تاریخ انتشار : چهارشنبه 30 شهریور 1401 - 8:42
کد خبر : 36677

ابزار نمای پیش ساخته ساختمان + جدید ترین تکنولوژِ در ساختمان

ابزار نمای پیش ساخته ساختمان + جدید ترین تکنولوژِ در ساختمان

ابزار نما چیست؟ ابزار نما یکی از محصولاتی است که امروزه از آن بسیار استفاده می شود ابزار نما انواع و اقسام مختلفی دارد و برای زیباتر کردن نما ها استفاده می شود ابزار نما ها در جنس بتن سنگ و…  ساخته می شوند. برای لبه پله ها قرنیزها روشویی ها صفحه کابینت ها و

ابزار نما چیست؟

ابزار نما یکی از محصولاتی است که امروزه از آن بسیار استفاده می شود ابزار نما انواع و اقسام مختلفی دارد و برای زیباتر کردن نما ها استفاده می شود ابزار نما ها در جنس بتن سنگ و…  ساخته می شوند.

برای لبه پله ها قرنیزها روشویی ها صفحه کابینت ها و مواردی از این قبیل استفاده می شود همچنین این ابزار نما ها معمولاً از جنس سنگ هستند و در ساخت آن ها از سنگ های طبیعی ساخته شده است در واقع از سنگ های مصنوعی برای ساخت ابزار نما استفاده نمی شود.

روش های تولید المان های سنگی با یکدیگر متفاوت است اما این نخستین مرحله آن به دوران امپراتوری روم و ایران باز می گردد از این المان ها برای تولید و ستو نها سرستون‌ ها نما ها مجسمه ‌ها کتیبه‌ ها خواب دور پنجره ها استفاده می شود که هر کدام از آن ها تداعی فرهنگ خواسته  هستند.

در دو روش اولیه و سنتی ساخته می شود و با هنر دست تزیین می شد همین هم باعث شد که جایگاه ابزار نما ها بسیار زیاد شود ابزار نما انواع اقسام مختلفی دارد.

ابزار نمای رومی یکی از پرکاربردترین ابزار نما هایی که برای سرستون‌ها پا ستون ها سردر ورودی ابزار قاب و درب و پنجره ها  استفاده می شود ابزار نما ها در نگاه کلی به دو دسته ای خطی و گل و بوته تقسیم می شود ابزار خطی برای بالکن ها درب های ورودی استفاده می‌شود و در متراژ های مختلف تهیه می‌شود اما از ابزار نما های قدیمی میتوان به گل برگ بابونه نیم کروی ورسا اشاره کرد.

یکی از ویژگی ابزار نما های پلی استایرن بهینا نما عایق بودن ابزار نما ها میباشد و علاوه بر آن نماهای ساختمان بهینا نما نیز جزو نمای عایق ساختمان حساب میشود.

براکت سنگی

براکت سنگی به قسمتی از ابزارها گفته می‌شود که در بالا سرستون نصب میشود این براکت‌ها به روش دستی و گاهی با استفاده از مواد مختلف ساخته می‌شود جنس آنها معمولاً سنگ است و از رزین سیمان و چوب می باشد که در نمای داخلی ساختمان نیز استفاده می‌شود.

ابزار ستون ها مهمترین المان در نمای رومی ساختمان ها هستند که شکوه و زیبایی ساختمان را چندین برابر می‌کند با توجه به سلیقه و بودجه افراد به انواع اقسام مختلفی تقسیم بندی می شود همچنین در نوع قوطی های تو خالی ساخته می‌شود که معمولاً ضخامت آن ها به ۴ تا ۶ سانتی‌متر می‌رسد و در نوع دایره هستند که سرستون و پا ستون از ابزارهای مهم هستند که برای بالا و پایین ستون ها استفاده می شود و زیبایی آن ها بسیار زیاد است.

ابزار قاب دور پنجره و درب

ابزار نمای پیش ساخته ساختمان + جدید ترین تکنولوژِ در ساختمان

این ابزار مخصوص پنجره و درب هستند و انواع اقسام مختلفی دارند و افراد زیادی از ان استفاده می کنند این محصول در اندازه های مختلف دارد. فریم بندی از جمله مهم‌ترین قسمت‌های یک ساختمان است که زیبایی آن را چندین برابر می کند.

ابزار تخم مرغی

یکی از محصولاتی که از آن بسیار استفاده می شود ابزار تخم مرغی است  که در نمای کانتر کابینت پله ها از آن می توان استفاده کرد نرده ها طرح های بسیار زیبایی دارند و در پشت بام لبه بالکن و راه پله ها استفاده می شود همچنین از جنس سنگ های مجلل هستند که به صورت چهار گوش و مربع ساخته می شود.

همچنین در اتصال و اجرا و کیفیت این محصول باید دقت زیادی شود و موارد با استفاده از چسب سنگ های مخصوص این کار انجام می‌شود و ایمنی را افزایش می دهدابزار تخم مرغی انواع اقسام مختلف دارد و امروزه از آن بسیار استفاده می شود.

این ابزار از مواد مختلفی ساخته می‌شود می‌شود اما پایه و اساس این سنگ این ابزار سنگهای طبیعی است که در نوع دستی ماشینی تولید می شود ابزار سنگی ارزش خانه ها را چندین برابر می کند و زیبای محیط را دو چندان می کنند افرادی که به ظاهر ساختمان ها اهمیت می دهند معمولا از ابزار تخم مرغ استفاده می کنند.

ابزار نماها در روش های مختلف تولید می گردد و همانطور که در بالا اشاره کردیم از سیمان و سنگ ساخته می‌شوند روش اولیه و سنتی آنها هنردست است اما امروزه معمولا از ماشین  استفاده می گردد و هزینه کمتری در مقایسه با هنر دست دارد البته ناگفته نماند که هرچقدر نقش و نگار آن ها بیشتر باشد بر گران شدن آن تاثیر می گذارد سنگ نما ها معمولاً از جنس تراورتن های ساخته می شوند و در رنگ سفید و روشن قرار دارند انعطاف پذیری بسیار بالایی دارند و درجه کیفی آن را بسیار مختلف است.

ابزار نما ها معمولاً در رنگ استخوانی سفید و کرم و طرفداران زیادی دارد و افرادی که به زیبایی محیط خود اهمیت می دهند از این محصول در این رنگ ها استفاده می کنند.

منبع اخبار تکنولوژِ ساختمان: بهینا نما

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.