تاریخ انتشار : سه شنبه 19 دی 1402 - 19:07
کد خبر : 112172

آموزش سئو تکنیکال

آموزش سئو تکنیکال

به طور کلی به بهینه سازی جنبه‌های فنی سایت که باعث شود ربات‌ها و خزنده‌های موتورهای جستجو بهتر سایت ما را بررسی و ایندکس کنند، را سئو تکنیکال می‌گوییم. برای اینکه سایت ما از نظر تکنیکالی بهینه باشد، باید به بررسی یکسری از فاکتورها مانند سرعت لود، موبایل فرندلی، ساختار سایت و… که علاوه برتجربه

به طور کلی به بهینه سازی جنبه‌های فنی سایت که باعث شود ربات‌ها و خزنده‌های موتورهای جستجو بهتر سایت ما را بررسی و ایندکس کنند، را سئو تکنیکال می‌گوییم.

برای اینکه سایت ما از نظر تکنیکالی بهینه باشد، باید به بررسی یکسری از فاکتورها مانند سرعت لود، موبایل فرندلی، ساختار سایت و… که علاوه برتجربه کاربری برای موتورهای جستجو نیز اهمیت دارد، بپردازیم.

در ادامه به بررسی چک لیستی از موارد سئو تکنیکال خواهیم پرداخت. که با رعایت آنها علاوه بر داشتن یک وبسایت عالی از نظر تکنیکال، موجب بهبود تجربه کاربری افرادی که از سایت شما بازدید می‌کنند، خواهد شد.

سرعت سایت

در سال‌های اخیر گوگل سعی براین دارد، که نیاز کاربران خود را در کمترین زمان ممکن پاسخ دهد. در نتیجه سرعت بارگزاری صفحات یکی از فاکتور های مهم و اساسی رتبه بندی برای این موتور جسنجو به شمار می آید.

سرعت بارگزاری صفحات به زبان ساده یعنی، مدت زمانی که طول میکشد تا یک صفحه برای کاربر نشان داده شود.

در ادامه به بررسی اقداماتی که برای بهینه سازی سرعت سایت در تکنیکال می توان انجام داد اشاره خواهیم کرد.

  • بهینه سازی تصاویر
  • صفحه بندی نظرات
  • اندازه فایل های Css و جاوااسکریپت را کاهش دهید.
  • حذف افزونه های غیر ضروری
  • بارگذاری تنبل(lazy load)

HTTPSاستفاده از پروتکل

ایجاد می‌کند.SSL یک کانال امن را بین کاربر و سایت شما با استفاده از متود رمزنگاری HTTPS پروتکل

این پروتکل، بر روی دامنه ثبت می شود. و اطلاعاتی نظیر نام کاربری و رمز عبور و…که بین سایت و کاربر رد و بدل شده را ایمن نگه می‌دارد.

برای استفاده از این پروتکل از بخش پشتیبانی شرکتی که هاست خود را تهیه کرده اید، اقدام به فعال سازی سازی نمایید.

موبایل فرندلی

در سال‌های اخیر آمار سرچ کاربران توسط موبایل افزایش یافته است. در نتیجه اقدامات لازم برای اینکه سایت ما در نتایج موبایل نیز به شکل درست نمایش داده شود، از فاکتورهای رتبه بندی برای گوگل به شمار می آید.

گوگل برای اطمینان از اینکه کاربرانش از نتایج سرپ در نسخه موبایل نیز تجربه خوبی داشته باشند، الگوریتم موبایل فرندلی یا موبایل گدون را به دسته الگوریتم‌های خود اضافه کرده است. در نتیجه به این موضوع پی می‌بریم که بهینه بودن سایت برای نسخه موبایل نیز موضوع مهمی در بحث سئو تکنیکال به شمار می‌آید.

برای آگاهی از این موضوع و اطمینان از اینکه سایت شما در این زمینه به درستی نمایش داده می‌شود، می‌توانید از ابزار ) استفاده کنید. mobile friendly testهایی مانند سرچ کنسول و یا (

)XMLنقشه سایت (فایل

توجه کنید زمانی که شما وارد یک شهر جدید می‌شوید، شاید با کمی پرس و جو و گشت و گذار در آن شهر بتوانید رستوران و یا یک هتل خوب پیدا کنید. اما اگر در همان ابتدا با نقشه وارد این شهر شوید، به راحتی و در کمترین زمان می توانید به مقصد مورد نظر خود برسید.

داستان نقشه سایت هم همین است. این فایل لیستی از کلیه صفحات وبسایت ما می‌باشد، که ساخت آن به خزنده‌های گوگل برای خواندن وبسایت ما کمک می‌کند.

اگر سایت وردپرسی دارید می‌توانید با استفاده از افزونه‌هایی مانند رنک مث، یوآست سئو و… به ساخت این فایل بپردازید. در آخر بعد از طراحی سایت مپ باید این فایل را در سرچ کنسول خود ثبت کنید.

Robots.txtفایل

یک فایل متنی ساده است، که در مسیر اصلی سایت یا روت هاست شما قرار می‌گیرد. این فایل ویژه ربات موتورهای جستجو مختلف از جمله گوگل می‌باشد. که با دستورهای نوشته شده بخش‌های قابل دسترس و محدود شده برای آن‌ها را مشخص می‌کنیم. که برخی از این دستورها به شرح زیر می‌باشد:

: مشخص کردن دستور برای ربات ها ( که با قرار دادن * منظور تمامی ربات ها می باشد)User-agent: *

به معنی اینکه اجازه ایندکس کردن این بخش را ندارید.:Disallow

به معنی اینکه این بخش از سایت را برای من ایندکس کن.:Allow

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.