تاریخ انتشار : دوشنبه 20 آذر 1402 - 10:51
کد خبر : 110149

نتایج یک نظرسنجی؛

آمریکایی‌ها رفته‌رفته درباره کمک به اوکراین سر عقل آمده‌اند

آمریکایی‌ها رفته‌رفته درباره کمک به اوکراین سر عقل آمده‌اند

نتایج دو نظرسنجی اخیر نشان می‌دهد که آمریکایی‌ها بیش از پیش با تامین بودجه برای اوکراین در جنگ این کشور با روسیه، مخالف هستند.

به گزارش تیتر داغ؛ نتایج نظرسنجی اخیر فایننشال‌تایمز و دانشکده اقتصادی میشیگان راس، حاکی از آن است که ۴۸ درصد آمریکایی‌ها بر این باورند که این کشور بیش از حد به اوکراین کمک نظامی و مالی ارائه می‌دهد. براساس این نظرسنجی، تفرقه و شکاف‌های حزبی تاثیر به‌سزایی در تغییر رویکرد آمریکایی‌ها دراین‌باره داشته است.

براساس این نظرسنجی، تنها ۲۷ درصد از آمریکایی‌ها گفته‌اند که ارسال این میزان کمک اقدام درستی بوده و ۱۱ درصد نیز معتقدند که واشنگتن به اندازه کافی برای کی‌یف هزینه نمی‌کند.

عمده افرادی که کمک‌های آمریکا به اوکراین را زیاد از حد می‌دانند، رای‌دهندگان حزب جمهوری‌خواه هستند به طوری که ۶۵ درصد آنها چنین پاسخی داده‌اند و در سوی دیگر، این رقم برای رای دهندگان مستقل و دموکرات‌ها به ترتیب ۵۲ و ۳۲ درصد بوده است.

تغییر نظر مردم آمریکا درباره این مساله همچنین در نظرسنجی مرکز تحقیقات «پیو» نیز انعکاس یافته است. در این نظرسنجی، ۳۱ درصد پاسخ‌دهندگان گفته‌اند که آمریکا زیاد از حد برای اوکراین هزینه می‌کند. این رقم برای حامیان کمک نظامی به اوکراین ۲۹ و برای افرادی که آن را کافی نمی‌دانند ۱۸ درصد است. ۲۲ درصد هم گفته‌اند که دراین‌باره مطمئن نیستند.

سناتورهای آمریکایی حزب جمهوری‌خواه هفته گذشته با درخواست کاخ سفید برای تخصیص بیش از ۱۱۰ میلیارد دلار دیگر در حوزه امنیت خارجی مخالفت کردند. از این مبلغ بیش از ۶۰ میلیارد دلار برای اوکراین در نظر گرفته شده بود.

دولت جو بایدن، رییس جمهور آمریکا مدعی است که اگر آمریکا تخصیص بودجه به اوکراین را متوقف کند، آنگاه سربازان آمریکایی مجبور خواهند بود با روسیه مستقیما وارد جنگ شوند! بایدن مدعی شده است که مسکو پس از پیروزی احتمالی بر اوکراین، به ناتو حمله خواهد کرد. ادعایی که واکنش کرملین را در پی داشت.

در نظرسنجی «پیو» تنها ۳۳ درصد آمریکایی‌ها گفته‌اند که روسیه را تهدیدی بزرگ برای آمریکا نمی‌دانند و ۳۴ درصد مسکو را تهدیدی خفیف خوانده و ۱۰ درصد نیز معتقدند که روسیه به هیچ عنوان تهدید نیست. دموکرات‌ها بیشتر از جمهوری‌خواهان براین باورند که روسیه تهدیدی جدی علیه آمریکا است.

جی.دی وانس، سناتور جمهوری‌خواه برای موضع تردیدآمیز این حزب درباره حمایت از اوکراین، گفت: این تفکر که اوکراین قرار است روسیه را به مرزهای ۱۹۹۱ بازگرداند، غیرمنطقی است. هیچ کس آن را باور نمی‌کند. مخالفان می‌خواهند بایدن توضیح دهد که ۶۱ میلیارد دلار بودجه جدید چه دستاوردی می‌تواند داشته باشد که صدها میلیارد دلار قبلی در تحقق آن ناکام بوده است!

منبع: راشاتودی

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.