تاریخ انتشار : سه شنبه 26 مرداد 1400 - 7:37
کد خبر : 23225

اتهام زنی غربی‌ها به روسیه در خصوص تحولات افغانستان

اتهام زنی غربی‌ها به روسیه در خصوص تحولات افغانستان

معاون وزیر خارجه روسیه درباره واکنش آمریکا و اروپا به نقش مسکو در تحولات افغانستان اعلام کرد آن‌ها از روسیه به عنوان یک تهدید نام می‌برند.

به گزارش تیتر داغ؛ معاون وزیر خارجه روسیه درباره واکنش آمریکا و اروپا به رویداد‌های اخیر در افغانستان و واهمه آن‌ها از نقش مسکو اعلام کرد: کشورهای غربی بار دیگر به ساده ترین راه روی آوردند و آن هم این است که از روسیه به عنوان یک  تهدید نام ببرند.

الکساندر گروشکو، معاون وزیر خارجه روسیه گفت: «بازگشت به اصول اولیه و معرفی روسیه به عنوان تهدید بسیار آسان‌تر است. آن‌ها (کشورهای غربی) تمام تلاش خود را کردند، خود بقیه را می‌دانید. ما باید ورق را برگردانیم. این تمام داستان است.»

دیپلمات روس خاطرنشان کرد: جنگ راه حل مورد استقبال مردم برای خاتمه دادن به برنامه‌های اروپایی و آمریکایی نیست. یک تریلیون [دلار] فقط هدر رفت.

در ۱۶ اوت، اعضای برجسته پارلمان اروپا از اتحادیه اروپا خواستند تا استراتژی جدیدی را در مورد افغانستان تدوین کنند، زیرا روسیه و چین می‌توانند خلاء سیاسی را پر کنند. جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا به نوبه خود خاطرنشان کرد که پکن و مسکو ترجیح می‌دهند واشنگتن به طور نامحدود به تخصیص میلیارد‌ها دلار و منابع برای تثبیت افغانستان ادامه دهد.

معاون وزیر خارجه روسیه  همچین خاطر نشان کرد:‌ ما به اعضای ناتو پیشنهاد کردیم که طرحی به منظور نجات، کمک و اسکان مردم افغانستان در شرایط بحرانی کنونی مانند گفتگو و تعامل بین ناتو و سازمان پیمان امنیت جمعی در امور افغانستان ایجاد کنند، اما آنها نپذیرفتند.

پیشتر اعلام شد سرگئی لاوروف، وزیر امور خارجه روسیه، در مورد وضعیت افغانستان با آنتونی بلینکن، وزیر خارجه آمریکا و وانگ یی، همتای چینی خود گفتگو کرده است.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.