تاریخ انتشار : جمعه 9 مهر 1400 - 7:01
کد خبر : 24720

آماده از سرگیری اعزام زائران به عتبات هستیم

آماده از سرگیری اعزام زائران به عتبات هستیم

رشیدیان گفت: سازمان حج و زیارت آماده آغاز مجدد سفرهای زیارتی عتبات بعد از اربعین حسینی با حفظ و رعایت دستورالعمل های بهداشتی است.

به گزارش تیتر داغ:  علی رضا رشیدیان در جریان دیدار با ایرج مسجدی سفیر ایران در بغداد گفت : برای سفر اربعین هم از سوی دولت عراق زمینه حضور ۶۰ هزار ایرانی فراهم شد که بعد از وقفه ای بیش از یک سال و نیمه در سفرهای رسمی عتبات خود اقدامی درخور تقدیر بود .

وی عنوان کرد : ما نیز تلاش کردیم این سفر با رعایت موارد مورد توافق دو طرف و لحاظ دستورالعمل های بهداشتی برگزار شود و زائران ما با عزت ، کرامت ، سلامت در این مراسم شرکت کردند و از نظر امنیت نیز شرایط بسیار خوبی حاکم بود.

وی در زمینه سفر اربعین هم با ارائه گزارشی از فرآیند ثبت نام و صدور روادید در فاصله زمانی محدود بین اعلام تعداد زائر مورد پذیرش عراق تا مراسم اربعین گفت : در نهایت ۶۰ هزار زائر و موکب دار عازم اربعین شدند و در این راستا ستادهای اربعین سازمان حج و زیارت در کربلا؛نجف و کاظمین فعال شدند.

وی عنوان کرد : همچنین مرکز بهداشتی و درمانی در این سه شهر خدمت رسانی به زائران اربعین را انجام دادند و بیمه نیز ضمن پوشش بیمه ای زائران با ۶ بیمارستان عراق تفاهمنامه امضا کرد تا خدمات درمانی مورد نیاز به زائران ارجاعی را انجام دهند.

وی تصریح کرد : امید است بعد از اربعین مسیر سفر به عتبات باز شده و زمینه برای اعزام مدیریت شده و کاروانی زائران با رعایت دستورالعمل های بهداشتی فراهم شود.

وی افزود : بویژه با گسترش واکسیناسیون در ۲ کشور و سرعت انجام آن در جمهوری اسلامی ایران شرایط برای انجام سفرهای زیارتی مهیا می شود ضمن آنکه خیل عظیم مشتاقان زیارت منتظر راه اندازی مجدد سفربه عتبات هستند.

حج و زیارت به عنوان متولی سفرهای زیارتی، باید سفرهای عتبات را سازماندهی کند

سفیر جمهوری اسلامی ایران درعراق هم در این دیدار گفت : سفر اربعین آغازی برای شروع دوباره سفرهای عتبات است و دولت عراق هم آمادگی دارد وامید است با رفع مسائل جزئی باقیمانده سریعتر به توافقی در این زمینه دست یافته و سفرهای زیارتی آغاز شود.

ایرج مسجدی افزود : در گام نخست اعزام روزانه یک هزار زائر با رعایت پروتکل های بهداشتی در قالب کاروان های زیارتی و به صورت ساماندهی شده توسط سازمان حج و زیارت می تواند اقدامی مناسب باشد.

وی با تاکید بر اینکه متولی سفرهای زیارتی سازمان حج و زیارت است و باید این اعزام ها توسط این مجموعه انجام شود وسفرها؛ هدفمند ، کاروانی و مدیریت شده باشد، گفت : این سازمان هم دارای توان و تجربه و تخصص در این حوزه است و امکانات و شرایط لازم را برای برنامه ریزی و ارائه خدمات مناسب به زوار اعم پوشش بیمه ای ، مباحث بهداشت و درمان ، تغذیه و اسکان وغیره دارد.

مسجدی گفت : انجام سفرهای زیارتی در قالب کاروان های مدیریت شده حج و زیارت با برنامه ، امن و توام با حفظ عزت و سلامت زائران و به نفع آنان است تا به مرور با همگانی شدن واکسیناسیون و غیره روال عادی بر این سفرها حاکم شود.

وی با بیان اینکه بازگشت زائران از عراق از روز گذشته آغاز شده و تقریبا دیگر زائر ورودی به عراق نداریم ، افزود : امید است سفرهای زیارتی دوباره با حفظ پروتکل های بهداشتی آغاز شود و با توجه به سرعت واکسیناسیون به طور قطع موضوع با سهولت بیشتری انجام خواهد شد.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.