تاریخ انتشار : جمعه 5 شهریور 1400 - 7:56
کد خبر : 23518

آمریکا اسامی افرادی که باید از افغانستان خارج شوند را تحویل طالبان داد

آمریکا اسامی افرادی که باید از افغانستان خارج شوند را تحویل طالبان داد

نشریه پولیتیکو از تحویل اسامی آمریکایی‌ها و افغانستانی‌هایی که باید از کابل خارج شوند به طالبان خبر داد.

به گزارش تیتر داغ؛   نشریه پولیتیکو در گزارشی اختصاصی اعلام کرد مقامات آمریکایی در کابل فهرستی از نام‌های شهروندان آمریکایی، افراد دارای گرین کارت و افغانستانی‌های همپیمان را تحویل طالبان دادند تا به آن‌ها اجازه ورود به محوطه بیرونی فرودگاه داده شود؛ اقدامی که به نوشته این نشریه خشم و ناراحتی را در آمریکا برانگیخته است.

نشریه پولیتیکو به نقل از سه نفر از مقامات آمریکایی اعلام کرد این اقدام به منظور تسریع در تخلیه ده‌ها هزار نفر از افراد از افغانستان همزمان با برانگیخته شدن هرج و مرج در کابل، پایتخت افغانستان در پی سقوط کشور به انجام رسیده است. به نوشته این نشریه، این اقدام همچنین در حالی انجام شده است که دولت بایدن به طالبان برای تأمین امنیت خارج از فرودگاه تکیه کرده است.

در ادامه این گزارش آمده است: از زمان سقوط کابل در نیمه اوت، قریب به ۱۰۰ هزار نفر از این کشور تخلیه شده اند که بیشتر آن‌ها مجبور شده بودند تا از بسیاری از نقاط ایست بازرسی طالبان گذر کنند. اما حال تصمیم برای در اختیار قرار دادن شماری از اسامی مشخص به طالبان سبب خشم قانونگذاران و مقامات نظامی آمریکایی شده است.

پولیتیکو به نقل از یکی مقامات وزارت دفاع آمریکا که نخواست نامش فاش شود، نوشت: به طور کلی، آن‌ها تمامی این افغان‌ها را در فهرست کشتار قرار دادند. این اقدام، وحشتناک و تکان دهنده است.

به نوشته این نشریه، جو بایدن در جریان کنفرانس خبری روز پنجشنبه خود در پاسخ به پرسش پولیتیکو گفت مطمئن نیست چنین فهرست‌هایی وجود داشته باشد؛ اما انکار نیز نکرد که گاهی اوقات، آمریکا برخی از اسامی را به طالبان داده است.

بایدن گفت: مواردی وجود داشته است که ارتش ما با همتایان نظامی خود در طالبان در تماس بوده است. بطور مثال گفته شده این اتوبوس با این تعداد مسافر در حال عبور است، ما از شما می‌خواهیم تا این اتوبوس یا آن گروه را اجازه دهید عبور کند. بنابر این بله، چنین مواردی وجود داشته است.

بایدن در ادامه گفت: من نمی‌توانم با اطمینان به شما بگویم که واقعا یک چنین لیستی وجود داشته است. ممکن است باشد؛ اما من اطلاعی ندارم.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.