تاریخ انتشار : جمعه 26 شهریور 1400 - 8:35
کد خبر : 24249

احیای توافق هسته‌ای با برداشتن تمامی تحریم‌های برجامی ارتباط دارد

احیای توافق هسته‌ای با برداشتن تمامی تحریم‌های برجامی ارتباط دارد

نماینده روسیه در سازمان‌های بین المللی مستقر در وین بر شرط برداشته شدن تحریم‌ها به منظور احیای برجام تأکید کرد.

به گزارش تیتر داغ؛  میخائیل اولیانوف، نماینده روسیه در سازمان‌های بین المللی مستقر در وین در سخنانی بر لزوم برداشته شدن تمامی تحریم‌های برجامی به منظور بازگرداندن توافق هسته‌ای تأکید کرد.

اولیانوف در حساب توییتری خود نوشت: بازگرداندن توافق هسته‌ای با برداشتن تمامی تحریم‌های مرتبط با برجام ارتباط دارد و این مسأله بدون گفتن (وبا عمل) پیش خواهد رفت. برای اینکه این کار اتفاق بیفتد، ما نیاز داریم تا مذاکرات وین را بدون فوت وقت از سر گرفته و آن را به شکلی موفقیت آمیز تکمیل کنیم. این کار آسانی نیست؛ اما شدنی است.

گفتنی است روز گذشته نیز میخائیل اولیانوف در توئیتی با اشاره به نشست شورای حکام آژانس نوشت: آژانس بین المللی انرژی اتمی در جلسه کنونی خود (نشست شورای حکام) بررسی مسائل مربوط به ایران را به پایان رساند.

او افزود: دیدگاه رایج این بود که زمان آن رسیده تهران همکاری خود را با آژانس برای حل مسائل مهم تشدید کند. اعضا همچنین خواستار از سرگیری مذاکرات وین شدند.

پس از دیدار روز ۲۱ شهریور رافائل گروسی، مدیرکل آژانس بین المللی انرژی اتمی با محمد اسلامی، رئیس سازمان انرژی اتمی ایران، دو طرف بیانیه مشترکی منتشر کردند و بر گسترش همکاری‌های فنی ایران و آژانس در زمینه‌های مختلف هسته‌ای تأکید کردند.

سعید خطیب زاده، سخنگوی وزارت خارجه ایران در یک کنفرانس مطبوعاتی در ۱۳ سپتامبر گفت که تهران مذاکرات توافق هسته‌ای را در وین، پایتخت اتریش به زودی از سر می‌گیرد.

کشور‌های عضو برنامه جامع اقدام مشترک (برجام) شامل ایران، روسیه، انگلیس، آلمان، چین و فرانسه به علاوه آمریکا (که از این توافق خارج شد) تا کنون شش دور مذاکره را در آوریل تا ژوئن ۲۰۲۱ در وین در تلاش برای بازگرداندن توافق انجام دادند؛ اما این مذاکرات در اواخر ماه ژوئن متوقف شد.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.