تاریخ انتشار : پنجشنبه 30 شهریور 1402 - 13:23
کد خبر : 105338

آغاز رژه نظامی نیروهای مسلح یمن با رونمایی از سلاح‌های پیشرفته

آغاز رژه نظامی نیروهای مسلح یمن با رونمایی از سلاح‌های پیشرفته

نیروهای مسلح یمن به مناسبت سالگرد انقلاب ۲۱ سپتامبر یک رژه نظامی بزرگ به همراه رونمایی از جدیدترین سلاح‌های خود برگزار کردند.

به گزارش تیتر داغ؛ رژه گسترده نظامی نیروهای مسلح یمن به مناسبت نهمین سالگرد انقلاب ۲۱ سپتامبر این کشور آغاز شد. در جریان این رژه نظامی از سلاح‌های پیشرفته و راهبردی جدید که نیروهای مسلح یمن به تازگی از آنها استفاده می‌کنند رونمایی می‌شود.

رژه نظامی مذکور با مشارکت جنگنده‌های وابسته به نیروهای مسلح یمن برای نخستین بار طی سال‌های گذشته برگزار می‌شود. یگان‌های مختلف زمینی، دریایی و هوایی نیروهای مسلح یمن در این رژه نظامی گسترده مشارکت می‌کنند.

دولت نجات ملی یمن و نیروهای مسلح این کشور در حالی بر روی قدرت نظامی خود و توان راهبردی برای مقابله با هرگونه تجاوزی علیه یمن مانور می‌دهند که صنعاء بارها از آمادگی خود برای مشارکت در روند آتش بس دائمی و حل بحران یمن خبر داده است.

در حال حاضر نیز رایزنی‌هایی میان یمن و عربستان سعودی برای پیشبرد این روند در جریان است به طوری که ریاض چندی قبل اعلام کرده بود که از هیئت جنبش انصارالله یمن برای سفر به عربستان و تکمیل مذاکرات در خصوص دستیابی به آتش بس فراگیر در یمن و راه حل سیاسی برای درگیری‌ها در این کشور دعوت کرده است.

«محمد عبدالسلام»، رئیس هیئت مذاکره‌کننده صنعاء نیز اعلام کرد: هیئت ما جلسات گسترده‌ای با طرف سعودی برگزار کرد که در آن برخی گزینه‌ها و جایگزین‌ها برای غلبه بر مسائل اختلافی که دور قبل به آن اشاره شد را مورد بحث و بررسی قرار دادیم.

وی همچنین اظهار داشت که این مذاکرات موجب تسریع در دریافت حقوق کارمندان یمنی و حل مسائل مربوط به مسائل بشردوستانه خواهد شد و این اقدام شاید موجب یافتن یک راه‌حل عادلانه، جامعه و پایدار با هدف حل بحران جنگ در یمن شود.

مهدی المشاط، رئیس شورای عالی سیاسی یمن نیز روز گذشته به مناسبت نهمین سالگرد انقلاب ۲۱ سپتامبر در این کشور تاکید کرد: گفتگوهای هیئت ملی ما در ریاض مثبت توصیف شده و ما از توصیف هیئت اعزامی خود نسبت به گفتگو با عربستان به عنوان فرمانده ائتلافی که از سال ۲۰۱۵ در جنگی خونین با آن به سر می‌بریم خشنود هستیم.

وی ادامه داد: گفته‌های هیئت اعزامی ما درباره عربستانی‌ها از منظر نظری، بدون شک حاوی پیام و تاییدات مثبت هستند و ما به شرطی که مفاد مذاکرات به سرعت عملی شوند از آن استقبال می‌کنیم.

منبع: المسیره

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.