تاریخ انتشار : دوشنبه 19 مهر 1400 - 6:24
کد خبر : 25123

اتحادیه اروپا خواستار قرار گرفتن انرژی هسته‌ای در لیست انرژی‌های سبز شد

اتحادیه اروپا خواستار قرار گرفتن انرژی هسته‌ای در لیست انرژی‌های سبز شد

۱۰ کشور اتحادیه اروپا در گزارشی خواستار قرار گرفتن انرژی هسته‌ای در لیست انرژی‌های مفید برای محیط زیست شدند.

به گزارش تیتر داغ:  ۱۰ کشور اتحادیه اروپا در حمایت از انرژی هسته‌ای خواستار آن شدند تا این انرژی در فهرست انرژی‌های سبز که هم برای آب و هوا و هم برای محیط زیست مفید محسوب می‌شوند، قرار گیرد.

فرانسه، رومانی، جمهوری چک، فنلاند، اسلواکی، کرواسی، اسلوونی، بلغارستان، لهستان و مجارستان  ۱۰ کشوری هستند که در گزارشی خواستار این اقدام شدند.

این کشور‌ها در گزارش خود نوشتند این مسئله که انرژی هسته‌ای قبل از پایان سال جاری در چارچوب طبقه بندی انرژی سبز اروپا قرار گیرد بسیار مهم است، زیرا این امر از مصرف کنندگان اروپایی در برابر نوسانات قیمت محافظت می‌کند و به استقلال منابع تولید برق اتحادیه اروپا در بحبوحه افزایش قیمت گاز کمک می‌کند.

این ۱۰ کشور همچنین در گزارش خود خاطر نشان کردند که توسعه صنعت هسته‌ای اتحادیه اروپا می‌تواند نزدیک به یک میلیون شغل در اروپا ایجاد کند.

در اروپا، قیمت گاز همچنان در حال افزایش است، قیمت گاز طبیعی هلند که قیمت پایه در شمال غربی اروپاست، به ۱۰۰ یورو در هر مگاوات ساعت رسیده است. تاکنون سابقه نداشته است که قیمت این شاخص تا این حد افزایش یافته است. این میزان پنج برابر بیشتر از ابتدای سال است، در حالی که نفت در این مدت فقط دو برابر شده است.

با روی آوردن به این رویکرد خطرناک یعنی تبدیل گاز به معادل نفت آن در نیروگاه‌های تولید برق، قیمت گاز اروپا دو برابر گرانتر از نفت است. البته اگر قیمت نفت را شاخص برنت دریای شمال در نظر گیریم که هر بشکه آن اکنون به ۸۰ دلار و ۷۵ سنت رسیده است.

جفری هالی، کارشناس اوندا در این باره می‌گوید با این وضع هزینه هر بشکه نفت دریای شمال اگر بخواهیم از آن به جای گاز در تولید برق نیروگاه‌ها استفاده کنیم به ۱۸۰ دلار در هر بشکه می‌رسد.

معامله سبز اروپا توسط اورسولا فون در لاین، رئیس کمیسیون اروپا، پس از تصدی این سمت در دسامبر ۲۰۱۹ پیشنهاد شد. بر این اساس این توافق اروپا باید تا سال ۲۰۵۰ به منطقه‌ای بی طرف در زمینه زیست محیطی تبدیل شود و تولید گاز‌های گلخانه‌ای خود را به شدت کاهش دهد.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.