تاریخ انتشار : یکشنبه 7 اسفند 1401 - 6:17
کد خبر : 94778

آغاز طرح ویژه ترافیکی نوروز از ۲۴ اسفند

آغاز طرح ویژه ترافیکی نوروز از ۲۴ اسفند

رئیس پلیس راه فراجا از آغاز طرح ویژه ترافیکی از بیست و چهارم اسفند تا چهاردهم فرودین خبر داد.

به گزارش تیتر داغ؛ جلسه هفتاد و ششمین کمیته هماهنگی اجرای طرح‌های ویژه ترافیکی نوروز ۱۴۰۲ با حضور سردار هادیانفر رئیس پلیس راهور، سردار حسینی جانشین پلیس راهور و مسئولان سازمان‌های همسو (سازمان مدیریت بحران کشور، صدا و سیما، وزارت بهداشت، اورژانس، هلال احمر. وزارت راه و شهرسازی، بیمه مرکزی، سازمان امداد و نجات، هواشناسی، حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران و…) در ستاد پلیس راهور فراجا (شهرک آزمایش) برگزار شد.

سردار حسن مؤمنی، رئیس پلیس راه فراجا با اشاره به افزایش هشت درصدی تعداد جانباختگان در خصوص نوروز ۱۴۰۱ گفت: بر اساس آمار به‌دست آمده در سراسر کشور حدود ۹۱۰ نفر در ایام نوروز سال ۱۴۰۱ جان خود را از دست دادند و بر همین اساس شاهد افزایش ۳۷ درصدی سفرها را نیز بودیم.

رئیس پلیس راه فراجا در ادامه گفت: مطمئن هستیم که امسال نیز با توجه به شروع ماه مبارک رمضان شاهد افزایش تردد و سفرها قبل از سال تحویل خواهیم بود.

وی با بیان اینکه هر چه حجم تردد و ترافیک در معابر جاده‌ای افزایش داشته باشد، شاهد کاهش آمار تصادفات به علت کاهش سرعت خودروها خواهیم بود، اظهار کرد: افزایش آمار تصادفات در استان‌های سیستان و بلوچستان ۹۳ درصد، ایلام ۴۰ درصد، همدان ۱۶۰، کرمان ۸۲ درصد و کاهش تصادفات در استان‌ها ۵۲ درصد کرمان، ۶۴ درصد قزوین، ۵۸ درصد البرز بودن است.

مؤمنی با بیان اینکه بیشترین جانباختگان در استان‌های فارس، سیستان و بلوچستان، خراسان و اصفهان بوده است، گفت: در استان‌های چهارمحال و بختیاری، تهران، البرز و اردبیل کمترین آمار جانباختگان را شاهد بودیم.

رئیس پلیس راه کشور تصریح کرد: در ایام نوروز سال ۱۴۰۱ در استان‌های تهران، البرز، مرکزی، قم، قزوین کاهش تردد را اعلام کردند.

وی ادامه داد: نکته قابل توجه این است که در مجموع ۱۰۰ هزار نفر کاهش تردد در محورهای چالوس و هراز را به علت سفرهای نوروزی به سمت جنوب کشور را داشتیم.

مؤمنی در ادامه دلایل تصادفات را عدم توجه رانندگان به جلو ۴۰ درصد، بیان کرد و گفت: همچنین، انحراف به چپ ۱۳ درصد و کنترل نکردن سرعت ۱۲ درصد، عدم رعایت سرعت مجاز ۱۲ درصد بیان شده است.

وی با بیان اینکه متأسفانه در ساعات بین ۱۶ تا ۲۰، ۲۷ درصد افزایش تصادفات را شاهد بودیم، عنوان کرد: آغاز طرح ترافیک هم زمان با رزمایش نوروز برگزار خواهد شد و پیش بینی ما این است که در محورهای مواصلاتی افزایش تردد را شاهد خواهیم بود.

رئیس پلیس راه کشور با بیان اینکه در طرح نوروزی سال ۱۴۰۱ حدود ۸۲ هزار نیروی عملیاتی حضور داشتند، گفت: بیشترین افزایش تردد در استان‌های جنوبی کشور بوده که این نشان دهنده این موضوع است که مردم به علت ترافیک محورهای شمالی مردم رغبت بیشتری به سفرهای جنوب کشور داشتند.

مؤمنی گفت: زمان اجرای طرح نوروزی سال ۱۴۰۲ از چهارشنبه بیست و چهارم اسفند شروع و تا چهاردهم فرودین نیز ادامه خواهد داشت.

منبع: مهر

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.