تاریخ انتشار : دوشنبه 7 اسفند 1402 - 11:48
کد خبر : 115070

آغاز محاکمه «ترامپ برزیل»/هواداران «بولسونارو» به خیابان‌ها آمدند

آغاز محاکمه «ترامپ برزیل»/هواداران «بولسونارو» به خیابان‌ها آمدند

با جدی‌شدن تحقیقات درباره نقش رییس‌جمهور پیشین برزیل در ناآرامی‌های پارسال و حمله هواداران او به نهادهای دولتی، هزاران نفر از حامیان «ترامپ برزیل» تظاهرات اعتراضی برگزار کردند.

به گزارش تیتر داغ؛ حامیان و هواداران «ژائیر بولسونارو» رییس‌جمهور پیشین برزیل دیروز یکشنبه تظاهرات بزرگی را در خیابان اصلی شهر پائولیستا برزیل برای دفاع از او در برابر چالش های قانونی که می تواند او را به زندان بیندازد، برگزار کردند.

رییس‌جمهور راست افراطی پیشین برزیل اخیراً در یک سخنرانی برخلاف دورانی که در قدرت بود با لحنی آشتی‌جویان اعلام کرد که او به دنبال «آرامش برای پاک‌کردن گذشته» است.

بولسونارو به دنبال این است که نشان دهد پایگاه اجتماعی و هواداران او انعطاف‌پذیر هستند، زیرا پلیس فدرال برزیل در حال حاضر درباره نقش او در حملات ۸ ژانویه ۲۰۲۳ به ساختمان های دولتی توسط حامیانش به دلیل شکست در انتخابات تحقیقات را آغاز کرده و او را تحت بازجویی قرار داده است. وی همچنین به دنبال عفو و بخشش ده ها نفری که هنوز به خاطر این حوادث در زندان هستند، است.

بولسونارو همچنین به دریافت غیرقانونی جواهرات از عربستان سعودی در دوران ریاست جمهوری خود متهم است.

حامیان بولسونارو که به «ترامپ برزیل» نیز مشهور است دیروز یکشنبه خیابان‌های شهر پائولیستا را پر کردند. ناظران مستقل از یک گروه تحقیقاتی در دانشگاه سائوپائولو تخمین زدند که ۱۸۵۰۰۰ نفر به آن ملحق شدند. پلیس نظامی برزیل حتی تعداد جمعیت را بیشتر تخمین زده است.

منبع: یورونیوز

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.