تاریخ انتشار : شنبه 9 اسفند 1399 - 12:35
کد خبر : 17979

آغاز فاز انسانی یک واکسن ایرانی کرونا از بهار ١۴٠٠/ خیز دانش‌بنیان‌ها برای تولید واکسن تب کنگو

آغاز فاز انسانی یک واکسن ایرانی کرونا از بهار ١۴٠٠/ خیز دانش‌بنیان‌ها برای تولید واکسن تب کنگو

کاغذیان کرد: پیش‌بینی می‌کنیم که فاز انسانی واکسن کرونا دانش‌بناینی‌ها از بهار ١۴٠٠ آغاز شود.

به گزارش تیتر داغ؛  کاغذیان مدیرعامل شتابدهنده دانش‌بنیان گفت: ما به دنبال بومی‌سازی دانش فنی تولید واکسن و فرآورده‌های بیولوژیک مبتنی بر نیاز کشور به ویژه در شرایط تحریم هستیم و به کمک متخصصان و حمایت معاونت علمی ریاست جمهوری توانستیم تجهیزات مرتبط به تولید واکسن کرونا را تامین کنیم.

مدیرعامل شتابدهنده دانش بنیان ادامه داد: در شتابدهنده فن یاخته ١۵ شرکت دانش بنیان محصولات دانش بنیان را در دست تولید دارند و اکنون ٣٠ دارو و واکسن در مرحله تحقیق و توسعه داریم که به زودی به مرحله تولید خواهند رسید.

کاغذیان بیان کرد: ٢ پلتفرم واکسن کرونا در ٢ شرکت دانش بنیان در مرحله تحقیق و توسعه است،  واکسن نخست بر مبنای ویروس کشته شده و مشابه واکسن سینوفارم و سینوک چینی است. همچین یک شرکت دانش‌بنیان روی پلتفرم واکسن نوترکیب فعالیت می‌کند و واکسن هر شرکت دانش‌بنیان که بتواند زودتر کد اخلاق بگیرد، زودتر وارد فاز بالینی می‌شود.

او ادامه داد: اکنون واکسن ویروس کشته‌شده نسبت به واکسن نوترکیب در فاز آزمایشگاهی جلوتر است و اکنون تحقیقات روی میمون دنبال می‌شود و پیش بینی می‌کنیم که فاز انسانی از بهار ١۴٠٠ آغاز شود.

مدیرعامل شتابدهنده دانش بنیان بیان کرد: مقرر شده است تا از صندوق نوآوری و شکوفایی حمایت مالی برای تولید انبوه واکسن ایرانی بگیریم.

کاغذیان بیان کرد: ما قراردادی با شرکت داروسازی منعقد کرده‌ایم و پس از تولید واکسن کرونا، واکسن تب کنگو و فلج اطفال تزریقی از جمله واکسن‌هایی ضدویروسی هستند که بنا داریم به کمک شرکت‌های دانش بنیان و شرکت داروسازی تولید کنیم.

بخشایش مدیرعامل شرکت داروسازی با اشاره به راه اندازی بخش ویال برای تولید واکسن اظهار کرد: ما به کمک شرکت‌های دانش‌بنیان تلاش کردیم تا فرآیند ارتباط صنعت و شتاب‌دهنده‌های دانش‌بنیان شکل گیرد و این ظرفیت در شرکت داروسازی ما وجود دارد که در مرحله تولید انبوه هر ساعت ۶۵۰۰ ویال واکسن کرونا پر شود.

مدیرعامل شرکت داروسازی بیان کرد: ما تلاش کردیم علاوه بر داروها در حوزه درمان به حوزه پیشگیری هم وارد شویم و امیدواریم با فرآیند پیشرو بتوانیم به نظام سلامت کشور کمک کنیم.

وی افزود: داروسازی اسوه به سایر شرکت‌های تولیدکننده در زمینه تولید واکسن کرونا کمک خواهد کرد و امیدواریم بتوانیم نیاز مردم را در اسرع وقت تامین و بتوانیم به نظام سلامت کشور کمک کنیم.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.