تاریخ انتشار : چهارشنبه 14 آبان 1399 - 13:04
کد خبر : 14485

آمادگی ستاد انتخاباتی بایدن برای رویارویی حقوقی با ترامپ

آمادگی ستاد انتخاباتی بایدن برای رویارویی حقوقی با ترامپ

ستاد انتخاباتی جو بایدن در بیانیه‌ای اعلام کرد آماده است تا برای اطمینان یافتن از آن که همه رای‌های اخذ شده در انتخابات ۲۰۲۰ شمرده می‌شوند، به دادگاه مراجعه کند.

به گزارش تیتر داغ؛ در بیانیه ستاد انتخاباتی جو بایدن، نامزد حزب دموکرات انتخابات ریاست جمهوری آمریکا،  آمده است “اگر رئیس جمهور (دونالد ترامپ) به تهدید خود مبنی بر رفتن به دادگاه و تلاش برای جلوگیری از محاسبه و پردازش مناسب آراء عمل کند، تیم‌های حقوقی ما نیز آماده خواهند بود تا با این تلاش‌ها مقابله کنند. این تلاش‌ها (بر تلاش‌های طرف مقابل) غلبه خواهد یافت. ”

در ادامه این بیانیه آمده است “بیانیه امشب رئیس جمهور درباره تلاش برای متوقف کردن شمارش آراء قانونی، اقدامی توهین آمیز، بی سابقه و نادرست بود. این اقدام، توهین آمیز بود، زیرا تلاشی آشکار برای از بین بردن حقوق دموکراتیک شهروندان آمریکایی بود. شمارش آراء متوقف نخواهد شد. شمارش آراء تا زمانی که همه رای‌های قانونی شمرده شوند، ادامه خواهد داشت. زیرا قوانین ما چنین موضوعی را الزامی می‌کند؛ قوانینی که از حقوق همه آمریکایی‌ها در قانون اساسی مبنی بر رای دادن، محافظت می‌کند. ”

این بیانیه در ادامه می‌افزاید “نزدیک به ۱۰۰ میلیون نفر پیش از روز انتخابات رای دادند، با این باور و با دریافت این تضمین از مقامات انتخابات ایالتی، که رای‌های آن‌ها شمرده خواهد شد. اکنون دونالد ترامپ تلاش می‌کند تا رای همه رای‌دهندگانی را که به این تضمین‌ها تکیه کردند، بی اعتبار کند. ما اعتماد داریم زمانی که این فرآیند تکمیل شود، جو بایدن رئیس جمهور بعدی آمریکا خواهد بود. ”

پیش از این ترامپ اعلام کرده بود “ما می‌خواهیم همه رای گیری‌ها متوقف شود” و بدین منظور به “دیوان عالی” مراجعه خواهیم کرد. رئیس جمهور آمریکا افزود “تا آنجا که می‌دانم، ما اکنون در انتخابات پیروز شده ایم. ”

شمارش آراء در انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۰ آمریکا احتمالا بیش از حد معمول به طول خواهد انجامید، اما هر دو نامزد اعلام کرده اند از پیروزی خود در این رقابت اطمینان دارند.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.