تاریخ انتشار : شنبه 20 خرداد 1402 - 6:47
کد خبر : 99391

آمریکا: هم‌اکنون امکان ورود اوکراین به ناتو وجود ندارد

آمریکا: هم‌اکنون امکان ورود اوکراین به ناتو وجود ندارد

نماینده آمریکا در ناتو می‌گوید که اوکراین برای پیوستن به این ائتلاف نظامی، بخت زیادی ندارد.

به گزارش تیتر داغ؛ جولیان اسمیت، سفیر آمریکا در سازمان پیمان آتلانتیک شمالی(ناتو) می‌گوید که اوکراین برای ورود به این ائتلاف نظامی بخت‌ اندکی دارد؛ اظهارنظری که گمانه‌زنی‌ها درباره عدم تمایل ناتو و غرب به ورود به جنگ اوکراین را تقویت می‌کند.

با این حال، اسمیت مدعی شد که آمریکا برای کی‌یف سایر تجهیزات قابل انتقال را فراهم می‌کند اما نوع این مهمات و ادوات جنگی را مشخص نکرد.

وی دراین‌باره گفت: فکر می‌کنم متحدان (اعضای ناتو) موافق هستند که باتوجه به درگیر بودن آنها در جنگی تمام‌عیار، در حال حاضر امکان ارائه دعوت‌نامه مناسب وجود ندارد.

سفیر آمریکا در عین حال تاکید کرد که ناتو به غیر از عضویت تمام و کمال اوکراین در این ائتلاف، «چندین و چند گزینه» دیگر در اختیار داشته و این گزینه‌ها را مورد بررسی قرار خواهد داد.

اظهارات اسمیت چند روز پس از آن مطرح شده که اندرز راسموسان، دبیرکل پیشین ناتو مدعی شده بود که کشورهای عضو ناتو از حوزه بالتیک می‌توانند حتی بدون مشارکت نظامی این ائتلاف، نیروهای خود را به اوکراین اعزام کنند.

راسموسان مدعی شده بود: به وضوح این احتمال وجود دارد که برخی کشورها ممکن است به طور مستقل وارد عمل شوند.

کاجا کالاس، وزیر خارجه استونی قویا این نظریه را تکذیب کرد و گفت که «حتی یک کشور هم تمایل خود برای مداخله و اعزام نیرو به این جنگ را ابراز نکرده و چنین برنامه‌ای از هیچ کشوری به گوشم نرسیده است.»

منبع: اسپوتنیک

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.