تاریخ انتشار : پنجشنبه 3 شهریور 1401 - 15:36
کد خبر : 35573

آموزش لینک سازی از تهران لرن

آموزش لینک سازی از تهران لرن

آموزش لینک سازی یکی از مباحث بسیار مهم در سئو می باشد که باید به درستی انجام شود. امروزه با قدرتمند شدن ربات های گوگل و همچنین افزایش رقابت بین سایت ها نمی توان فقط با تولید محتوا به صفحه یک گوگل رسید. لینک سازی باعث می شود که سایت رتبه بهتری بگیرد و گوگل

آموزش لینک سازی یکی از مباحث بسیار مهم در سئو می باشد که باید به درستی انجام شود. امروزه با قدرتمند شدن ربات های گوگل و همچنین افزایش رقابت بین سایت ها نمی توان فقط با تولید محتوا به صفحه یک گوگل رسید. لینک سازی باعث می شود که سایت رتبه بهتری بگیرد و گوگل برای آن سایت اهمیت بیشتری قائل شود. البته باید بدانید لینک سازی باید حتما به درستی انجام شود اگر اشتباهی در لینک سازی رخ دهد باعث می شود که سایت شما جریمه شود. در این مطلب به صورت کامل به آموزش لینک سازی می پردازیم. با تهران لرن وب سایت آموزش سئو همراه باشید:

انواع لینک سازی

به طور کلی ما دارای دو نوع لینک سازی هستیم که عبارتند از:

  1. لینک سازی داخلی
  2. لینک سازی خارجی

لینک سازی داخلی

لینک سازی داخلی یعنی در داخل سایت خودتان صفحه ای به صفحه دیگر لینک دهید. یعنی کاربران با کلیک روی لینک های داخلی از یک صفحه سایت شما به صفحه دیگری از سایت شما می روند. این روش لینک سازی باعث رشد صفحات مختلف سایت شما می شود ولی هیچ اتفاقی در خارج سایت شما نمی افتد.

آموزش لینک سازی از تهران لرن

لینک سازی خارجی

لینک سازی خارجی یعنی یک سایت یا یک صفحه خارج از سایت شما به سایت شما لینک دهد. یعنی از سایت example.com به سایت example2.com لینک دهد. زمانی که کاربر روی لینک در سایت اولی کلیک کند وارد صفحه ای از سایت دومی می شود. به این نوع لینک ها، لینک سازی خارجی گفته می شود. البته به لینک سازی خارجی بک لینک گفته می شود. در ادامه به آموزش لینک سازی می پردازیم.

آموزش ساخت بک لینک

روش های مختلفی برای ساخت بک لینک وجود دارد که هرکدام دارای نکاتی می باشد. در ادامه روش های ساخت بک لینک که امروزه بسیار زیاد استفاده می شود؛ می پردازیم.  با تهران لرن همراه باشید:

https://tehranlearn.com/external-link-building-training

رپورتاژ آگهی

یکی از مرسوم ترین روش های ساخت بک لینک رپورتاژ آگهی است. این روش از نظر گوگل مشکلی ندارد و شما می توانید به راحتی از این روش استفاده کنید. منظور از رپورتاژ آگهی این است که شما به مدیران سایت های دیگر هزینه پرداخت می کنید تا آنها در سایتشان مطلب شما را منتشر کنند و در آن مطلب به سایت شما لینک دهند. شما اگر بتوانید از سایت های که از نظر گوگل اعتبار بالایی دارند رپورتاژ تهیه کنید حتما سایت شما رشد خوبی خواهد داشت.

لینک دهی در نظرات یک سایت( کامنت)

یکی از روش های قدیمی که همچنان نیز استفاده می شود و تاثیر دارد لینک دهی در نظرات سایت دیگری است. این روش لینک دهی به این صورت است که شما در سایت دیگر کامنت می گذارید و داخل متن آن کامنت به سایت خود لینک می دهید. بعضی سایت ها هستند که این لینک ها را حذف می کنند و شما باید این مورد را در نظر داشته باشید. به طور کلی این روش ساخت بک لینک پیشنهاد نمی شود و بهتر است که کم استفاده شود.

ساخت وبلاگ یا وب سایت

شما میتوانید یک وبلاگ یا حتی وب سایت جدید برای خود راه اندازی کنید؛ و برای آن وبلاگ یا وبسایت تولید محتوای منظم انجام دهید و اصول سئو داخلی را در آن وب سایت یا وبلاگ به صورت کامل رعایت کنید. در مرحله بعد شما می توانید در آن وبلاگ یا وب سایت به سایت خود لینک بدهید که یکی از روش های خوب ساخت بک لینک است.

اما نکته ای که باید در نظر داشته باشید این است که باید حتما محتوایی بسیار خوب تولید کنید و همچنین بیش از حد به سایت خود لینک ندهید و در زمان های مناسب به سایت خود لینک بدهید. اگر شما حد لینک دهی به سایت خود را رعایت نکنید باعث می شود که گوگل به سایت شما شک کند و اگر شک گوگل به سایت شما زیاد شود؛ سایت اصلی شما را جریمه می کند و باعث افت رتبه سایت می شود.

لینک دهی در هدر، فوتر و ستون های وبسایت ها

همه سایت ها دارای بخش های ثابتی هستند و بخش های ثابت سایت ها شامل هدر، فوتر و ستون های وب سایت می شود. این بخش های ثابت در همه صفحات سایت وجود دارد. اگر بک لینکی در این قسمت های یک سایت ایجاد شود؛ آن بک لینک به تعداد صفحات آن سایت تکرار می شود.

به عنوان مثال در نظر بگیرید که یک سایت دارای ۲ هزار صفحه است و همه این صفحات دارای بخش های ثابت هستند. در نتیجه اگر شما در یکی از بخش های ثابت بک لینک ایجاد کنید؛ ان بک لینک به تعداد صفحات آن سایت تکرار می شود؛ یعنی شما دو هزار بک لینک برای سایت خود ایجاد کرده اید. این روش هم بسیار متداول است و امروزه استفاده می شود؛ ولی باید نکات مربوط به آن را رعایت کنید.

شبکه های اجتماعی

همه شبکه های اجتماعی مثل اینستاگرام، تویتر، پینترست و…. دارای قسمتی هستند که کاربر آدرس وب سایت خود را قرار بدهد. معمولا تمام سایت ها و کسب و کارها در این قسمت آدرس صفحه اصلی سایت خود را قرار میدهند. هرچقدر تعداد افراد شبکه اجتماعی شما بیشتر باشد و همچنین آن افراد فعال تر باشند؛ آن لینک از نظر گوگل قوی تر است. البته باید بدانید که این نوع شبکه های اجتماعی بسیار زیاد است و گوگل به خوبی صفحه های پروفایلی را تشخیص میدهد؛ و باید بدانید قرار دادن لینک در هر پروفایلی خوب نیست.

مزرعه لینک

این روش ها جز روش ها قدیمی است که نام دیگر آن لینک فارم است. در این روش ساخت بک لینک مدیران چندین وب سایت با یکدیگر توافق می کنند که به هم لینک بدهند.( البته افرادی هستند که خودشان نیز وبسایت های جدید ایجاد می کنند و به سایت مرکزی لینک دهی انجام می دهند که به این روش ساخت بک لینک Pbn گفته می شود.) ایجاد مزرعه لینک به هیچ وجه توصیه نمی شود و جز روش ها سئو کلاه سیاه است و اگر گوگل متوجه شود سایت های شما جریمه می شوند.

آموزش لینک سازی از تهران لرن

نتیجه گیری

ساخت بک لینک یکی از مهم ترین کارها در سئو است که دارای روش ها و تکنیک های مختلف می باشد. در این مطلب چندین روش برای ساخت بک لینک آموزش داده شد که بعضی از آنها توصیه می شود و بعضی از آنها توصیه نمی شود و برای وبسایت شما ضرر دارد. البته شما در زمان ساخت لینک باید به نکات بسیار زیادی توجه کنید تا اشتباهی در ساخت لینک صورت نگیرد. اگر حتی اشتباهی کوچک در ساخت بک لینک رخ بدهد باعث افت رتبه سایت شما می شود.

 

 

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.