تاریخ انتشار : یکشنبه 23 مرداد 1401 - 5:21
کد خبر : 35209

آلبوم «زهره» شنیدنی شد/ گشتی در موسیقی بی‌کلام ایرانی

آلبوم «زهره» شنیدنی شد/ گشتی در موسیقی بی‌کلام ایرانی

آلبوم «زهره» با نوازندگی کمانچه مهرزاد اعظمی‌کیا و نوازندگی تمبک همایون جهانشاهی در ژانر موسیقی ردیف دستگاهی ایران پیش روی مخاطبان قرار گرفت.

به گزارش تیتر داغ؛ «زهره» عنوان یکی تازه‌ترین آلبوم‌های منتشر شده در بازار موسیقی است که به تازگی در دسترس شنوندگان قرار گرفته است.

«بیات ترک»، «سه گاه»، «ماهور»، «شکسته»، «تمبک» عنوان قطعاتی هستند که با نوازندگی کمانچه مهرزاد اعظمی‌کیا و نوازندگی تمبک همایون جهانشاهی در قالب یک اثر بی کلام عرضه شده‌اند.

مهرزاد اعظمی کیا از جمله نوازندگان موسیقی کشورمان است که در حوزه نوازندگی کمانچه و آهنگسازی موسیقی ایرانی مشغول به فعالیت بوده است.

کنسرت به همراهی گروه «مقام» به سرپرستی مهران اعظمی‌کیا، همکاری با گروه «ژولیاگ» به سرپرستی امین حیدری، همکاری با گروه «همنوازان حصار» به سرپرستی علی قمصری، کنسرت به همراهی گروه «افشارستان» به سرپرستی میلاد درخشانی، کنسرت در فستیوال بین‌المللی موسیقی مسکو به سرپرستی استاد مجید درخشانی، همکاری با گروه «رامشگران» و کنسرت با استاد اردشیر کامکار به سرپرستی سعید قربانی، کنسرت با «همنوازان حصار» به سرپرستی علی قمصری در فستیوال بین‌المللی موسیقی مسکو، حضور در آلبوم «خوشا سرو» به خوانندگی حسام الدین سراج، آهنگسازی امین حیدری، «نزدیک تر از دور» (آلبوم شخصی با همکاری شروین مهاجر) از جمله فعالیت‌های مهرزاد اعظمی‌کیا در عرصه موسیقی است.

همایون جهانشاهی نیز از جمله نوازندگان تمبک است که از سال ۱۳۸۰ فعالیت موسیقایی خود را نزد هنرمندانی چون جعفر قاضی عسگر و نوید افقه آغاز کرد.

کسب مقام سوم در ششمین جشنواره جوان، کسب مقام اول تنبک نوازی کشور در نهمین جشنواره جوان، اجرای کنسرت‌های متعدد با گروه‌های «سروا»، «جان»، «فراق»، «کهن کمان» و ارکستر ملی اصفهان، اجرای کنسرت باز عشق و یورش همراه با سیامک آقایی، اجرای کنسرت و تکنوازی در کنسرواتور چایکوفسکی مسکو و فیلارمونی شهرهای سنپترزبورگ و تور از سال ۲۰۱۵ تا ۲۰۱۸، نوازندگی در آلبوم‌های مختلف از جمله «برف خوانی» به آهنگسازی علی قمصری، «از من جدا مشو» به آهنگسازی پژمان اختیاری، «بانو» به آهنگسازی مهرزاد اعظمی کیا و «کهن کمان» به آهنگسازی شروین مهاجر از جمله فعالیت‌های جهانشاهی در عرصه موسیقی است.

منبع: مهر

برچسب ها :

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.