تاریخ انتشار : دوشنبه 9 مرداد 1402 - 10:37
کد خبر : 102260

سناتور ارشد روس:

آمریکا احتمالا در انتخابات ۲۰۲۴ شعله جنگ اوکراین را بیشتر می‌کند

آمریکا احتمالا در انتخابات ۲۰۲۴ شعله جنگ اوکراین را بیشتر می‌کند

معاون سخنگوی شورای فدراسیون روسیه می‌گوید در صورتی که در انتخابات ۲۰۲۴ آمریکا یکی از احزاب به رای بیشتری نیاز داشته باشد، احتمالا واشنگتن جنگ اوکراین را در این بازه تشدید خواهد کرد.

به گزارش تیتر داغ؛ کنستانتین کوزاچف، معاون سخنگوی شورای فدراسیون روسیه با اشاره به انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۴ آمریکا، گفت درصورتی که در این انتخابات یکی از احزاب به آراء بیشتری نیاز داشته باشد، احتمالا واشنگتن شعله جنگ اوکراین را بیشتر خواهد کرد.

کوزاچف در پاسخ به پرسشی درباره تاثیر انتخابات ریاست جمهوری آمریکا بر جنگ اوکراین گفت: شرایط بسیار خطرناکی است چون آمریکایی‌ها از استفاده از سیاست خارجی در رقابت درون‌حزبی‌شان هیچ واهمه‌ای ندارند. اگر یکی از احزاب احساس کند که برای کسب آراء بیشتر به تشدید شرایط در اوکراین نیازمند است، این کار را خواهد کرد.

وی تاکید کرد: بنابراین واقعیت این است که انتخابات ریاست جمهوری آمریکا که در سال ۲۰۲۴ به اوج می‌رسد، اگر نگوییم فاجعه‌بار، دست کم می‌توان گفت که رویدادی وحشتناک خواهد بود. نمی‌توانم با قطعیت بگویم که تنش تشدید خواهد شد اما خطر چنین اتفاقی برایم آشکار است.

به گفته کوزاچف، تشدید تنش در جنگ با استفاده از تسلیحات «سنگین‌تر»، می‌تواند احتمال استفاده از سلاح اتمی را افزایش دهد. وی تصریح کرد: خوشبختانه هنوز به آن مرز نرسیده‌ایم. با این حال، خطر نزدیک شدن به این سرحد وجود دارد.

سناتور روس معتقد است که واشنگتن پارسال ولودیمیر زلنسکی، رئیس جمهور اوکراین را متقاعد کرد تا از هرگونه مذاکره با روسیه خودداری کند و هیچ برنامه‌ای برای بازگشت به مذاکرات ندارد.

وی خاطرنشان کرد: مذاکرات درباره اوکراین مارس پارسال شروع شد اما یک نفوذ خارجی بی‌سابقه آن را متوقف کرد. سپس، زلنسکی در حکمی خود و دیگر مقامات اوکراینی را از ورود به چنین مذاکراتی منع کرد! البته این تصمیمی است که آمریکا گرفت. آنها احتمالا توانایی وارونه کردن تصمیم‌شان را دارند اما تا اینجا چنین قصد و نیتی مشاهده نکرده‌ایم.

منبع: تاس

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.