تاریخ انتشار : شنبه 19 اسفند 1402 - 12:37
کد خبر : 115713

آماری از عملیات‌های کوبنده ضدصهیونیستی نیروهای مسلح یمن

آماری از عملیات‌های کوبنده ضدصهیونیستی نیروهای مسلح یمن

دولت مردمی یمن گزارش مفصلی از عملیات‌های خود در حمایت از ملت فلسطین طی ۵ ماه اخیر منتشر کرد.

به گزارش تیتر داغ؛ عبدالملک الحوثی رهبر جریان انصار الله یمن در سخنرانی اخیر خود به مناسبت گذشت ۵ ماه از عملیات نظامی نیروهای یمنی به عنوان جبهه پشتیبانی مقاومت فلسطین در نوار غزه اعلام کرد که این جریان حدود ۹۶ عملیات از زمان آغاز طوفان الاقصی انجام داده که ۳۲ مورد از آنها اهدافی را در فلسطین اشغالی هدف قرار داده است.

رهبر انصارالله با اشاره به اینکه این تعداد عملیات غافلگیری بزرگی برای آمریکا و انگلیس به شمار می‌رود، تاکید کرد که پیش از این سابقه نداشته یمن حتی طی ۸ سال جنگ با ائتلاف نظامی، عربستان و امارات را به این ترتیب هدف حملات موشکی خود قرار دهد.

بر اساس این گزارش نیروهای یمنی طی ۱۵۰ روز گذشته بالغ بر ۹۶ عملیات را با ۴۰۳ موشک بالستیک و بالدار و هواپیماهای بدون سرنشین انجام داده‌اند که در نتیجه این عملیات‌ها ۶۱ کشتی هدف قرار گرفته است.

از این تعداد ۶۴ عملیات در دریای سرخ، بحر العرب و خلیج عدن صورت گرفته و ۳۲ مورد نیز عملیات موشکی در سرزمین‌های اشغالی با موشک‌های بالستیک یا بالدار بوده است.

یمنی‌ها تنها طی هفته گذشته، ۸ عملیات انجام داده‌اند که در ۷ مورد کشتی‌های متجاوزان را در دریای سرخ، بحر العرب و خلیج عدن هدف قرار داده و برای حمله به این کشتی ها از ۱۹ موشک و پهپاد استفاده کرده‌اند که مهم‌ترین آنها حمله به کشتی آمریکایی و اسرائیلی بود که در نتیجه این دو حمله کشتی‌های مذکور آتش گرفته و کادر آن تخلیه شده‌اند.

ملت یمن نیز همزمان با دولت مردمی این کشور به اقدامات خود در حمایت و اعلام همبستگی با ملت فلسطین ادامه داده‌اند. بر اساس این گزارش بیش از ۳۴۴ هزار راهپیمایی و تظاهرات و تحصن در یمن برگزار شده که مکمل عملیات نظامی ضد صهیونیستی بوده و نشان دهنده همبستگی دولت و ملت یمن با آرمان فلسطین و اتحاد آنها با یکدیگر است.

این گزارش می افزاید که ۲۵۳۹ راهپیمایی و ۷۶۷۷۰ مراسم و ۷۶۰۵۱ تحصن و تجمع مردمی در سطح یمن در مخالفات با جنایات رژیم صهیونیستی در غزه برگزار شده است.

دانشجویان یمنی نیز بیش از ۱۴۸۲۹۹ تحصن و تجمع ضد صهیونیستی در دانشگاه‌های این کشور برگزار کرده اند. ۴۰۹۶۹ برنامه شبانه نیز در حمایت از آرمان فلسطین برگزار شده است.

زنان یمن نیز در این اعتراضات سهم اساسی داشته و بیش از ۱۴ هزار تحصن و تجمع برگزار کرده اند که شامل تحصن‌ها و امداد رسانی به غزه می‌شود.

در این مدت حدود ۱۷۰۰ مانور نظامی نیز در حمایت از ملت فلسطین در یمن انجام شده است و ۲۸۲ هزار نفر در دوره‌های مختلف آموزش نظامی در این مدت شرکت کرده و دوره‌ها را به پایان رسانده اند.

یمن البته در این مدت ۳۴۴ بار هدف حملات آمریکا و انگلیس قرار گرفته که ۱۸ مورد از آنها طی هفته اخیر بوده و در این حمله‌ها یک نفر شهید ۶ تن دیگر زخمی شده اند.

منبع: پایگاه خبری الخنادق

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.