تاریخ انتشار : یکشنبه 19 آذر 1402 - 13:18
کد خبر : 110104

آغاز رای گیری انتخابات ریاست‌جمهوری در مصر

آغاز رای گیری انتخابات ریاست‌جمهوری در مصر

مراکز اخذ رای در سراسر مصر از صبح امروز روند رای گیری از ۶۷ میلیون مصری واجد شرایط را برای تعیین رییس جمهور بعدی این کشور آغاز کردند.

به گزارش تیتر داغ؛ درب های مراکز اخذ رای در مصر از صبح امروز به روی شهروندان این کشور باز شده است. قرار است روند اخذ رای در انتخابات ریاست جمهوری این کشور طی سه روز انجام شود.

عبدالفتاح السیسی نامزد انتخابات ریاست جمهوری مصر نیز رای خود را به صندوق انداخت.

بر اساس جدول زمانبندی اعلام شده از سوی کمیته ملی برگزاری انتخابات، این روند طی امروز، فردا و سه شنبه از ساعت ۹ صبح به وقت محلی تا ۹ شب به وقت محلی برگزار می شود.

۹ هزار و ۳۷۶ مرکز اخذ رای در سراسر مصر وظیفه برگزاری انتخابات ریاست جمهوری این کشور را برعهده دارند. ۱۵ هزار قاضی مصری نیز از سوی هیات ها و سازمان های قضایی مسئولیت نظارت بر انتخابات ریاست جمهوری را برعهده دارند.

نزدیک به ۶۷ میلیون مصری واجد شرایط رای دادن در این دور از انتخابات هستند. قرار است نتایج رسمی انتخابات ۱۸ دسامبر (۲۷ آذر) اعلام شوند.

بر اساس گزارش های رسانه های مصری و با توجه به تبلیغاتی که در خیابان های این کشور در حمایت از عبدالفتاح السیسی رییس جمهور کنونی مصر صورت گرفته به نظر می‌رسد نتایج این انتخابات به نفع وی پیش خواهد رفت.

رسانه های مصری گزارش دادند که السیسی با روسای احزاب ملت جمهوری‌خواه به رهبری حازم عمر، حزب دموکراتیک به رهبری فرید زهران و حزب هیات جدید به رهبری عبدالسند یمامه رقابت می‌کند.

لازم به ذکر است که دوره ریاست جمهوری در مصر شش سال است.

در حالی رسانه های خبری از شانس زیادی السیسی برای پیروزی در انتخابات سخن می گویند که این کشور با یکی از وخیم ترین بحران های اقتصادی خود دست و پنجه نرم می کند و به نظر می رسد وعده های قبلی السیسی برای بهبود اوضاع مصر محقق نشده است.

میزان مشارکت مصری ها در انتخابات چهار سال قبل به ۴۱ درصد رسیده بود که نسبت به مشارکت ۴۷ درصدی سال ۲۰۱۴ شاهد کاهش بوده است.

منبع: اسکای نیوز

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.