تاریخ انتشار : شنبه 19 شهریور 1401 - 7:02
کد خبر : 36177

«آماده‌باش فوق‌العاده» اف‌بی‌آی بلافاصله پس از یورش به خانه ترامپ

«آماده‌باش فوق‌العاده» اف‌بی‌آی بلافاصله پس از یورش به خانه ترامپ

براساس ایمیل‌ها و سوابقی که به رویت بلومبرگ رسیده، افسران «خدمات حفاظتی فدرال» آمریکا پس از یورش اف‌بی‌آی به اقامتگاه رئیس جمهور سابق این کشور، به حالت آماده‌باش درآمده بودند.

به گزارش تیتر داغ؛ بلومبرگ در خبری نوشت که ایمیل‌ها و سوابقی که در اختیار دارد، حاکی از آن است که افسران اجرایی اف‌بی‌آی با هراس از احتمال وقوع شورش در آمریکا، به فاصله کوتاهی پس از یورش به اقامتگاه دونالد ترامپ، رئیس جمهور سابق این کشور، به حالت آماده‌باش درآمده بودند.

بلومبرگ در بخشی از این گزارش نوشته است: مأموران اطلاعاتی «خدمات حفاظتی فدرال»، (یکی از بازوهای اجرایی وزارت امنیت داخلی آمریکا) که مسئولیت حفاظت از تأسیسات و ساختمان‌های فدرال را برعهده دارند، خواستار افزایش گشت‌زنی و امنیت حوالی اموال دولتی شده و به افسران اجرایی دستور داده بودند تا در آن برهه «شدیدا گوش به زنگ و در حالت آماده‌باش بمانند.»

همچنین در این گزارش به این موضوع نیز اشاره شده که واحد خدمات حفاظتی فدرال، در تلاش برای شناسایی تهدیدهای احتمالی علیه ساختمان‌ها و مأموران اف‌بی‌آی، تمام محتوای فضا و شبکه‌های مجازی را به دقت جستجو و «زیر و رو» کنند.

مأموران اف‌بی‌آی هشتم آگوست (۱۷ مرداد) به عمارت دونالد ترامپ در فلوریدا موسوم به «مار-ئه-لاگو» یورش بردند و ۳۳ جعبه اسناد از جمله ۱۱ مجموعه سند محرمانه را از محل اقامت وی توقیف کردند. براساس گزارش نیویورک تایمز، ترامپ دست کم ۳۰۰ فقره اسناد طبقه‌بندی‌شده را به عمارتش برده بود.

به‌دنبال این اقدام اف‌بی‌آی، طرفداران دوآتشه و افراطی ترامپ، در فضای مجازی اقدام به انتشار محتوای تهدیدآمیز علیه مأموران اف‌بی‌آی کردند و رهبران کمیته نظارت مجلس آمریکا نیز در واکنش به این موضوع، از شبکه‌های اجتماعی بزرگ مانند فیس بوک، توئیتر و تیک تاک خواستند تا درباره تهدیدهای آنلاین فزاینده علیه مجریان قانون، بلافاصله اقداماتی را انجام دهند. همچنین در چند مورد، طرفداران ترامپ به ساختمان‌های دولتی آمریکا حمله کردند.

«لیدنسی گراهام»، سناتور کارولینای جنوبی آمریکا با اشاره به یورش اف‌بی‌آی به عمارت ترامپ، گفت که در صورتی که ترامپ در پرونده سوءمدیریت اسناد طبقه‌بندی‌شده تحت پیگرد قانونی قرار بگیرد، در خیابان‌های آمریکا شورش خواهد شد.

همچنین براساس تحقیق مشترک مؤسسه افکارسنجی «یوگاو» و «اکونومیست»، بیش از دو پنجمِ مردم آمریکا معتقدند جنگ داخلی در این کشور، در شرف است و تا ۱۰ سال آینده رخ خواهد داد.

علاوه بر این، اظهارات اخیر جو بایدن رئیس جمهور کنونی آمریکا مبنی بر اینکه «جمهوری‌خواهان طرفدار ترامپ، به برابری و دموکراسی حمله کرده‌اند»، به خشم بسیار از جمهوری‌خواهان انجامید و پس از این اظهارات، طرفداران ترامپ به شدت بایدن را مورد انتقاد قرار دادند. حتی در نظرسنجی شرکت افکارسنجی «گروه ترافالگار» نیمی از مردم آمریکا، سخنرانی اخیر بایدن را جرقه آتش جنگ داخلی در آمریکا دانستند.

منبع: مهر

برچسب ها :

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.