تاریخ انتشار : شنبه 13 دی 1399 - 13:08
کد خبر : 16420

اجرای سند تحول قضایی را با قوت پیگیری می‌کنیم

اجرای سند تحول قضایی را با قوت پیگیری می‌کنیم

اولین جلسه ستاد راهبری اجرای سند تحول قضایی به ریاست حجت الاسلم و المسلمین رئیسی رئیس قوه قضاییه برگزار شد.

به گزارش تیتر داغ؛  اولین جلسه ستاد راهبری اجرای سند تحول قضایی به ریاست حجت الاسلام و المسلمین سید ابراهیم رئیسی رئیس قوه قضاییه و با حضور اعضای حقوقی و حقیقی ستاد برگزار شد.

حجت الاسلام و المسلمین رئیسی در ابتدای جلسه با اشاره به تاکیدات مقام معظم رهبری برای انتشار عمومی و پیگیری اجرای سند تحول قضایی گفت: اجرای سند تحول قضایی که از ابتدای مسئولیت اینجانب آغاز شده بود، با ارائه نسخه ارتقاء یافته آن سرعت بیشتری خواهد گرفت.

وی با اشاره به لزوم پیگیری دقیق اجرای سند تحول از همه بخش‌های مرتبط با قوه قضاییه گفت: بخش مهمی از راهکار‌های ذیل سند تحول، نیازمند تصویب مقررات و قوانین است که باید با هماهنگی نزدیک با دولت و مجلس شورای اسلامی این روند طی شود.

رئیس قوه قضاییه افزود: به منظور پیگیری جدی اجرای سند تحول قضایی، مرکز تحول قضایی ایجاد شده است که باید وظایف و تکالیف هر کدام از بخش‌های قوه قضاییه را به تفکیک، دسته بندی و ابلاغ کند و در تعامل با همه بخش‌ها، فعالیت‌ها رصد و پایش شود تا از اجرای دقیق آن‌ها مطمئن شد.

رئیس ستاد راهبری اجرای سند تحول قضایی گفت: هر کدام از بخش‌های قوه قضاییه باید کمیته ویژه‌ای برای اجرای سند تحول قضایی با مسئولیت رئیس آن واحد ایجاد کنند و زمان مشخصی را در هر هفته، به پیگیری و پایش اجرای سند تحول قضایی در حوزه خود اختصاص دهند.

حجت الاسلام و المسلمین رئیسی گفت: ایجاد زیرساخت حقوقی و تصویب قوانین و مقررات لازم در کنار تأمین منابع مالی و بکارگیری نیروی انسانی توانمند، به عنوان الزامات اصلی اجرای این سند تحول باید مورد توجه جدی قرار گیرد.

وی افزود: سند تحول ابعاد مختلفی دارد و باید برای افراد ذی‌ربط در دولت، مجلس شورای اسلامی، خبرگان حوزه و دانشگاه تبیین شود و به عنوان یک گفتمان ملی درآید.

رئیس قوه قضاییه گفت: با توجه به لزوم پیگیری مستمر اجرای سند تحول، کمیسیون ویژه پیگیری اجرای سند، با حضور برخی از اعضاء ستاد راهبری اجرای سند تحول قضایی تشکیل خواهد شد.

رئیس قوه قضاییه گفت: برای اجرای این سند نباید به افراد مستقر در تهران اکتفا شود و باید از توان فرهیختگان مستقر در دادگستری‌ها و حوزه‌های علمیه و دانشگاه‌های همه استان‌های کشور استفاده کرد.

شایان ذکر است در این جلسه اعضای ستاد راهبری اجرای سند تحول قضایی شامل معاون اول قوه قضاییه، رئیس دیوان عالی کشور، دادستان کل کشور، رئیس حوزه ریاست، معاون حقوقی و امور مجلس معاون راهبردی، رئیس مرکز آمار و فناوری اطلاعات و  جمشیدی و آقای اصفهانی نکات خود را برای تسریع در اجرای سند تحول قضایی بیان کردند.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.