تاریخ انتشار : جمعه 11 تیر 1400 - 8:09
کد خبر : 21608

آکار: هنوز درباره تامین امنیت فرودگاه کابل تصمیمی گرفته نشده است

آکار: هنوز درباره تامین امنیت فرودگاه کابل تصمیمی گرفته نشده است

وزیر دفاع ترکیه با اعلام اینکه هنوز درباره تامین امنیت فرودگاه پایتخت افغانستان تصمیمی گرفته نشده است، گفت که رایزنی‌ها با هیئت فنی آمریکایی در این‌باره ادامه دارد.

به گزارش تیتر داغ؛ خلوصی آکار، وزیر دفاع ترکیه، گفت هنوز درباره تامین امنیت  فرودگاه بین‌المللی کابل تصمیمی اتخاذ نشده است.

او در جمع خبرنگاران درباره نتیجه دیدار‌ها با هیئت اعزامی آمریکایی در مورد تامین امنیت و مدیریت فرودگاه بین‌المللی حامد کرزی کابل گفت: «در این زمینه تصمیمی اتخاذ نشده است. تماس‌ها درباره آن ادامه خواهد یافت. نتیجه مذاکرات را در نشستی به ریاست رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور‌مان، به بحث خواهیم گذاشت و پس از تصویب، برنامه را اجرایی می‌کنیم».

وزیر دفاع ترکیه با تاکید بر اهمیت بالای این موضوع از لحاظ آینده و تامین نیاز‌های مردم افغانستان گفت: «ترکیه از ۶ سال گذشته مدیریت این فرودگاه را عهده‌دار شده است. رئیس‌جمهورمان در نشست سران ناتو به برخی شروط و موضوعات در این زمینه اشاره کردند. اعلام کردیم که با تامین این شروط ما می‌توانیم در آنجا بمانیم».

آکار ادامه داد: «با کشور‌های مختلف در زمینه حمایت سیاسی، لجستیک و مالی گفتگو می‌کنیم. برخی تصمیمات سیاسی باید از سوی سازمان ملل متحد و ناتو در این زمینه اتخاذ شده و با دولت افغانستان به توافق رسیده شود. رایزنی‌ها با آمریکایی‌ها هم ادامه دارد. افغانستان برادر ماست، تاکنون تمامی تلاش‌های خود را برای تامین صلح، آرامش و ثبات آن‌ها انجام داده است و انجام می‌دهیم».

او با بیان این که در صورت فعالیت نکردن فرودگاه سفارت‌خانه‌ها در این کشور تعطیل خواهند شد، گفت: این موضوع موجب می‌شود تا افغانستان به یک کشور تنها تبدیل شده و به مشکلات بزرگی در عرصه روابط بین‌المللی دچار شود.

به گفته وزیر دفاع ترکیه، رایزنی‌ها با هیئت فنی آمریکایی در این رابطه ادامه خواهد داشت.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.