تاریخ انتشار : یکشنبه 15 بهمن 1402 - 11:27
کد خبر : 113820

آلمان: عملیات نظامی اسراییل در شهر رفح غیرقابل‌توجیه است

آلمان: عملیات نظامی اسراییل در شهر رفح غیرقابل‌توجیه است

وزیر خارجه آلمان هشدار داد که بخش عظیمی از قربانی‌های عملیات نظامی اسراییل در شهر رفح کودکان و زنان خواهند بود.

به گزارش تیتر داغ؛ «آنالنا بائربوک» وزیر امور خارجه آلمان با اعلام مخالفت برلین با عملیات نظامی رژیم صهیونیستی در شهر «رفح» تأکید کرد که عملیات نظامی اسراییل در رفح غیرقابل‌توجیه است.

وی در گفت‌وگو با رسانه‌های آلمانی با بیان اینکه «شنیدن اعلام عملیات نظامی اسراییل در شهر رفح وحشت‌ناک است» گفت: اقدام و عملیات نظامی در شهر پرجمعیت رفح در جنوب غزه همان‌طور که وزیر دفاع اسراییل اعلام کرده، کاملا غیرقابل‌توجیه است»

آنالنا بائربوک در ادامه هشدار داد که «بخش زیادی از قربانیان چنین حمله‌هایی کودکان و زنان خواهند بود. بیایید تصور کنیم که آنها فرزندان هستند.

وزیر خارجه آلمان که تاکنون همراه با آمریکا و دیگر کشورهای اروپایی در برابر جنایت‌های رژیم صهیونیستی در نوار غزه و کشتار مردم فلسطین سکوت کرده‌اند در ادامه مدعی شد که «ما به همراه آمریکا بارها آشکارا و روشن به اسراییل گفته‌ایم که نمی‌توان مردم غزه را در هوا ناپدید کرد.»

ولکر تُرک، کمیسر عالی حقوق بشر سازمان ملل متحد امروز شنبه در حساب کاربری خود در شبکه اجتماعی ایکس اعلام کرد که اظهارات یوآو گالانت، وزیر جنگ اشغالگران قدس در مورد احتمال مداخله نظامی در شهر رفح در نوار غزه به شدت نگران‌ کننده است.

کمیسر عالی حقوق بشر سازمان ملل متحد در ادامه اضافه کرد که این وضعیت خطر تلفات جانی گسترده غیرنظامیان و آواره شدن بیش از ۱.۵ میلیون فلسطینی بی دفاع را که در نتیجه حملات ارتش رژیم اسراییل مجبور به کوچ به سمت رفح شدند، به مکان های نامعلومی در پی دارد.

استفان دوجاریک، سخنگوی سازمان ملل متحد نیز اعلام کرد که آنتونیو گوترش دبیرکل سازمان ملل، احتمال گسترش حملات صهیونیست ها به شهر رفح در نوار غزه را بسیار نگران‌ کننده دانست.

این در حالیست که یوآو گالانت، وزیر جنگ اشغالگران قدس در جریان بازدید از نظامیان این رژیم در منطقه خان یونس در نوار غزه گفت که آنها حملات خود را در خان یونس به شهر رفح در مرز اراضی اشغالی با مصر منتقل خواهند کرد.

نیروهای رژیم صهیونیستی شهر رفح را با حملات هوایی مکرر هدف قرار می دهند. بیم آن می‌ رود که اگر این رژیم به شهر رفح حمله زمینی انجام دهد، غیرنظامیان در نوار غزه جایی برای پناه نخواهند داشت.

منبع: دویچه‌وله

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.