تاریخ انتشار : جمعه 18 تیر 1400 - 12:27
کد خبر : 21837

آمریکا تحریم‌های بیشتری علیه چین اعمال کرد

آمریکا تحریم‌های بیشتری علیه چین اعمال کرد

وزارت بازرگانی آمریکا از اعمال تحریم‌ بر بیش از ۱۰ شرکت چینی خبر داد.

به گزارش تیتر داغ؛ وزارت بازرگانی آمریکا امروز (جمعه) بیش از ۳۴ نهاد دیگر را به لیست تحریم‌های خود افزود که در میان آن‌ها دستکم ۱۰ نهاد چینی قرار دارند.

این نهاد آمریکایی با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد ۳۴ نهاد را به لیست سیاه تحریم‌های خود افزوده است و مدعی شد در این لیست نام بیش از ۱۰ نهاد چینی نیز به دلیل «نقض حقوق بشر و نظارت با فناوری بالا بر منطقه سین کیانگ» ذکر شده است.

پیش از این «وانگ ونبین» سخنگوی وزارت امور خارجه چین هشدار داده بود: «پکن تمامی اقدامات لازم برای محافظت از حقوق و منافع شرکت‌های خود از هرگونه تلاش آمریکا برای مداخله در امور داخلی را انجام خواهد داد.»

این تصمیم در حالی از سوی وزارت بازرگانی آمریکا اعلام شد که ماه گذشته نیز آمریکا گفته بود ۵ نهاد چینی را به اتهام دادن کار اجباری به شهروندان در سین کیانگ به لیست سیاه خود افزوده است.

این تحریم‌ها بر «محدود کردن توانایی شرکت‌ها برای دسترسی به کالا، نرم‌افزار و فناوری» متمرکز است. گزارش‌های پیشین تعداد شرکت‌های چینی در این لیست را ۱۴ عدد اعلام کرده بود.

پیش از این «شی جین پینگ» رئیس جمهور چین در سخنانی با اشاره به اظهارات مقامات آمریکا که چین را رقیب خود در عرصه فناوری می‌دانند، خواستار مقابله احزاب مختلف جهان با هر کشوری شده بود که به محاصره فناوری اقدام می‌کند.

او در حالیکه به سیاست «دونالد ترامپ» رئیس جمهور پیشین آمریکا و شعار او مبنی بر «آمریکا اول» اشاره می‌کرد، گفت: «از نگاه من، وقتی کشورم اول باشد، جهان در تنگناست و رقابت بسیار شدید خواهد بود.»

در حالی که دولت آمریکا به ریاست جو بایدن از کشور‌های متحد خود مانند ژاپن و اتحادیه اروپا خواسته است تا فشار بیشتری بر چین وارد کنند، پکن نیز از کشور‌های دوست خود از جمله «کره‌شمالی و صربستان» خواسته تا با آمریکا مقابله کنند.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.