تاریخ انتشار : چهارشنبه 1 تیر 1401 - 5:54
کد خبر : 33277

آمادگی فرهنگستان علوم برای همکاری در مدیریت چالش‌های زیست محیطی

آمادگی فرهنگستان علوم برای همکاری در مدیریت چالش‌های زیست محیطی

معاون رییس جمهور و رییس سازمان حفاظت محیط زیست با قائم مقام و جمعی از اعضای پیوسته و ناپیوسته فرهنگستان علوم دیدار کرد و در این دیدار آمادگی فرهنگستان علوم برای همکاری در مدیریت چالش‌های زیست محیطی اعلام شد.

به گزارش تیتر داغ؛ احمدرضا لاهیجان زاده مشاور رییس سازمان حفاظت محیط زیست با اعلام این خبر گفت: هدف از برگزاری این جلسه، آشنایی بیشتر با ظرفیت های فرهنگستان علوم و شاخه انرژی و محیط زیست آن بود که چند نفر از اساتید برجسته و سرشناس کشور در آن عضویت دارند.

وی خاطرنشان کرد: در این جلسه پیرامون برخی از مهمترین چالش‌های محیط‌زیستی کشور از جمله پدیده گرد و غبار، بحران آب، مدیریت پسماندها و… بحث و تبادل نظر شد و فرهنگستان علوم اعلام آمادگی کرد برای مدیریت این چالش ها در کنار سازمان حفاظت محیط زیست، حضور کارشناسی قوی داشته باشد.

مشاور رییس سازمان حفاظت محیط زیست ادامه داد: در این دیدار رییس سازمان حفاظت محیط  زیست، فرهنگستان علوم را یک پشتوانه علمی برای سازمان حفاظت محیط زیست عنوان و تاکید کرد که یک کارگروه ویژه با حضور نمایندگان فرهنگستان علوم، سازمان حفاظت محیط زیست و وزارتخانه های نیرو و کشاورزی برای بررسی مسایل زیست محیطی کشور تشکیل شود.

به گفته لاهیجان زاده، بحث استفاده از ظرفیت های شرکت های دانش بنیان به ویژه شرکت های فعال در حوزه محیط زیست برای بهره مندی از فناوری های نوین این حوزه از دیگر تاکیدات ریاست سازمان حفاظت محیط زیست بود.

وی خاطرنشان کرد: رییس سازمان محیط زیست با اشاره به وجود تعداد زیادی داده و اطلاعات در حیطه فعالیت سازمان حفاظت محیط زیست، خواستار کمک و همکاری فرهنگستان علوم برای جمع آوری و راستی آزمایی این اطلاعات به منظور ارایه به مجموعه دولت شد.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.