تاریخ انتشار : دوشنبه 3 مرداد 1401 - 11:26
کد خبر : 34675

آنچه (تقریبا) ۲ سال فلاتر به من آموخت

آنچه (تقریبا) ۲ سال فلاتر به من آموخت

  مدت زیادی از اولین “Hello World” من در فلاتر می گذرد، و از آن روز تا کنون، چیزهای زیادی تغییر کرده است، هم به عنوان یک توسعه دهنده و هم در مورد خود فلاتر.   همه ما شروعی در حرفه خود داشتیم، البته مال من آنطور که می خواستم با فلاتر نبود، اما یادگیری

 

مدت زیادی از اولین “Hello World” من در فلاتر می گذرد، و از آن روز تا کنون، چیزهای زیادی تغییر کرده است، هم به عنوان یک توسعه دهنده و هم در مورد خود فلاتر.

 

همه ما شروعی در حرفه خود داشتیم، البته مال من آنطور که می خواستم با فلاتر نبود، اما یادگیری سایر فناوری ها و توقف هرگز برای من و شرکتم به یک مبارزه تبدیل شده است.

سفارش طراحی سایت در فریلنس پروژه

در سال ۲۰۱۵ من در کالج بودم، تازه وارد شده بودم و تقریباً هیچ چیز در مورد توسعه تلفن همراه یا نحوه کار یک شرکت فناوری نمی دانستم، همه چیز جدید و هیجان انگیز بود. در ترم دوم، ایده ای برای یک محصول داشتم، یک محصول احمقانه، اما در ذهن من یک برنامه عالی بود، یک محصول انقلابی. چقدر احمق بودم این فقط یک برنامه دیگر در میان سایر برنامه های موجود در بازار بود.

من همیشه خیلی سرسخت بوده‌ام، نه را برای پاسخ قبول نکردم و بر ایده‌ام پافشاری کردم. قبل از آخرین کلاس روزم، من و یکی از دوستانم، که شریک من در شرکت من است، تصمیم گرفتیم نگاهی بیندازیم و با افرادی صحبت کنیم که قبلاً برخی از مشاغل را در زمانی که در دانشگاه بودند راه اندازی کرده بودند. پس یکی پیدا کردیم! او یکی از معلمان ما بود و پسر بسیار خوبی بود، بسیار متواضع و ساده، که باعث شد برویم با او صحبت کنیم.

 

وقتی به دفتر او رسیدیم، شروع کردیم به صحبت در مورد فناوری، تجارت، و بعد از اینکه من شروع به گفتن ایده‌ام به او کردم، او به روش‌های متفاوتی مرا متقاعد کرد که آنطور که انتظار داشتم کار نمی‌کند، و او هم این را ثابت کرد. البته من از بازخوردها ناراحت شدم، اما، این اتفاق می افتد، ما باید در زندگی خود فراز و نشیب هایی داشته باشیم.

انجام پروژه متلب

بنابراین من و دوستانم شروع به جستجوی ایده های بیشتر، پروژه های بیشتر، ساختن یک نمونه کار کردیم، اما… کدام پشته؟ در آن زمان، در اواسط سال ۲۰۱۵، ما در مورد Flutter یا اینکه گوگل در حال توسعه/توسعه یک SDK تلفن همراه است، نمی دانستیم. ما چند گزینه بازار داشتیم مانند: Android native، Ionic، Cordova و البته مورد علاقه بازار، React Native.

 

ما هر یک از آنها را تجزیه و تحلیل کردیم و React Native را به عنوان پشته اصلی خود انتخاب کردیم، بالاخره همانطور که همه می‌گویند، این یک فریمورک بین پلتفرمی است، روی Android/iOS کار می‌کند و البته یک شعار بسیار قدیمی اعمال شد:

 

یک بار بنویس، هر جا اجرا کن

 

خب، این شعار آنطور که انتظار می رفت برای ما کارساز نبود. اول، انتظار داشتیم همان مؤلفه‌هایی که در شبیه‌ساز دیده‌ایم در هر دو پلتفرم نشان داده شوند، که این اتفاق نیفتاد تا زمانی که کتابخانه‌ای را پیدا کردیم که مؤلفه‌ها را با استفاده از انتزاع UI دیگر می‌سازد.

 

دوم، منحنی یادگیری برای یک مبتدی کمی بیش از حد سخت بود، اسناد و مدارک در آن زمان به ما کمک نمی کرد و من بیشتر از اینکه کمک کند، آسیب دیدم زیرا من پیشرو شرکت بودم/ هستم.

 

همه اینها بعد از مدتی برطرف شد، این تنها ابزاری بود که نیازهای ما را برآورده می کرد، بنابراین ما به اینجا می رویم.

 

ما قادر به ایجاد برخی محصولات داخلی بودیم، عمدتاً برای ساختن نمونه کارها، یادگیری و کسب مهارت، اما هیچ چیز خیلی جدی مانند نرم افزارهای آماده تولید نبود، ما در حال یادگیری و تلاش برای کسب درآمد یا استخدام شدن توسط شخصی بودیم.

 

در ۲۳ ژوئن ۲۰۱۷، روز تولد من، علاوه بر این، یک رویداد غیر معمول رخ داد. من و دو دوست دیگر در تلاش بودیم یک محصول داخلی را با برخی از درخواست های HTTP به روز کنیم و از Axios استفاده می کردیم، تا اینجا خیلی خوب است، درست است؟ برای من هم خوب بود، اما بعد از آن اتفاق عجیبی افتاد، ما در یک GET گیر کردیم، یک روش بسیار ساده با استفاده از برخی API داده های عمومی، فقط برای آزمایش آن، اما هیچ چیز آن روز برای ما کار نکرد.

 

دوست من، مدیر ارشد فناوری شرکت، بعد از اینکه من ۳ ساعت تلاش کردم و روی کاناپه خوابم برد، سعی کرد این را بفهمد، وقتی ساعت ۵ صبح از خواب بیدار شدم، او هنوز بیدار بود و بسیار عصبانی بود و بعد از او پرسیدم چه اتفاقی افتاده است. به من گفت که Axios قدیمی است و به همین دلیل آن طور که انتظار می رفت کار نمی کرد.

 

روز بسیار غم انگیزی بود، همه ما از نتیجه کمی افسرده بودیم و به فکر تسلیم شدن و تمرکز دوباره روی دانشگاه بودیم. از آن روز تا کنون هیچ چیز دیگری تولید نکرده ایم. اما چند روز بعد اتفاقی افتاد. در ابتدای ماه بعد، با یک تاجر تماس گرفتیم که علاقه مند به توسعه یک برنامه با ما بود، البته ما بسیار هیجان زده بودیم، این اولین پروژه و یک پروژه واقعی ما خواهد بود.

 

ما حداقل یک ساعت با او صحبت کردیم و در پایان تماس، او یک سوال عجیب از ما پرسید که آیا تا به حال در مورد فناوری جدیدی به نام “فلاتر” شنیده ایم، در آن زمان فقط شنیده ایم و چگونه کدنویسی نکرده ایم. هر چیزی برای پیدا کردن بیشتر، گفتیم “بله، اما ما هرگز کاری با آن انجام ندادیم”. بنابراین، او به ما یک ماه تمرین کامل فرصت داد تا خود را با زبان و نحو تطبیق دهیم.

 

همان شب، ما یک دوره فلاتر در آن خریدیم

ادمی

که در

استیون گریدر

و فوق العاده بود، همه چیز آنقدر سریع و آسان برای یادگیری بود، که ما هیچ مشکلی با زبان نداشتیم و منحنی یادگیری ما در اوج بود.

 

در خصوص این ماه در تیر ماه ه
۵۰ درصد از طرحی که به ما گفته بود را تمام کرده بودیم و هنوز رسما شروع نکرده بودیم. این دیوانه کننده است. من هرگز مانند Flutter & Dart این تجربه را با هیچ زبان یا فریم ورک دیگری نداشتم.

 

متأسفانه این پروژه به دلیل برخی مسائل داخلی با عوامل اجرایی راه اندازی نشد، اما تجربه بسیار خوب و کاربردی بود که داشتیم.

 

در اواسط ماه تیر، ما برای توسعه یک پروژه دیگر استخدام شدیم. در ابتدا قرار بود در React Native توسعه یابد، اما از زمان بازخورد بسیار موفق ما، ما به او در مورد فلاتر و نرمی گفتیم و او به ما اجازه داد از فلاتر استفاده کنیم.

 

اوه، PS: Flutter در آن زمان در نسخه بتا ۰.۵.۳ بود.

 

ما یک سال را صرف توسعه این پروژه کردیم و به طور خاص، پیشرفت بزرگی در حرفه من بود، اما البته همیشه خوب یا خوشحال کننده نبود، گاهی اوقات اوقات بسیار سختی داشتم، به خصوص به این دلیل که تنوع وجود نداشت. از محتوایی که امروز داریم، اگر می‌خواهید بالاتر بروید، باید خودتان بروید، زیرا تقریباً هیچ‌کس از فلاتر استفاده نمی‌کرد، فقط چند نفر و با چند نمونه.

 

امروزه، شما می توانید مدیریت حالت با BLoC را به راحتی یاد بگیرید، مطالب زیادی وجود دارد، یک کتابخانه برای انتزاع تمام دیگ بخار وجود دارد، اما، من این همه راه آسان را نداشتم و نه، من خودم را قربانی نمی کنم. ، من این کار را کردم تا BLoC را گام به گام، حداقل ۲ ماه، یاد بگیرم تا خوب یاد بگیرم، به همین دلیل این مقاله را نوشتم تا دانش را گسترش دهم و یک معرفی آسان برای کاربران جدید ایجاد کنم.

 

من می‌توانم آن دو/سه ماه را رضایت‌بخش‌ترین و حتی تاثیرگذارتر بدانم، زیرا ما هنوز در دانشگاه بودیم و با پروژه‌ها و ضرب‌الاجل‌های دنیای واقعی سر و کار داشتیم، بنابراین سخت بود.

 

بعد از برخورد با مدیریت دولتی، انجام همه چیز بسیار آسان بود، سخت ترین قسمت انجام شد و من توانستم روی یادگیری بیشتر در مورد SDK تمرکز کنم و این کاری بود که انجام دادم. از ابتدا تا کنون، از اینکه تقریباً هر هفته چیز جدیدی با فلاتر یاد می‌گیرم شگفت‌زده بودم، انگار که از دو هفته پیش شروع کردم و هنوز چیزهای بیشتری برای یادگیری وجود دارد.

 

بازخورد خاص من در مورد همه چیزهایی که از اواسط سال ۲۰۱۷ اتفاق افتاده است، جایی که من با فلاتر شروع کردم:

 

اگر بخواهید، می توانید آن را انجام دهید؛

تسلیم نشوید زیرا در مشکل یا پیاده سازی گیر کرده اید.

زبان عالی است.

عملکرد عالی است

بهره وری همیشه در مقیاس بالا است

(طراحی با بهترین طراحان لوگو در فریلنس پروژه)

صفحه دیگ بخار کمتر و کمتر از بقیه

خداحافظ npm-install

یک مستند بسیار غنی

جامعه بسیار استقبال کننده ای که هر سال رشد می کند ❤️

 

با صحبت بیشتر در مورد کاری که با Flutter انجام دادم، من و شرکتم دو برنامه تحرک شهری ساختیم، با استفاده از WebSockets، درخواست چند قسمتی، انیمیشن های بسیار روان، مانند Uber با استفاده از Flutter، متأسفانه هر دو فقط در حال حاضر به صورت محلی برای آزمایش کار می کنند، اما شگفت انگیز است که ببینید چگونه Flutter چگونه است. ، یک فناوری جدید و امیدوار کننده، به خوبی ساخته شده بود و ایجاد برنامه های زیبا و سریع را آسان می کرد.

 

من نمی‌توانم تصور کنم فلاتر چه کاری را نمی‌تواند انجام دهد، زیرا ما (تقریبا) هر کاری را که می‌توانستیم انجام دادیم تا SDK را به حداکثر برسانیم و همیشه از آنچه می‌توانیم به دست آوریم بسیار تحت تأثیر قرار گرفته‌ایم.

 

همه این بازخوردها و دانش به من این فرصت را داده است که در برخی رویدادها در شهرم، در بسیاری از جلسات و حتی در GDG DevFest صحبت کنم تا در مورد این فناوری بزرگ صحبت کنم و به خاطر آن برای همه چیزهایی که اتفاق می افتد بسیار سپاسگزارم.

 

با این حال، همه اینها مهارت های تدریس من را تقویت کرده است و به لطف آن می توانم ببینم که مسیر من نوشتن کد برای همیشه نیست، بلکه آموزش دادن به دیگران و آموزش در مورد کاری است که انجام می دهم، به ویژه در مورد فلاتر، نه به این دلیل که این فناوری است که من از آن استفاده می کنم. شرکت من یا هر چیز دیگری، به این دلیل است که می دانم ارزش تدریس دارد و اگر ارزشش را داشته باشد، دانش خود را به اشتراک خواهم گذاشت. افراد جدید مجبور نیستند راه سخت را طی کنند، من اینجا هستم تا به آنها آموزش دهم.

 

در پایان، در طول سال‌ها چیزهای زیادی یاد گرفته‌ام، اما چیزی که با خود می‌برم این است که می‌توانید پروژه‌های نرم‌افزاری بزرگ و بزرگ بنویسید و برای انجام کارها نیازی به نوشتن تعداد زیادی دیگ بخار ندارید. فقط بنویس و لذت ببر

 

اگر کاربر جدیدی هستید، تازه شروع به یادگیری کرده اید، نترسید، انجمن، مستندات، پشتیبانی عالی است، ما در اینجا و در یوتیوب محتوای زیادی داریم و تعداد بیشتری از آنها تولید می شود. اگر شما هم مثل من در فلاتر «قدیمی» هستید، دوست دارم نظر شما را ببینم و تجربه خود را با من به اشتراک بگذارید.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.