تاریخ انتشار : شنبه 24 اردیبهشت 1401 - 4:58
کد خبر : 31544

آمریکا و «آ سه آن» بر توقف درگیری ها در اوکراین تاکید کردند

آمریکا و «آ سه آن» بر توقف درگیری ها در اوکراین تاکید کردند

رئیس جمهور ایالات متحده که میزبان نشست اتحادیه کشورهای جنوب شرق آسیا در واشنگتن بود، از آغاز عصری جدید در روابط کشورش با این کشورها خبر داد.

به گزارش تیتر داغ؛ آمریکا و اتحادیه کشورهای جنوب شرق آسیا (آ سه آن) پس از نشستی در واشنگتن، در بیانیه‌ای مشترک بر اهمیت توقف سریع درگیری‌ها در اوکراین تاکید کردند.

در این بیانیه مشترک آمده است: در مورد اوکراین، مانند همه کشورها، ما همچنان بر احترام خود به حاکمیت، استقلال سیاسی و تمامیت ارضی آن تاکید می‌کنیم. ما درخواست خود را برای رعایت منشور سازمان ملل متحد و قوانین بین المللی تصریح می‌کنیم. ما بر اهمیت توقف فوری خصومت‌ها و ایجاد محیط و شرایطی برای حل و فصل مسالمت آمیز مشکلات تاکید می‌کنیم.

همچنین این بیانیه در ادامه می‌افزاید: ما از تلاش‌های دبیرکل سازمان ملل متحد جهت یافتن راه حلی صلح آمیز حمایت می‌کنیم. ما همچنین خواهان تسهیل دسترسی سریع، ایمن و بدون مانع به کمک‌های بشردوستانه برای نیازمندان در اوکراین و حمایت از غیرنظامیان، پرسنل کمک‌های بشردوستانه و افرادی که در موقعیت‌های آسیب‌پذیر قرار دارند، هستیم.

در همین رابطه خبرگزاری رویترز نوشت که «جو بایدن» رئیس جمهور آمریکا اعلام کرد که این نشست از آغاز عصری جدید در روابط واشنگتن و ده کشور عضو این اتحادیه خبر می‌دهد.

بایدن شراکت آمریکا و آسه آن را بسیار حیاتی خواند و گفت: ما در حال آغاز یک دوره جدید – عصر جدید – در روابط ایالات متحده و آسه آن هستیم.

بایدن به سران کشورهای آسه آن گفت که بخش اعظم تاریخ ۵۰ سال آینده جهان را کشورهای عضو این اتحادیه رقم خواهند زد و روابط آمریکا با این کشورها آینده را می‌سازد.

لازم به ذکر است که نامی از چین در این نشست به میان نیامده است. واشنگتن در راستای سیاست تفرقه برانگیز «ایندوپاسیفیک» خود سعی دارد تا از طرق مختلف قدرت روزافزون پکن را به چالش بکشد.

ایجاد روابط نزدیک تر با کشورهای منطقه آسیا-اقیانوسیه که در سیاست جدید امپریالیستی کاخ سفید، ایندوپاسیفیک خوانده می‌شود و همچنین ایجاد ائتلاف‌های مختلف نظامی، اقتصادی و… همزمان با حضور نظامی گسترده ارتش آمریکا در منطقه یادشده از جمله اقدامات واشنگتن در این زمینه است.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.