای ATV ، امکان تولید تردهای دوبل برای سایزهای تیوبلس، افزایش زمان در دسترس برای تعمیرات و نگهداری سایر اکسترودرها، کاهش توقفات تولید، افزایش راندمان خطوط تایر سازی، جلوگیری از خروج ارز از کشور و تأمین نیاز بازار داخلی و صادراتی تایرهای کشاورزی و ATV اشاره کرد.

منبع: مهر

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.