تاریخ انتشار : شنبه 15 بهمن 1401 - 7:03
کد خبر : 93672

آمریکا موشک های دوربرد در اختیار اوکرین قرار می دهد

آمریکا موشک های دوربرد در اختیار اوکرین قرار می دهد

آمریکا در بسته کمک های جدید خود به اوکراین، موشک های دوربرد در اختیار این کشور قرار خواهد داد.

پنتاگون اعلام کرده است که در میان بسته کمک‌های جدیدی که قرار است به اوکراین اختصاص داده شود، موشک جدید دوربردی که برد ضد حمله اوکراین را در جنگ با روسیه دو برابر می‌کند، گنجانده شده است.

موشک دوربرد جدید به ارتش اوکراین اجازه خواهد داد تا اهدافی را در دو برابر مسافت سامانه موشکی هیمراس هدف قرار دهند.

سرتیپ پاتریک رایدر، سخنگوی پنتاگون در نشست خبری خود گفت: «به عنوان بخشی از بسته کمکی آمریکا، ما موشک زمین به زمین با برد بیشتری در اختیار اوکراین قرار خواهیم داد.»

با ورود این موشک‌های جدید، اوکراین شاهد رشد تصاعدی برد موشک‌های خود خواهد بود.

سیستم موشکی فعلی اوکراین با نام موشک‌های هیمراس معادل ۷۷ کیلومتر (۴۸ مایل) برد مسافت دارد و در ضد حمله اوکراین علیه نیروهای روسی نقش مهمی داشته اند.

وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون) روز جمعه از ارائه بسته کمک نظامی جدیدی به اوکراین به ارزش ۲.۲ میلیارد دلار خبر داده بود. بر اساس اعلام رسانه‌ها، در بیانیه وزارت دفاع آمریکا در این خصوص آمده است: بسته جدیدی از کمک‌های امنیتی به اوکراین را به ارزش ۲.۲ میلیارد دلار اعلام می‌کنیم. کمک‌های جدید به اوکراین شامل قابلیت‌های دفاع هوایی، خودروهای زرهی پیاده نظام و تجهیزاتی است که کی یف به طور مؤثر از آنها استفاده می‌کند.

گفته شده ۱.۷۲۵ میلیارد دلار از کمک‌های روز جمعه از بودجه عمومی آمریکا تامین می‌شود که به دولت جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا اجازه خواهد داد تا از صنعت تسلیحات این کشور برای اوکراین خریداری کند.

وجوه تعهد شده آمریکا همچنین برای خرید دو واحد شلیک پدافند هوایی هاوک، سیستم‌های ضد پهپاد، رادارهای ضد توپخانه و نظارت هوایی، تجهیزات ارتباطی، پهپادهای PUMA و تجهیزات پزشکی استفاده خواهد شد.

علاوه بر این، ۴۲۵ میلیون دلار کمک تسلیحاتی از بودجه سازمان بازنشستگی ریاست جمهوری آمریکا تامین می‌شود که به رئیس جمهور اجازه می‌دهد تا در مواقع اضطراری از سهام فعلی ایالات متحده برداشت کند. این کمک‌ها شامل مهمات هدایت‌شونده دقیق‌تر برای پرتابگرهای HIMARS، ۱۹۰، مسلسل سنگین و مهمات مرتبط برای مقابله با هواپیماهای بدون سرنشین، وسایل نقلیه مقاوم در برابر مین، مین‌های ضد نفر رسی و سلاح‌های ضد تانک Javelin است.

منبع: رویترز

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.