تاریخ انتشار : جمعه 14 آبان 1400 - 2:22
کد خبر : 25974

آمریکا: پس از بازگشت به برجام بر سر سایر موضوعات با ایران مذاکره خواهیم کرد

آمریکا: پس از بازگشت به برجام بر سر سایر موضوعات با ایران مذاکره خواهیم کرد

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا برجام را گام نخست برای مذاکره درباره آنچه مسائل مورد نگرانی واشنگتن خواند، دانست.

به گزارش تیتر داغ: ند پرایس، سخنگوی وزارت خارجه آمریکا مدعی شد واشنگتن به دنبال مذاکره با تهران درباره موضوعاتی فراتر از مفاد برجام است.

بر این اساس، پرایس در سخنرانی روزانه خود با خبرنگاران گفت: ما بازگشت به برجام را اولویت نخست خود می‌دانیم، اما هدفمان استفاده از این مذاکرات برای گفتگو درباره سایر موضوعات است.

او مدعی شد: بر این باوریم برجام همچنان موثرترین راهکار برای مهار برنامه هسته‌ای ایران است. با این حال، این گام نخست است. پس از پایبندی دو جانبه می‌توانیم به یک توافق طولانی‌تر و موثر‌تر دست یابیم. سپس برجام می‌تواند مبنایی برای مذاکره درباره سایر مسائل مورد نگرانی آمریکا و متحدانش قرار گیرد.

 

ادعا‌های مقامات آمریکایی مبنی بر مذاکره درباره موضوعاتی فراتر از برجام از جمله برنامه موشکی، محور مقاومت و مسائل حقوق بشری در حالی مطرح می‌شود که مقامات جمهوری اسلامی بار‌ها تاکید کرده اند حاضر به گسترش موضوعات مورد مذاکره ذیل برجام نیستند.

پس از انجام ششمین دور مذاکرات احیای توافق هسته‌ای در وین در تاریخ ۳۰ خرداد ماه سال جاری، شامگاه چهارشنبه، «علی باقری کنی» معاون سیاسی وزارت امور خارجه کشورمان تاریخ برگزاری ۷ امین دور این مذاکرات را اعلام کرد و در پیامی توییتری نوشت: «در تماس تلفنی با آقای انریکه مورا، آغاز مذاکرات با هدف لغو تحریم‌های غیرقانونی و غیرانسانی در روز ۸ آذرماه در وین مورد موافقت قرار گرفت.»

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.