تاریخ انتشار : چهارشنبه 2 آذر 1401 - 5:01
کد خبر : 90814

آمریکا مجددا از پیوستن سوئد و فنلاند به ناتو حمایت کرد

آمریکا مجددا از پیوستن سوئد و فنلاند به ناتو حمایت کرد

وزیر خارجه آمریکا و دبیرکل ناتو در گفتگویی تلفنی از پیوستن سوئد و فنلاند به پیمان ناتو حمایت کردند.

به گزارش تیتر داغ؛ وزارت امور خارجه آمریکا از گفتگوی تلفنی آنتونی بلینکن وزیر خارجه این کشور و ینس استولتنبرگ دبیرکل ناتو خبر داد.

بر اساس این گزارش، وزارت خارجه آمریکا اعلام کرد که بلینکن و دبیرکل ناتو در این گفتگوی تلفنی بر حمایت از پیوستن سوئد و فنلاند به ناتو تاکید کردند.

این در حالی است که ینس استولتنبرگ دبیرکل ناتو پیش از این در گفتگو با تلویزیون دولتی سوئد «اِس وی تی» از سوئد و فنلاند خواسته بود تا با کشورهای عضو این سازمان به ویژه ترکیه در مقابله با تروریسم همکاری کنند.

دبیرکل ناتو افزود که سوئد و فنلاند باید همکاری خود را با ترکیه در مبارزه با گروه تروریستی پ ک ک و امثال آن افزایش دهند.

استولتنبرگ با اشاره به اینکه دو کشور باید قوانین خود را علیه این گروه‌های تروریستی تشدید کنند، گفت: از آنجایی که ترکیه بیش از همه در معرض حملات تروریستی قرار دارد، این کشور نگران این موضوع است و باید نگرانی‌های آنکارا درک شود.

نخست وزیران فنلاند و سوئد در ماه‌های گذشته اعلام کردند که هر دو کشور همزمان با هم عضو ناتو خواهند شد. با آغاز عملیات ویژه نظامی روسیه در اوکراین (در ۵ اسفند ماه سال ۱۴۰۰) دو کشور سوئد و فنلاند درخواست رسمی عضویت در ناتو را ارائه دادند که پس از کش و قوس‌های فراوان و مخالفت‌های ترکیه، سرانجام ترکیه و سران ناتو اوایل تیر ماه به پیوستن این دو کشور به این سازمان نظامی موافقت کردند و روند تصویب عضویت این دو کشور به ناتو در پارلمان‌های کشورهای عضو ناتو آغاز شد.

ترکیه موافقت خود با پیوستن سوئد و فنلاند به ناتو را منوط به پذیرش شروط خود در زمینه مبارزه با تروریسمِ مورد نظر آنکارا از سوی این دو کشور کرده است.

منبع: الجزیره

برچسب ها :

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.