تاریخ انتشار : پنجشنبه 11 آذر 1400 - 14:25
کد خبر : 26855

آهنگ مدیتیشن تمرکز

آهنگ مدیتیشن تمرکز

تصور کنید پس از یک روز طولانی به منزل بازگشته‌اید و می‌خواهید روی موضوعی تمرکز کنید؛ یا در طول زمان کار به واسطه عوامل بیرونی امکان داشتن تمرکز را ندارید؛ یا می‌خواهید مطالعه با دقتی داشته باشید و بتوانید بازده خوبی از زمانی که برای خواندن یا نوشتن صرف می‌کنید داشته باشید، شنیدن یک آهنگ

تصور کنید پس از یک روز طولانی به منزل بازگشته‌اید و می‌خواهید روی موضوعی تمرکز کنید؛ یا در طول زمان کار به واسطه عوامل بیرونی امکان داشتن تمرکز را ندارید؛ یا می‌خواهید مطالعه با دقتی داشته باشید و بتوانید بازده خوبی از زمانی که برای خواندن یا نوشتن صرف می‌کنید داشته باشید، شنیدن یک آهنگ مدیتیشن تمرکز می‌تواند تاثیر بسزایی در افزایش تمرکز و بهره‌وری شما داشته باشد.

اگر می‌خواهید حتی در حین بازی کردن یا کار با گوشی ذهنی متمرکز و معطوف به عمل داشته باشید و حتی در اوج سکوت نیز امکان داشتن تمرکز کافی و خلوت ذهنی را ندارید می‌توانید با یک موسیقی مناسب برای افزایش تمرکز ذهن خود را از مسائل مختلف پاک کنید و با حضور ذهن کامل به فعالیت بپردازید.

چه چیزهایی تمرکز ما را به هم می‌ریزد؟

دنیای ما پر است از عواملی که باعث بر هم خوردن تمرکز ما می‌شود. از این موارد گریزی نیست، این مسائل اموری منحصر به سبک زندگی مدرن ما هستند. رسیدن به خلوت ذهنی و آسایشی که در آن بتوان به راحتی از بمباران صوتی و تصویری جاری در سبک زندگی ما بسیار نشدنی می‌نماید.

چطور قدرت تمرکز خود را بالا ببریم؟

با توجه به وجود عوامل متعددی در بیرون و درون ذهن جریان دارد، رسیدن به تمرکز در دوران ما امری دشوار به نظر می‌آید؛ اما با همه این تفاسیر نشدنی نیست. به مانند هر امری، بهترین کار رجوع به درون است و تمرین کردن در جهت داشتن تمرکز است. با تمرین و ممارست می‌توان در جهت رسیدن به ذهنی متمرکز گام برداشت و بازدهی بالاتری از توان مغزی گرفت.

در این میان اما مسئله‌ای وجود دارد که آن هم بخشی گریزناپذیر از سبک زندگی ما است؛ فرّارترین عنصر زندگی انسان معاصر، زمان است و تمرین کردن نیازمند به زمان است و زمان همان‌چیزی است که همواره در حال فرار از ما است و به بیان بهتر، هر لحظه زندگی ما، لحظه از دست دادن زمان است. پس چه می‌توان کرد؟

آهنگ2

 

تمرین‌هایی برای افزایش تمرکز

اگر بهترین راه برای داشتن ذهنی متمرکز، تمرین است و تمرین نیازمند زمان آزادی است که در زندگی ما کمتر یافت می‌شود، پس چه باید کرد؟ با ذکر این نکته که اگرچه زمان همیشه در حال فرار از ما است؛ اما همواره زمانی را برای امور شخصی خالی کرد و هیچ‌وقت نباید از تمرین ذهنی خصوصا با کمک آهنگ و موسیقی برای تمرکز دست کشید؛ با ما همراه باشید تا راهکاری مدرن‌تر را به شما ارائه دهیم.

 

تاثیر موسیقی در افزایش تمرکز

از دیرباز تاثیر موسیقی بر جهت‌دهی بر اعصاب و روان بر همگان واضح و مبرهن بوده است. تقریبا هر انسانی که با صدای آهنگی مواجه شده است و یا آوای آهنگینی شنیده است؛ ناخودآگاه به آن واکنش نشان داده است. در تمام تاریخ این امر برای همه مشهود بوده است؛ تا این‌که در دوران اخیر و هم‌زمان با درگیری‌های ذهنی بیشتر در دنیای مدرن، راهکارهای مدرن‌تری نیز کشف شد و به ساکنان کره زمین عرضه شد.

در دوران ما تاثیر آهنگ بر تمرکز و متمرکز کردن ذهن با موسیقی به صورت علمی اثبات شده است. با استفاده از روش‌های نوین عصب‌شناختی و علوم شناختی به خوبی می‌توان تاثیر آهنگ و موسیقی‌های مختلف را بر ذهن مشاهده کرد و اکنون می‌توان با استفاده از موسیقی به صورت علمی و مشهودی در جهت بهبود عملکرد مغز و خصوصا استفاده از آهنگ برای تمرکز، مدیتیشین،‌ آرامش و آسایش ذهنی و ریلکسیشن گام برداشت. از جمله این تاثیرات در موسیقی برای مطالعه مشهود و قابل درک است.

آهنگ 3

موسیقی درمانی برای بهبود تمرکز

قطعا افراد زیادی در طول تاریخ دانسته یا نادانسته از آوای و یا آهنگ و یا موسیقی برای تمرکز بهره برده‌اند. این افراد با استفاده از موسیقی تجربه‌ای از لذت موسیقی را بهره‌وری بالاتر مغز درآمیخته‌اند و از موسیقی برای تمرکز و متمرکز کردن ذهن بهره برده‌اند. این افراد موسیقی را در جهتی به کار برده‌اند که برای آن‌ها، کارکرد صرف لذت‌جویانه نداشته است و کارکردی چون موسیقی درمانی داشته است و علاوه بر تمرکز، به آرامش رسیده‌اند.

در دوران ما و هم‌گام با رشد علم، موسیقی نیز پیشرفت زیادی کرده است و علاوه بر پیشرفت تکنیکی در زمینه کارکردی نیز شاهد دگرگونی‌های شگرفی بوده‌ایم. اکنون ترکیب علم و هنر، بدل به راهکاری برای بهبود عملکرد مغزی شده است. یکی از بهبودها در زمینه تمرکز بوده است و افراد زیادی در سرتاسر دنیا، از موسیقی و آهنگ برای تمرکز بهره می‌برند.

شنیدن پادکست موسیقی برای تمرکز و تاثیر آن

فایل‌های صوتی و پادکست‌های مشخصی که با هدف موسیقی درمانی و خصوصا موسیقی برای تمرکز ساخته و منتشر می‌شوند؛ بسیاراند. با شنیدن این اصوات، علاوه بر لذت بردن از موسیقی می‌توان بازده مغز برای اهداف مشخص از جمله تمرکز را بالا برد. این پادکست‌ها به روشی علمی و با استفاده از تکنیک‌های خاص، بر مغز تاثیر می‌گذارند و آن را در جهت متمرکز شدن، ریلکسیشن، مدیتیشن و خیلی زیادی از موارد دیگر بهبود می‌بخشند.

دانلود آهنگ افزایش تمرکز

موسیقی همواره کلید ورود به محدوده‌ای از ذهن بوده است که جز آن کلید دیگری وجود ندارد. همه انسان‌ها تجربه خاصی از این مورد که موسیقی آن‌ها را از درگیری‌های مختلف جدا کرده و به دنیایی دیگر وارد کرده است، دارند و آهنگ تمرکز نمودی از این مسئله است که به آن می‌توان چون کلیدی برای گشایش دنیایی که در آن مسائل برهم‌زننده تمرکز کمتر حضور دارند، نگریست. موسیقی تمرکز راهکاری است که متناسب با سبک زندگی شهروندان مدرن ارائه شده است تا آن‌ها بتوانند در دنیایی که تمرکز امری بعید و در دوردست به نظر می‌رسد؛ بتوانند از موسیقی برای تمرکز استفاده کنند. دانلود آهنگ افزایش تمرکز و موسیقی ویژه مدیتیشن و ریلکسیشن (از طریق این لینک)  قطعا قدمی بزرگ و تاثیرگذار برای خودسازی و بالا بردن توان ذهنی و تمرکز خواهد بود.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.