تاریخ انتشار : پنجشنبه 1 دی 1401 - 7:40
کد خبر : 92075

احتمال محکومیت شهروندان آمریکایی در اوگاندا به اعدام

احتمال محکومیت شهروندان آمریکایی در اوگاندا به اعدام

زن و شوهر آمریکایی بازداشت شده در اوگاندا در آستانه محکومیت به اعدام قرار دارند.

به گزارش تیتر داغ؛ دادستان اوگاندا می گوید یک زوج آمریکایی که به شکنجه کودک متهم هستند، ممکن است با حکم اعدام روبرو شوند. دادستان ایالتی ااوگاندا دراین ارتباط گفت: «زوج آمریکایی در اوگاندا به اتهام شکنجه شدید یک پسربچه ۱۰ ساله بازداشت شده اند و اکنون با اتهامات دیگری مبنی بر قاچاق کودکان روبرو هستند که در صورت محکومیت با مجازات اعدام روبرو خواهند شد.»

«نیکلاس اسپنسر» و همسرش «مکنزی لی ماتیاس اسپنسر»، هر دو ۳۲ ساله، از ۹ دسامبر در اوگاندا در بازداشت به سر می برند. آنها متهم به شکنجه شدید کودکی بودند که در خانه تحت سرپرستی آنها زندگی می کرد. با این حال آنها در این اتهام خود را بی گناه دانسته اند.

این زوج همچنین به «قاچاق کودکان» نیز متهم شده‌اند. روزنامه مانیتور اوگاندا به نقل از وکیل این زوج که نامش فاش نشده، این پرونده را به عنوان تصمیم عجیب مقامات عنوان کرد و گفت آنها هیچ مدرکی درباره اتهامات جدید خود علیه زوج آمریکایی ندارند.

بر اساس برگه اتهام، دادستان ها این زوج را به جذب، انتقال و نگهداری کودکان از طریق سوء استفاده از موقعیت خود برای بهره برداری متهم می کنند.

ژاکلین اوکویی، سخنگوی دفتر دادستانی عمومی به رویترز گفت: اتهامات جدید روز سه‌شنبه زمانی که آنها در دادگاه قاضی حاضر شدند برای آنها خوانده شد، اما آنها اجازه نداشتند ادعای خود را مطرح کنند زیرا این پرونده فقط در دادگاه عالی قابل رسیدگی است.

اوکویی گفت: ما روند ارائه آنها به دادگاه عالی را آغاز خواهیم کرد، اما نمی‌توانیم بگوییم حکم نهایی چه زمانی نهایی می‌شود.

سفارت ایالات متحده در کامپالا از اظهار نظر در مورد اتهام اخیر علیه شهروندان این کشور خودداری کرده است.

منبع: رویترز

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.