تاریخ انتشار : سه شنبه 13 تیر 1402 - 11:19
کد خبر : 100775

آلمان: شروط پیوستن اوکراین به ناتو تنها پس از جنگ قابل بحث است

آلمان: شروط پیوستن اوکراین به ناتو تنها پس از جنگ قابل بحث است

وزیر دفاع آلمان مدعی شد که پیش‌شرط‌های پیوستن اوکراین به ناتو تنها زمانی قابل تعریف است که جنگ مسلحانه در این کشور تمام شده باشد.

به گزارش تیتر داغ؛ بوریس پیستوریوس، وزیر دفاع آلمان در گفت‌‎وگو با یک رسانه لهستانی مدعی شد که مساله پیوستن اوکراین به ناتو در زمان جنگ قابل بحث نبوده و تنها پس از پایان نبرد مسلحانه با روسیه، پیش‌شروط آن تعیین و تبیین خواهد شد.

پیستوریوس دراین‌باره گفت: در جریان ملاقات‌های اخیرم با ینس استولتنبرگ، دبیرکل ناتو، یک بار دیگر توافق کردیم که این ائتلاف نباید تحت هیچ شرایطی، به یکی از طرفین جنگ اوکراین تبدیل شود.

وی افزود: به همین دلیل نمی‌توانیم وقتی در اوکراین جنگ جریان دارد، به پرسش الحاق این کشور به ناتو پاسخ بدهیم. تنها پس از پایان جنگ، همه ما، که فکر می‌کنم تا آن موقع به همراه سوئد ۳۲ عضو باشیم، در کنار اوکراین درباره شروط الحاق این کشور به این ائتلاف تصمیم‌گیری خواهیم کرد.

در این بین، ناتالیا گالیبارنکو، نماینده دائم اوکراین در ناتو گفته است که عدم ارسال دعوتنامه از سوی ناتو برای کی‌یف پس از اجلاس ۱۱ و ۱۲ جولای (۲۰ و ۲۱ تیر) در ویلینیوس، پایتخت لیتوانی، «نشانه‌ای ناخوشایند» برای اوکراین خواهد بود اما اگر چنین دعوتنامه‌ای هم در کار نباشد، «دنیا برای مقامات اوکراینی به آخر نمی‌رسد.»

منبع: تاس

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.