تاریخ انتشار : جمعه 3 تیر 1401 - 8:21
کد خبر : 33391

آمادگی بهزیستی برای مداخله در طلاق‌های یکطرفه/ فعالیت ۱۱۷۰ مرکز مشاوره در کشور

آمادگی بهزیستی برای مداخله در طلاق‌های یکطرفه/ فعالیت ۱۱۷۰ مرکز مشاوره در کشور

مدیرکل مشاوره و امور روانشناختی سازمان بهزیستی کشور از آمادگی بهزیستی در تامین مداخلات تخصصی روانشناختی انواع دعاوی طلاق از جمله طلاق‌های یکطرفه، خبر داد و گفت: اکنون بهزیستی از طریق سامانه تصمیم فقط در دعاوی طلاق‌های توافقی مداخله می‌کند که نتیجه مطلوبی داشته است.

به گزارش تیتر داغ؛ بهزاد وحیدنیا افزود: بهزیستی در صورت تامین منابع می‌تواند در سایر دعاوی مرتبط با زوجین نیز مداخله کند چراکه این سازمان زیرساخت های لازم تخصصی، ظرفیت پاسخ‌دهی در مراکز مشاوره در تمام شهرستانهای کشور و ظرفیت سامانه‌ای گردش کار مشاوره‌های خانواده را دارا است.

وی تصریح کرد: مداخله روان شناختی در طلاق توافقی مداخله سخت است و پیچیدگی های خاص خود را دارد چون ۲ طرف برای طلاق توافق کرده‌اند اما در طلاق‌های یکطرفه، حداقل یک طرف به دنبال ترمیم روابط است و می‌توان مداخلات تخصصی بهتری انجام داد.

فعالیت ۱۱۷۰ مرکز مشاوره در کشور برای زوجین در آستانه طلاق

مدیرکل مشاوره و امور روانشناختی سازمان بهزیستی کشور با اشاره به موضوع مشاوره روانشناختی خانواده خاطرنشان کرد: به استناد قوانین موضوعی بند ۱۰۴ قانون ششم توسعه و تبصره ۱۶ قانون حمایت از خانواده، مراکز مشاوره خانواده در تعامل با قوه قضائیه، دعاوی مربوط به طلاق‌های توافقی را مدیریت می‌کنند و خدمات مشاوره‌ای را برای زوجین در آستانه طلاق ارائه می‌دهند و ۱۱۷۰ مرکز مشاوره تحت نظارت سازمان بهزیستی در این موضوع مشارکت دارند.

وحیدنیا افزود: خدمات مشاوره‌ای در تمام شهرهای بالای ۵۰ هزار نفر ارائه می شود و ظرفیت تامین ارائه خدمات مشاوره‌ای به شهرهای کمتر از ۵۰ هزار نفر را هم داریم اما اجرای آن منوط به تامین بودجه از سوی سازمان برنامه و بودجه است.

وی اضافه کرد: در طلاق توافقی در ۵ استان مداخله داشتیم که دستاوردهای مطلوبی در سازش اولیه در پی داشت. از سال ۹۵ در تعامل سه جانبه بین شورای اجتماعی کشور، قوه قضائیه و بهزیستی برای مداخلات طلاق توافقی، میزان سازش اولیه زوجین رو به رشد بوده و به نظر می رسد خدمات به مرور کیفی تر شده است.

وحیدنیا گفت: سازمان بهزیستی کشور تلاش دارد برای پایداری سازش و مراقبت بعد از سازش‌ها، پیشنهاداتی در قالب برنامه ملی به سازمان امور اجتماعی ارائه کند.

براساس آخرین آمار موجود ازدواج و طلاق ثبت احوال تنها در فصل پاییز ۱۴۰۰، جمع طلاق ۵۰ هزار و ۸۴۹ مورد بوده است.

منبع: ایرنا

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.