تاریخ انتشار : شنبه 25 آذر 1402 - 12:00
کد خبر : 110479

در بحبوحه تشدید تنش‌ها با پکن؛

آمریکا تجهیزات نظامی به ارزش ۳۰۰میلیون دلار به تایوان می‌فروشد

آمریکا تجهیزات نظامی به ارزش ۳۰۰میلیون دلار به تایوان می‌فروشد

وزارت خارجه آمریکا با فروش تجهیزات به ارزش ۳۰۰ میلیون دلار به تایوان با هدف کمک به حفظ سامانه‌های اطلاعات تاکتیکی این جزیره موافقت کرد.

به گزارش تیتر داغ؛ آمریکا در تازه‌ترین همکاری نظامی خود با جزیره خودمختار تایوان، با فروش تجهیزات ارتباطی به ارزش ۳۰۰ میلیون دلار در راستای تقویت سامانه‌های اطلاعاتی تاکتیکی تایپه، موافقت کرد.

آمریکا مدعی است که به‌رغم همکاری‌های نظامی و کمک تسلیحاتی به تایوان، به اصل «چین واحد» پایبند است. براساس این اصل، پکن جزیره تایوان را بخشی از قلمرو خود می‌داند و هرگونه اقدام از جمله همکاری نظامی کشورهای خارجی با این جزیره را تحریک‌آمیز و ناقض اصل چین واحد قلمداد می‌کند.

آژانس همکاری امنیتی دفاعی پنتاگون اعلام کرده است که تصویب طرح فروش تجهیزات، با هدف حمایت و تقویت توانمندی‌های چهارگانه فرماندهی، کنترلی، ارتباطاتی و رایانه‌ای تایوان موسوم به «سی۴» صورت گرفته است.

وزارت دفاع تایوان نیز اعلام کرده است که خرید این تجهیزات، کارایی سامانه‌های فرماندهی و کنترل عملیات‌های مشترک را بهبود بخشیده و در نتیجه هوشیاری تایپه در میدان نبرد تقویت می‌شود.

این وزارتخانه در بیانیه‌ای ضمن قددرانی از آمریکا به‌دلیل تصویب فروش این تجهیزات به تایوان مدعی شد: عملیات‌ها و رزمایش‌های دائمی کمونیست‌های چینی حوالی تایوان، تهدیدی جدی علیه ماست. انتظار داریم که خرید(تجهیزات) ظرف یک ماه وارد فاز اجرایی شود.

وزارت دفاع تایوان بامداد امروز مدعی شد که ظرف ۲۴ ساعت گذشته، ۹ جنگنده چینی را در حال عبور از مرز فرضی تنگه تایوان موسوم به «خط میانی» رصد کرده است.

منبع: آسیاوان

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.