تاریخ انتشار : سه شنبه 1 شهریور 1401 - 10:32
کد خبر : 35480

آیا خرید از آمازون نیاز به گمرک دارد؟

آیا خرید از آمازون نیاز به گمرک دارد؟

آمازون به عنوان کتابفروشی آنلاین در سال ۱۹۹۴ توسط جف بزوس در واشنگتن راه اندازی شد. این شرکت یک وب سایت فروشگاهی برای بیش از ده ها کشور مختلف ایجاد کرد و تقریباً به تمام کشورهای جهان ارسال انجام میده.  آمازون از همان آغاز به یکی از بزرگترین خرده فروش تجارت الکترونیک آنلاین و یکی

آمازون به عنوان کتابفروشی آنلاین در سال ۱۹۹۴ توسط جف بزوس در واشنگتن راه اندازی شد. این شرکت یک وب سایت فروشگاهی برای بیش از ده ها کشور مختلف ایجاد کرد و تقریباً به تمام کشورهای جهان ارسال انجام میده.  آمازون از همان آغاز به یکی از بزرگترین خرده فروش تجارت الکترونیک آنلاین و یکی از قدرتمندترین برندهای جهان تبدیل شده بود. همچنین با گسترش خدمات جزء چهارمین شرکت ارزشمند جهان بعد از آلفابت، اپل و مایکروسافت شد. اغلب برای به دست آوردن سهم بازار از رویکرد سود کم برای ارائه محصولات جدید استفاده میکنه، و این استراتژی برای آمازون به طرز شگفت انگیزی مؤثر واقع شد. چون تونست از این طریق بر بسیاری از بازارها تسلط پیدا کنه. خیلی از افراد به خاطر تنوع محصولات تمایل دارن از آمازون خریداری کنن چون در ایران نمایندگی از تمام برندهای مطرح جهان وجود نداره. محصولات اصل و اورجینال در داخل کشور خیلی کمیاب هستن. برای خرید از آمازون بایستی سه مرحله پر هزینه رو پشت سر بذارید:

مرحله اول: قیمت خود کالاست که باید به تومان محاسبه کنید و بعد تصمیم به خرید بگیرید.

مرحله دوم: هزینه پستی رو محاسبه کنید. معمولا کالاهایی که وزن شون بیشتر از ۵ کیلوگرم هستش، خریدشون خیلی به صرفه نیست.

مرحله سوم:  هزینه گمرک رو بررسی کنید. کالاهایی که در ایران تولید میشن، هزینه گمرکی بسیار بالایی دارن.

تنها راه چاره برای خلاص شدن هزینه های اضافی، سایت های ایرانی هستن. شما خیلی راحت میتونید محصولات اصل آمازون رو از طریق سایت های ایرانی انتخاب کنید. شرکت های ایرانی تمام هزینه ها رو محاسبه و هزینه نهایی رو به شما اعلام میکنن. در واقع، شما در جریان تمام هزینه ها قرار میگیرید و  اون وقت تصمیم گیری برای خرید کالا آسون تر میشه. در حال حاضر سایت های مختلفی هستن که خرید از آمازون رو انجام میدن. ما آن ها رو در جدول زیر به همراه ویژگی هاشون لیست کردیم.

نام شرکت

روند ثبت سفارش کالا پشتیبانی ۲۴ ساعته تضمین فیزیکی کالا ارسال رایگان در داخل کشور زمان تحویل کالا

ایگرد

متوسط

  …… ……

۶۵ روزه

پست بین المللی

متوسط

…… …… ……

نامشخص

چارسوق

متوسط

 ✔

…… ……

نامشخص

مالینتا

خوب

 ✔

 ✔

 ✔

نامشخص

علی سیتی

متوسط

 ✔

 ✔

……

۳۵ روزه

ماکارو خوب

 ✔

 ✔

 ✔

۲۱ روزه

 

طبق جدول بالا، سایت ماکارو به عنوان بهترین سایت در زمینه خرید از آمازون معرفی میشه. شما میتونید با چند کلیک ساده محصول مورد نظرتون رو همراه با قیمت پیدا کنید و از طریق سایت ماکارو سفارش بدید.

 

خرید PDF کتاب از آمازون

آمازون با برنامه کیندل (PDF کتاب) تجربه خواندن رو برای علاقمندان کتاب به روز کرده. با این حال، اکثر مردم متوجه نیستن که داشتن کیندل مزایایی فراتر از توانایی خرید کتاب در آمازون داره. بنابراین، در ادامه به چند مورد از مزایای فراوان کیندل میپردازیم. برای خرید کتاب از آمازون به لینک قبل مراجعه کنید.

  • زمانی برای اولین بار به برنامه کیندل می پیوندید، گزینه Amazon First Reads رو نشون میده. یعنی شما جزء اعضای پریمیوم قرار گرفتید و هر ماه به یک کتاب رایگان کیندل دسترسی دارید. میتونید از میان ویترین سایت، رمان‌هایی که به‌زودی منتشر میشن، کتاب دلخواه خودتون رو انتخاب کنید.
  • آیا میدونستید که میتونید کتاب های کیندل رو با سایر اعضای خانواده و دوستان به اشتراک بذارید؟ قابلیت امانت دادن کتاب از طریق کیندل یکی از ویژگی هایی بود که در زمان اجرا این برنامه تبلیغ شد. در حالی که این برنامه مزایای خودشو داره، یه سری محدودیت های هم هست. بزرگترین محدودیت اینه که شما میتونید یک کتاب رو یک بار به اشتراک بذارید. هنگامی که کتاب الکترونیکی خودتون رو به دیگری میدید، گیرنده ۱۴ روز فرصت داره که PDF کتاب رو بخونه. در حالی که شما به عنوان قرض دهنده نمیتونید کتاب دیگه ای رو مطالعه کنید. این ویژگی فقط برای کتاب‌های کیندل که مستقیماً از آمازون خریداری میشن، در دسترس هست.
  • روزنامه ها و مجلات رو از طریق کیندل بخونید. اگه به مقالات ماهانه علاقه دارید، کیندل همچنین یک سرویس منحصربه‌فردی رو ارائه میده که در آن میتونید مشترک نشریات دوره‌ای مانند روزنامه‌ها و مجلات بشید. هر نشریه ای که در دسترس عموم قرار بگیره، کیندل به شما اطلاع میده. اگر جزء Kindle Unlimited باشید، میتونید حداکثر سه اشتراک مجله رو از دکه روزنامه کیندل انتخاب کنید.

آیا خرید از آمازون نیاز به گمرک دارد؟

وقتش رسیده که به سراغ چگونگی خرید PDF کتاب از آمازون بریم. برای خرید کتاب بایستی وارد سایت آمازون بشید. در سمت جستجو نام کتاب مورد نظرتون رو سرچ کنید. متوجه میشید بعضی از کتاب ها دو نسخه دارن:

  • نسخه Paperback یا کتاب چاپی
  • نسخه Kindle یا کتاب الکترونیکی

شما میتونید به جای خرید کتاب، نسخه الکترونیکی رو از آمازون سفارش بدید. بعد از پرداخت هزینه به صورت دلار، PDF کتاب از طریق پروفایل شخصی تون قابل دانلود هستش. در این راستا ما ایرانی ها مشکلات پرداخت ارزی رو داریم و هزینه ی کتاب از این طریق خیلی به صرفه نیست. بنابراین پیشنهاد میکنیم که خرید کتاب رو از طریق سایت های معتبر ایرانی انجام بدید که با پرداخت ۱۰ درصد هزینه کتاب به راحتی میتونید به PDF کتاب دسترسی داشته باشید.

 

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.