تاریخ انتشار : یکشنبه 7 دی 1399 - 12:22
کد خبر : 16223

اختصاص ۳۰ میلیارد تومان به توسعه فعالیت‌های مراکز نوآوری در تهران و شهرستان‌ها/ مراکز اندیشکده تعاون به ٢٢ مرکز افزایش می‌یابد

اختصاص ۳۰ میلیارد تومان به توسعه فعالیت‌های مراکز نوآوری در تهران و شهرستان‌ها/ مراکز اندیشکده تعاون به ٢٢ مرکز افزایش می‌یابد

وزیر کار گفت: تاکنون ۱۱ مرکز اندیشکده تعاون تشکیل شده است.

به گزارش تیتر داغ؛ محمد شریعتمداری، وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در مراسم افتتاح اندیشکده تعاون و مرکز نوآوری توسعه تعاون اظهار کرد: بسیار خوشحالیم که در یک نقطه عطف تاریخی قرار داریم و امروز اندیشکده تعاون و مرکز نوآوری توسعه تعاون را افتتاح می‌کنیم.

او با بیان اینکه حضور نمایندگان مجلس شورای اسلامی از جمله محمد پورابراهیمی و مهدی عیسی زاده و سورنا ستاری، معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری نشان از اهمیت این موضوع دارد، ادامه داد: در دوره مدیریت ستاری فعالیت شرکت‌های دانش بنیان اوج گرفت.

شریعتمداری با بیان اینکه قانون اساسی ساختار اقتصادی ایران را به بخش دولتی، خصوصی و تعاونی تقسیم می‌کند، گفت: قانون اساسی تامین استقلال اقتصادی جامعه و ریشه کن کردن فقر و محرومیت را ناشی از فعالیت تعاونی می‌داند.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی ادامه داد: با وجود همه تلاش‌هایی که انجام شده به نظر می‌آید نمره قبولی نداریم و کماکان شاهد تمرکز ثروت در جمع خاصی هستیم و دولت به عنوان کارفرمای بزرگ فعالیت میکند.

شریعتمداری با بیان اینکه فرهنگ اقتصاد ایران به تعاونی نزدیک‌تر است، ادامه داد: بنابراین امیدوارم در روز‌های باقی مانده دولت، مسیر تقویت تعاونی‌ها را ادامه دهیم تا با اوج قدرت به دولت بعدی واگذار شود.

او افزود: درحال حاضر ۱۱ مرکز اندیشکده تشکیل شده و انشاالله تا ۲۲ مرکز توسعه پیدا خواهد کرد.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با بیان اینکه معمولا افتتاح، روز آغاز فعالیت یک نهاد است، گفت: اما اندیشکده فعالیت خود را آغاز کرده و فقط به صورت رسمی افتتاح می‌شود.

وی افزود: امروز دو کار بسیار مهم در حوزه تعاون رقم می‌خورد که افق جدیدی را پیش روی تعاونی‌ها باز می‌کند. یکی “منتا” که در نوآوری بخشی و توسعه فعالیت تعاونی‌های نوآورانه به ما کمک می‌کند، یکی هم اندیشکده تعاون که با کمک جهاد دانشگاهی تاسیس شده و در یازده نقطه کشور در حال فعالیت است.

وزیر تعاون گفت: تا پایان سال تعداد این تعاونی‌ها به ۲۲ نقطه افزایش پیدا می‌کند.

شریعتمداری با بیان اینکه در این مرکز پنجره واحدی به وجود آمده که سازمان تامین اجتماعی، بانک توسعه تعاون و بخش مالیانی در این مرکز حضور دارند تا خدمات ویژه‌ای به تعاونی‌ها ارایه دهند، ادامه داد: اعتباری با نرخ ۱۲ درصد در اختیار تعاونی‌ها قرار گرفته و همچنین با کمک سورنا ستاری، معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری ۳۰ میلیارد تومان به توسعه فعالیت مراکز نوآوری در تهران و شهرستان‌ها اختصاص یافته است.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.